CIC Navigatie 3D view probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
charlie-e61

CIC Navigatie 3D view probleem

Bericht door charlie-e61 » 10 dec 2012, 21:17

Ik heb opeens een probleem met de 3d view van me navi, me gebouwen zijn foetsie!

Het gebeurde tijdens het rijden, de CIC reageerde opeens ff traag met de view overschakelen en opeens waren de gebouwen dus weg! En staande teksten van de straatnamen ook.

Hiero alles nog goed in 3d
Afbeelding

En zonder de gebouwen in dezelfde view op dezelfde schaal.
Afbeelding

Het lijkt alsof de functie ‘perspective view in 3d’ uit staat maar die functie heb ik nooit gehad in de navi.

Heb ook al de navi enkele malen gerestart door de aan/uit knop 20 sec. in te drukken maar gen effect.
Ook heb ik geprobeerd de 2013 navi map (onlangs erop gezet) er opnieuw op te zetten.
De installatie start wel maar is met de 3 dvd`s binnen 10 minuten klaar (normaal natuurlijk iets langer ;-) maar na de restart helaas weer geen gebouwen en staande straat namen.

Weet iemand hoe ik dit weer goed krijg?

Moet je een bepaalde knoppen combinatie indrukken op de gebouwen weer zichtbaar te krijgen of de hoogte daarvan te regelen?
Op zich zo nu en dan wel ff handig ze uit of lager in te stellen maar wil graag weert terug.
Ik ben wel van CCC naar CIC gegaan en mis nog de CIC/LCI controller, wellicht er iets mee te maken?

Na uren te zoeken op internet ben ik dit filmpje tegen gekomen waar het ook in gebeurd maar wel weer goed terug komt, het lijkt daar wel te schieten in een nog kalere weergave dan ik nu heb.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=192563
Gebeurd op 1:18

Weet iemand of de perspective view met de functie 3d uit er zo moet uitzien?
Dacht dat dat een nog wat simpelere view was maar heb die functie nooit in me idrive gehad.

BMW_Lover
Contacteer:

Re: CIC Navigatie 3D view probleem

Bericht door BMW_Lover » 11 dec 2012, 08:49

Als ik de tekst zo lees bij het filmpje kan je dus de gebouwen uit zetten. Moet dus ergens een instelling zijn. Even de menus door lopen zou ik zeggen. Heb zelf geen cic (helaas)
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

charlie-e61

Bericht door charlie-e61 » 12 dec 2012, 16:27

Was het maar een optie in me idrive, dan was ik er al vanaf ;-)

Het lijkt alsof perspective view in 3d opeens uitstaat en die functie mis ik waar hij hoort te staan (bij nacht modus en verkeerskaart)

Heb al contact gehad met de persoon die de cic voor me gecode heb en die had het erover dat hij die optie er hoogst waarschijnlijk kan bij coden.

Hopelijk is die functie dan wel klikbaar en niet grijs wat zo nu en dan eens schijnt voor te komen met CIC systemen.

Helaas wel weer ff naar beek en donk vanuit Rijswijk, grrrrr......

bvdhoogen

Bericht door bvdhoogen » 17 dec 2012, 06:52

Ben je inmiddels al naar Beek en Donk geweest voor het coden van de 3D functie? Is het gelukt?
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!

charlie-e61

Bericht door charlie-e61 » 22 dec 2012, 19:36

Nee, had Jeroen al gecontact en die melde dat het ff gecode moest worden.

Maar had nog een afspraak met Ralph staan om de LCI clima aan te sluiten en die heeft de functie 'perspective view in 3d'kunnen coden/aanzetten en goddank heb ik de gebouwen weer :-)

Ziet er toch wel een stuk leuker uit zo.
En zoals ik al dacht is het die functie, als ik deze uitzet is de view zoals in foto2.

Dus dat bespaarde me weer ff een ritje beek en donk vanaf Rijswijk, ook al melde Jeoren dat hij wel eens in Den Haag is maar dat moet ook maar uitkomen.

Gelukkig heb ik de gebouwen weer en Ralph heeft nog meer gedaan dus kan nu ook de luchtstromen via de lci clima regelen.

Die 3d functie staat trouwens bij Ralp ook uit, die had nog nooit gebouwen gezien op de cic navi.
denk dat die nu wel aan staat ;-)

charlie-e61

Bericht door charlie-e61 » 22 dec 2012, 19:44

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

En daar waren ze weer :duimen:

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 23 dec 2012, 20:16

Fijn dat het probleem weer opgelost is! Het blijft mooi die 3D functie met gebouwen.
Heb je ook wel eens via de interactieve kaart rond gekeken in andere steden? Dat is ook leuk om 3D gebouwen te ontdekken op plekken waar je nog nooit bent geweest. 8)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”