e46 achterklep probleem
e46 achterklep probleem
Vorige week heeft een of ander hondel#l de achterruit van mijn touring ingeslagen. Nu is er vandaag een nieuwe achterruit in gekomen en sindsdien doet de achterklepvergrendeling vreemd. Eerst ging de klep vanzelf open en hoorde je het mechanisme ook iedere keer ont - en vergrendelen. Zekering eruit en er weer in en nu wil de klep niet meer open.
Reparateur ruit denkt dat hendel defect is maar ik geloof niet in toeval want werkte altijd prima. Iemand een idee want moet haast wel met de ingeslagen ruit te maken hebben.
Reparateur ruit denkt dat hendel defect is maar ik geloof niet in toeval want werkte altijd prima. Iemand een idee want moet haast wel met de ingeslagen ruit te maken hebben.
e46 320i touring M
Re: e46 achterklep probleem
massapuntje niet aangesloten? Kabelbreuk?
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
eleulu
Rechts boven rubberomhulsel open maken en kijken voor kapotte draadjes
Laatst gewijzigd door Rene08 op 05 jan 2013, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: CAPSLOCK uitgezet
Reden: CAPSLOCK uitgezet
Ik heb het rubberomhusel rechtsbovenin los gemaakt en bedrading gecontroleerd maar kan geen breuk
bespreuren. Ook heeft dit niet de lijden gehad door het ingeslagen raam.
Mega irritant want rij nu met de klep ontgrendeld. Wie weet trouwens welke zekering dit aanstuurt? Ik heb 49, 52, 58 en 60 al verwijderd maar zonder resultaat.
bespreuren. Ook heeft dit niet de lijden gehad door het ingeslagen raam.
Mega irritant want rij nu met de klep ontgrendeld. Wie weet trouwens welke zekering dit aanstuurt? Ik heb 49, 52, 58 en 60 al verwijderd maar zonder resultaat.
e46 320i touring M
gewoon terug naar glasboer, evt bellen met verzekering dat er een extra schade is (tenzij je er niet voor bent verzekerd)
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
De glasboer zegt er de gehele middag mee bezig te zijn geweest. Heeft ook bedrading gechecked maar komt er gewoonweg niet uit.
Hij had navraag gedaan bij de dealer en deze zegt dat het waarschijnlijk in de schakelaar zelf zit. Dit lijkt mij haast onwaarschijnlijk want heb nooit geen problemen gehad. Nu ruit ingeslagen en opeens een probleem.
Achterraam vergrendeling werkt wel gewoon zoals hoort.
Hij had navraag gedaan bij de dealer en deze zegt dat het waarschijnlijk in de schakelaar zelf zit. Dit lijkt mij haast onwaarschijnlijk want heb nooit geen problemen gehad. Nu ruit ingeslagen en opeens een probleem.
Achterraam vergrendeling werkt wel gewoon zoals hoort.
e46 320i touring M
Het beste kun je ook nog het volgende cotroleren:
Acherklep open. Onder de binnenste zwarte afdekplaat op de ruit (waar het midden remlicht zit) zit aan de linkerzijde een zwart blokje waar een flatkabel en 2 draadjes in gaan. Die maakte bij mij, met name bij vochtig weer slecht contact waardoor de ruit steeds open sprong. Misschien moet je eens op dat zwarte blokje drukken, dan kun je controleren of het slot van je ruit regeerd. dan heb je in ieder geval de oorzaak. Ik heb dat opgelost door het blokje open te snijden, schoon te maken en af te kitten. Sinds die tijd geen probleem meer.
Succes.
Acherklep open. Onder de binnenste zwarte afdekplaat op de ruit (waar het midden remlicht zit) zit aan de linkerzijde een zwart blokje waar een flatkabel en 2 draadjes in gaan. Die maakte bij mij, met name bij vochtig weer slecht contact waardoor de ruit steeds open sprong. Misschien moet je eens op dat zwarte blokje drukken, dan kun je controleren of het slot van je ruit regeerd. dan heb je in ieder geval de oorzaak. Ik heb dat opgelost door het blokje open te snijden, schoon te maken en af te kitten. Sinds die tijd geen probleem meer.
Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Probleem zit hem niet in de achterruit maar in de klep. Je hoort het mechanisme ook iedere keer zoemen.
Heb er net maar ff gekeken of ik een stekker kon loshalen zodat hij niet iedere keer opengaat. Hier heb je torx voor nodig en heb ik niet
Nogmaals rubber van bekabeling maar eens los gehaald maar geen breuk te bespeuren. Op een of andere manier heb ik nu wel voor elkaar gekregen dat hij niet meer iedere keer automatisch open gaat. Hij reageert nu ook slecht op de handgreep. Het is net of er een vertraging van 10 sec. in zit.
Probleem zit hem waarschijnlijk wel in de bekabeling. Moet begin feb voor APK dus laat het dan wel fixen. Oplossing zal ik wel achterlaten zodra het bekend is.
Heb er net maar ff gekeken of ik een stekker kon loshalen zodat hij niet iedere keer opengaat. Hier heb je torx voor nodig en heb ik niet
Probleem zit hem waarschijnlijk wel in de bekabeling. Moet begin feb voor APK dus laat het dan wel fixen. Oplossing zal ik wel achterlaten zodra het bekend is.
e46 320i touring M
Bij de bouwmarkt hebben ze goedkope gereedschapsetjes inclusief torx bitjes als het de hoofdprijs niet mag kosten. Reuze handig bij een BMW want hier komen nogal wat torxschroefjes in voor 
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Hoi Frankko,
Ik heb dit probleem ook (tegenwoordig iets minder ernstig) en heb toen een tijdje zekering f58 eruit gehad (deze is voor het slot): http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=4345.0
Als mijn auto ontgrendeld was dan sprong hij zomaar open (ook onder het rijden). Ik heb de zekering er iets van 2wk uit gehad maar vond het wel irritant dat mijn achterruitrijwisser het dan ook niet meer deed
. Sinds 1,5e week terug geplaatst en hij springt nu niet meer vanzelf open. Wel als ik de achterklep open maak en weer dicht gooi dat hij nog net open springt voordat de achterklep dicht is :S. Maargoed daar kan ik nog wel mee leven
. Heb liever dat m'n achterruitrijwisser het weer doet al moet ik zeggen dat de ruitenwisser het vanochtend ineens weer niet deed
...dat heb ik ook vaker gehad en kan het zo zijn dat hij het morgen weer wel doet.
Gr. Joost
Ik heb dit probleem ook (tegenwoordig iets minder ernstig) en heb toen een tijdje zekering f58 eruit gehad (deze is voor het slot): http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=4345.0
Als mijn auto ontgrendeld was dan sprong hij zomaar open (ook onder het rijden). Ik heb de zekering er iets van 2wk uit gehad maar vond het wel irritant dat mijn achterruitrijwisser het dan ook niet meer deed
Gr. Joost
Jij hebt het probleem met het raam en ik met de klep.
Heb er gisteren zelf maar eens naar gekeken maar werk op kantoor dus ben niet heel technisch aangelegd. Met logisch nadenken kom je een heel eind denk ik altijd maar. De knop bij kenteken is volgens mij niet defect want je hoort hem klikken alleen reageert het slotmechanisme niet of niet direct. Als ik hem vasthoud dan duurt het 10 sec. voordat het signaal overkomt. Ik heb nr 58 ook verwijderd maar hij bleef desondanks storen en had geen ruitewisser achter meer. Door mijn gepruts van gisteren springt hij niet meer vanzelf open dus heb wel iets "goeds" gedaan.
Ik laat er wel door een monteur naar kijken bij de APK van half feb. en meld de oplossing hier wel.
Heb nog wel een vraag mbt de wisser achter. Deze maakt toch een halve circel normaal. Die van mij wist nu van de beginstand onder aan het raam tot ongeveer 80% aan de andere kant. Volgens mij was dit eerder helemaal maar kan mij vergissen.
Heb er gisteren zelf maar eens naar gekeken maar werk op kantoor dus ben niet heel technisch aangelegd. Met logisch nadenken kom je een heel eind denk ik altijd maar. De knop bij kenteken is volgens mij niet defect want je hoort hem klikken alleen reageert het slotmechanisme niet of niet direct. Als ik hem vasthoud dan duurt het 10 sec. voordat het signaal overkomt. Ik heb nr 58 ook verwijderd maar hij bleef desondanks storen en had geen ruitewisser achter meer. Door mijn gepruts van gisteren springt hij niet meer vanzelf open dus heb wel iets "goeds" gedaan.
Ik laat er wel door een monteur naar kijken bij de APK van half feb. en meld de oplossing hier wel.
Heb nog wel een vraag mbt de wisser achter. Deze maakt toch een halve circel normaal. Die van mij wist nu van de beginstand onder aan het raam tot ongeveer 80% aan de andere kant. Volgens mij was dit eerder helemaal maar kan mij vergissen.
e46 320i touring M