Tonny's e36 316i '94 Past deze velgmaat?! P4

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DeTonny

Tonny's e36 316i '94 Past deze velgmaat?! P4

Bericht door DeTonny » 15 dec 2012, 18:22

Hallo mensen.

Een aantal dagen geleden heb ik mij al voorgesteld op het forum.
Gisteren mocht ik dan mijn bimmer ophalen!

Afbeelding

Uit 1994 met 169k op de teller. Volgens mij geheel zonder extra opties, maar de standaard opties zijn prima genoeg voor mij. Wel is er achteraf een alarm ingezet met startonderbreker en heeft de auto xenon. Auto heeft wel een aardige onderhoudsgeschiedenis bij zich, en volgende week krijgt hij nog een nieuwe APK.

De dealer had zelf de oranje knippers vervangen, wat ik wel een vooruitgang vind! Hij kwam daar afgezien van bovenstaande origineel binnen!

Vanmiddag al mijn eigen clarionautoradio erin gedrukt, wil echter op termijn een nieuwe kopen met ook bluetooth. Ik vroeg mij gelijk wel af, heeft hij origineel alleen boxen onder het dashboard of zitten er nog meer verstopt? Met de bedrading is namelijk nogal gekloot en ik hoor alleen voor geluid...

Hier nog wat foto's en wordt vervolgd, er staan nog aardig wat plannetjes in de rij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry van de kakkwaliteit, iPhone 3GS....

Greets Tonny
Laatst gewijzigd door DeTonny op 03 aug 2013, 13:56, 8 keer totaal gewijzigd.

brolli21

Re: Tonny's e36 316i '94

Bericht door brolli21 » 15 dec 2012, 18:36

Leuke basis om mee te werken zo te zien.
Ik zou wel even je koplampen uit elkaar halen en nieuwe rubbers plaatsen,het lijkt alsof er vocht in zit.
There is a Fine line between Brilliant and Insane.

Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic

bmw brian

Bericht door bmw brian » 15 dec 2012, 18:47

moi man ma op zijn tijd andere velgjes????
veel plezier dr mee
Mijn 318I '91
Afbeelding
BMW pure sweedness

Dcreator

Bericht door Dcreator » 15 dec 2012, 20:25

welkom hier!

leuke basis heb je! veel plezier van je bmw! :duim:

Glasya

Bericht door Glasya » 15 dec 2012, 22:52

Hey hoi. Waarschijnlijk heb jij net als mijn '94er alleen voorin speakers zitten (nokia boxjes) Achtering kan je middels adapters speakers monteren, al zul je daarvoor wel even de rubbers uit het metalen frame van je hoedenplank moeten halen. Kabels zul je zelf moeten trekken ben ik bang, dat moest ik ook.

Indien je ook een versterker met subwoofer wilt, denk er dan aan dat je de stroomkabel voor de versterker niet langs de zelfde kant als de kabels voor je speakers laat lopen, dan heb je grote kans op een zoem in je geluid.

Persoonlijk heb ik langs de linkerzijde mijn speaker kabels lopen, en rechts de stroomkabel aangezien deze daar door het vuurschot naar mijn accu loopt.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)

DeTonny

Bericht door DeTonny » 15 dec 2012, 23:19

@Brollie
Ja klopt, de dealer zei dat het door de wasstraat kwam? En dat ik het er met een fohn wel onder weg kon krijgen? En anders nieuwe rubbers, zijn die dingen prijzig?

@Bmw Brian
Ja zeker, en ik moet eerlijk bekennen dat ik erg fan ben van Dcreator zijn 17inch BBS velgen?!(Zijn toch BBS'n? :roll: )?

@Glasya
Bedankt voor jouw informatie! Dan zal dat bij mij ook wel het geval zijn. Waarom is die bedrading dan zo'n mess? Want de radio lijkt prima te functioneren, zenders blijven erin staan etc. Of was dat toen der tijd nodig als je van originele BMW radio naar een andere radio ging switchen?
Ik had dan het idee om 6x9 speakers in de hoedenplank te monteren met een versterker onder de hoedenplank gemonteerd. Dan in combinatie met verse boxjes voorin, dan moet je toch wel prima klinken? (Is dit überhaupt wel mogelijk of zit er geen ruimte onder de hoedenplank? Ik heb ook nog een actieve flatsub uit mijn vorige auto, maar ik denk niet dat die onder de voorstoel van de passagier past.

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 16 dec 2012, 09:19

DeTonny schreef:@Brollie
Ja klopt, de dealer zei dat het door de wasstraat kwam? En dat ik het er met een fohn wel onder weg kon krijgen? En anders nieuwe rubbers, zijn die dingen prijzig?
Na een wasstraat zie je het inderdaad. Maar ook als je wagen in de zon staat. Of als je zelf aan de slag gaat met een emmertje en de tuinslang. Maar ook bij vochtig weer laat het vocht zich zien. De oorzaak is inderdaad een lek in één van de rubbers. Mijn lampen hebben precies hetzelfde.
Wat je kan doen, is de kapjes achter je grootlicht weghalen. Dan trekt het vocht vanzelf weg en kom je door de APK keuring. Want vocht in de (kop)lampen is een afkeurpunt.
@Bmw Brian
Ja zeker, en ik moet eerlijk bekennen dat ik erg fan ben van Dcreator zijn 17inch BBS velgen?!(Zijn toch BBS'n? :roll: )?
Mocht je ooit van je saaie OEM velgen af willen, PM mij eventjes :)
@Glasya
Bedankt voor jouw informatie! Dan zal dat bij mij ook wel het geval zijn. Waarom is die bedrading dan zo'n mess? Want de radio lijkt prima te functioneren, zenders blijven erin staan etc. Of was dat toen der tijd nodig als je van originele BMW radio naar een andere radio ging switchen?
Ik had dan het idee om 6x9 speakers in de hoedenplank te monteren met een versterker onder de hoedenplank gemonteerd. Dan in combinatie met verse boxjes voorin, dan moet je toch wel prima klinken? (Is dit überhaupt wel mogelijk of zit er geen ruimte onder de hoedenplank? Ik heb ook nog een actieve flatsub uit mijn vorige auto, maar ik denk niet dat die onder de voorstoel van de passagier past.
Ik zou kabels trekken voor twee speakers in de hoedenplank en het daar bij laten. Als al je speakers van goede kwaliteit zijn, en je radio ook dan heb je daar echt voldoende aan.
E36 318tds touring, montrealblau.

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 16 dec 2012, 17:36

Welkom :duim:

DeTonny

Bericht door DeTonny » 16 dec 2012, 18:53

@jitzzzze
Oh dat wordt dus echt de rubbers vervangen als je het goed wil doen. Nja de dealer gooit hem donderdag nog ff door de apk dus dan laat ik het wel aan hun over ;). Heb de apk al betaald dusja.
En mochten de velgen weg gaan dan zal je contacteren, maar ik vrees dat deze op een gegeven moment zullen degraderen naar wintervelgen.

Over de boxen zal ik nog wel even nadenken. Moet er sowieso voor sparen en ik denk dat er eerst een armsteun in komt. Wat denken jullie trouwens van deze hoezen voor pook, handrem en armsteun; http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-E46-ARM ... ad&vxp=mtr

Suede, zal dat een beetje kwaliteit hebben?

En bedankt Ramon ;)

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 16 dec 2012, 19:19

DeTonny schreef:@jitzzzze
Oh dat wordt dus echt de rubbers vervangen als je het goed wil doen.
En ook dat is geen garantie, als ik het goed gelezen heb op Google. :)

Dcreator

Bericht door Dcreator » 17 dec 2012, 17:12

DeTonny schreef: Ja zeker, en ik moet eerlijk bekennen dat ik erg fan ben van Dcreator zijn 17inch BBS velgen?!(Zijn toch BBS'n? :roll: )?
Hey DeTonny,

Dat zijn inderdaad BBS velgen, BBS RC035's, Door bmw zelf ook geleverd onder de naam Styling 5 ;)

DeTonny

Bericht door DeTonny » 17 dec 2012, 17:43

jitzzzze schreef:
Oh dat wordt dus echt de rubbers vervangen als je het goed wil doen.
En ook dat is geen garantie, als ik het goed gelezen heb op Google. :)
Oh nou maar even zien wat er donderdag uit komt dan....

Dcreator schreef:
DeTonny schreef: Ja zeker, en ik moet eerlijk bekennen dat ik erg fan ben van Dcreator zijn 17inch BBS velgen?!(Zijn toch BBS'n? :roll: )?
Hey DeTonny,

Dat zijn inderdaad BBS velgen, BBS RC035's, Door bmw zelf ook geleverd onder de naam Styling 5 ;)
:love:

Sinds gisteren loopt mijn KM-teller niet echt normaal meer, blijft wat kleven op snelheden en soms springt hij weer wat omhoog of omlaag? Dat je 70 rijdt en hij 50 blijft aangeven.

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 17 dec 2012, 19:23

DeTonny schreef:
jitzzzze schreef:
Sinds gisteren loopt mijn KM-teller niet echt normaal meer, blijft wat kleven op snelheden en soms springt hij weer wat omhoog of omlaag? Dat je 70 rijdt en hij 50 blijft aangeven.
De sensor zit in je dif. Aan de achterkant in het midden, bovenaan :duim:

DeTonny

Bericht door DeTonny » 18 dec 2012, 17:24

jitzzzze schreef:
DeTonny schreef:
jitzzzze schreef:
De sensor zit in je dif. Aan de achterkant in het midden, bovenaan :duim:
Bedankt voor de locatie. Is daar bij te komen zodra hij op een brug staat :roll: ?

Zojuist de hemel geprobeerd vast te krijgen met spuitlijm. Helaas niet zo'n succes. Het is net of de stof gekrompen is. Maar als het blijft vastzitten zoals het nu zit, dan heb ik de hemel tenminste niet meer op mijn hoofd hangen tijdens het rijden. Zo meteen maar weer even kijken hoe het erbij hangt.

En de bmw toolkit zag ik vandaag, even opgedraaid. Niet alles zit erin :(

Afbeelding

Zijn er nog hobbiesten in Lwd die wel is een middagje willen klussen/chillen?

Huldeu!

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 18 dec 2012, 18:37

DeTonny schreef: Bedankt voor de locatie. Is daar bij te komen zodra hij op een brug staat :roll: ?
Ja, maar ik zou niet lukraak onderdelen gaan vervangen. Uitzoeken wat er daadwerkelijk defect is, is echt een beter idee :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”