Elektrische sportstoelen aansluiten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMW-Mannetje

Elektrische sportstoelen aansluiten

Bericht door BMW-Mannetje » 21 jan 2013, 19:45

Ik heb op marktplaats een halflederen sportinterieur gekocht voor mijn E46 coupe.
Dit interieur heb ik afgelopen weekeind ingebouwd.

Nu heb ik de elektrische stoelverstelling op een tijdelijke manier aangesloten via mijn sigaretten aansteker, dit wil ik graag orgineel of op een andere manier aansluiten. (bijv. direct van de accu)

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? (zekeringenkast, relais, zekeringen??)

De stoelen hebben geen verwarming, wel heeft de bestuurdersstoel memory functie.
Deze moet onder constante spanning staan toch? om zn geheugen te onthouden?

Ik hoor het graag!! :)
The ultimate driving machine, BMW

BMW-Mannetje

Re: Elektrische sportstoelen aansluiten

Bericht door BMW-Mannetje » 27 jan 2013, 20:19

Inmiddels zijn de stoelen aangesloten!

Ik heb bij de dealer zekeringkast stekkertjes gehaald.
Toen heb ik draden getrokken van de stoelen naar de zekering kast, (alleen de plus, massa zit onder de stoelen) zekering kast los gehaald, kabeltje aan het stekkertje, stekkertje in de zekeringkast, zekering erin en klaar is kees!

Wel moet ik het canbus kabeltje voor de memory nog aansluiten, dit omdat ik daar ook een speciaal stekkertje voor nodig heb.
Canbus kabeltje kan je aansluiten bij alle andere canbus kabeltjes die bij elkaar komen boven je zekeringkast, kan niet missen omdat het allemaal dezelfde kabeltjes zijn (rood, wit met geel)

Van de week gaat mijn auto voor inspectie 2, dan zal ik ook vragen naar dat stekkertje.
The ultimate driving machine, BMW

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”