Hikkende 520d e60
Hikkende 520d e60
Beste forumleden,
Sinds twee maanden ben ik een trotse eigenaar van een e60 520D uit 2006.
Hiervoor heb ik een e46 320D gehad uit 2004.
Ik heb sinds een week of twee last van een hikkende beemer. Rond de 2000 toeren is het net of er te weinig brandstof aankomt. Hij stottert/houdt wat in. Dít is altijd rond of net boven de 2000 toeren. De auto heeft 152000 kilometers op de teller. Hij trekt wel gewoon goed door. Het is alleen als ik rond de 2000 toeren blijf rijden dat ik dit probleem heb.
Ik heb ook al injectiereiniger aan de brandstof toegevoegd en luchtfilter vervangen. Helaas zonder resultaat.
Overigens vind ik het verbruik ook aan de hoge kant voor een diesel. Ik zit gem. op 1 op 12. Dit is gecombineerd snelweg en stadsverkeer
Ik hoop dat jullie weten wat de oorzaak is van dit probleem. BC geeft ook geen foutmeldingen.
Overigens heb ik een obd2 scanner alleen kan ik de obd2 ingang niet onder de bestuurdersstoel vinden. Waar is deze gebleven?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Sinds twee maanden ben ik een trotse eigenaar van een e60 520D uit 2006.
Hiervoor heb ik een e46 320D gehad uit 2004.
Ik heb sinds een week of twee last van een hikkende beemer. Rond de 2000 toeren is het net of er te weinig brandstof aankomt. Hij stottert/houdt wat in. Dít is altijd rond of net boven de 2000 toeren. De auto heeft 152000 kilometers op de teller. Hij trekt wel gewoon goed door. Het is alleen als ik rond de 2000 toeren blijf rijden dat ik dit probleem heb.
Ik heb ook al injectiereiniger aan de brandstof toegevoegd en luchtfilter vervangen. Helaas zonder resultaat.
Overigens vind ik het verbruik ook aan de hoge kant voor een diesel. Ik zit gem. op 1 op 12. Dit is gecombineerd snelweg en stadsverkeer
Ik hoop dat jullie weten wat de oorzaak is van dit probleem. BC geeft ook geen foutmeldingen.
Overigens heb ik een obd2 scanner alleen kan ik de obd2 ingang niet onder de bestuurdersstoel vinden. Waar is deze gebleven?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Re: Hikkende 520d e60
al richting de turbo gekeken ?
ODB2 connector zit links onderaan het dashbord, op de deurstijl, kort bij de hendel om de motorkap te openen, er zit een plastic deksel op die je eerst moet opklikken. Staat ODB2 op het deksel als ik mij niet vergis.
ODB2 connector zit links onderaan het dashbord, op de deurstijl, kort bij de hendel om de motorkap te openen, er zit een plastic deksel op die je eerst moet opklikken. Staat ODB2 op het deksel als ik mij niet vergis.
525d E61 2007 pre-LCI
Hoi Tom,
Bedankt voor je snelle reactie!
Dat heb ik nog niet gedaan. Denk je dan aan de slangen?
Ik zal zo even de auto uitlezen.
Bedankt voor je snelle reactie!
Dat heb ik nog niet gedaan. Denk je dan aan de slangen?
Ik zal zo even de auto uitlezen.
sry, ik heb niet veel ervaring met de 2L , maar 2000 toeren is meestal daar waar de turbo echt op dreef komt. Op een 535d hoor je nog al eens problemen met de vacuum leidingen. Maar die heeft dan ook 2 turbo's.
ik zou ook eens op het 3serie forum vragen, daar is er veel meer kennis over de 2L.
ik zou ook eens op het 3serie forum vragen, daar is er veel meer kennis over de 2L.
525d E61 2007 pre-LCI
Zojuist de auto uitgelezen. De foutcode P1278 aandrijflijn is naar voren gekomen. Kan dit duiden op de nokkenas sensor?
Heb al een beetje op internet gezocht maar is geen specifieke BMW code.
In ieder geval weer een stapje verder.....
Heb al een beetje op internet gezocht maar is geen specifieke BMW code.
In ieder geval weer een stapje verder.....
Vandaag een nieuw probleem erbij.
Ik ree op de snelweg en wilde inhalen. In zijn vijf had ik totaal geen vermogen meer. Het leek net alsof ik zonder turbo ree
Ook in de overige versnellingen totaal geen power. Tot 2800 toeren en thats it.
Auto thuis uitgedaan. Ik was toch wel benieuwd of dit probleem eenmalig was. Weer een stukje gereden en nu lijkt het alsof er niets aan de hand is. Ik weet het even niet meer. Nokkenassensor is vervangen (gisteren) nav het hikkende probleem. Moet ik dan toch richting de lmm denken. Of een probleem van de turbo. Uitlezen van de auto levert niets op. Dat is dan wel weer positief
Morgenochtend weer even aankijken als ik naar het werk rij. Mocht het de lmm zijn past bovenstaand probleem dan in het plaatje. Of moet he dan altijd verlies in power hebben en niet incidenteel.
Jullie ideeen/reacties zijn welkom. Alvast bedankt daarvoor
Ik ree op de snelweg en wilde inhalen. In zijn vijf had ik totaal geen vermogen meer. Het leek net alsof ik zonder turbo ree
Auto thuis uitgedaan. Ik was toch wel benieuwd of dit probleem eenmalig was. Weer een stukje gereden en nu lijkt het alsof er niets aan de hand is. Ik weet het even niet meer. Nokkenassensor is vervangen (gisteren) nav het hikkende probleem. Moet ik dan toch richting de lmm denken. Of een probleem van de turbo. Uitlezen van de auto levert niets op. Dat is dan wel weer positief
Morgenochtend weer even aankijken als ik naar het werk rij. Mocht het de lmm zijn past bovenstaand probleem dan in het plaatje. Of moet he dan altijd verlies in power hebben en niet incidenteel.
Jullie ideeen/reacties zijn welkom. Alvast bedankt daarvoor
-
superalio
Hikken? Bring back old memories.
Ik had eens heel kort een Opel Signum 1.9cdti, die begon na verloop van tijd ook te hikken/inhouden/stotteren.
Ik heb toen heel veel laten vervangen vergeefs: injectoren, EGR klep, roetfilter (uitlaat erfa gehaald), niks mocht baten. Dealer had een keer de bekabeling van de injectoren vervangen (kabelmod) dat leek te helpen totdat het euvel keihard weer terug kwam. Daarna heb ik de auto ingeleverd.......dus helaas weet ik de oplossing niet.
Ik had eens heel kort een Opel Signum 1.9cdti, die begon na verloop van tijd ook te hikken/inhouden/stotteren.
Ik heb toen heel veel laten vervangen vergeefs: injectoren, EGR klep, roetfilter (uitlaat erfa gehaald), niks mocht baten. Dealer had een keer de bekabeling van de injectoren vervangen (kabelmod) dat leek te helpen totdat het euvel keihard weer terug kwam. Daarna heb ik de auto ingeleverd.......dus helaas weet ik de oplossing niet.
Heb hetzelfde gehad; stoten, en op gegeven moment geen power, noodloop op 3000 toeren. Bij mij was het probleem ook weg bij opnieuw starten. Na 2 weken kwam het terug en na een versnellingsbakbeurt bij ZF in Dortmund is het stoten opgelost en noodloop niet meer teruggekomen.Olivinio schreef:Vandaag een nieuw probleem erbij.
Succes.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Lijkt mij de LMM.
In een grijs verleden met mijn Golf TDI soortgelijk probleem gehad (tot ongeveer 3000 rpm redelijk trekken, en daarna hield het op).
Nieuwe LM en weer rijden als een speer.
In een grijs verleden met mijn Golf TDI soortgelijk probleem gehad (tot ongeveer 3000 rpm redelijk trekken, en daarna hield het op).
Nieuwe LM en weer rijden als een speer.
Allemaal bedankt voor jullie reacties. De auto is opnieuw uitgelezen en de volgende foutcodes zijn daaruit gekomen
4191
4521
3F57
De dealer geeft inderdaad aan dat het de lmm is. Wordt as maandag vervangen. Was al even bang dat het de turbo zou zijn.
4191
4521
3F57
De dealer geeft inderdaad aan dat het de lmm is. Wordt as maandag vervangen. Was al even bang dat het de turbo zou zijn.
Beste, ben ook sinds kort eigenaar van een 520d E61 en ondervind een vergelijkbaar probleem, vooral bij het doortrekken maakt de motor een soort zaagbeweging en krijg je contstant een duw(tje, het is immers een 520) het brandstoffilter is onlangs vervangen (zat verstopt) andere suggesties? graag!. Auto is uitgelezen en hier kwamen geen gekke meldingen uit naar voren.
Zou ook de lmm kunnen zijn, deze geeft meestal geen foutmelding.
525d E61 2007 pre-LCI