Schokken automaat oorzaak..
-
Schokken automaat oorzaak..
Hallo jongens,
Zoals jullie wel zullen weten zijn er enorm veel E60's of 7-series van rond de jaar 2004 die schokken net voor het stilstaan.. . Ik heb het ook met mijn E60 en ik had eig opgegeven want niemand kan/kon echt zeggen van waar die problemen komen: de één zegt dat de olie van de automaatbak moet veranderd worden de andere iets anders.. ,dan zegt de ander dat je beter kunt niet in je automaatbak kunt laten 'prullen' etc etc.... .
Maar een vriend heeft een 7-serie van rond 2004 hij heeft de auto nog niet zo lang en hij heeft het trillen ook en heeft zijn auto terug binnen gedaan bij de garage waar hij het gekocht heeft en blijkbaar hebben hun gevonden waar het aan ligt(volgens hun toch) en dat is een rubber van de aandrijving zou beschadigd zijn en daarom die schokken veroorzaken bij het terugschakelen naar de 1ste versnelling bij het stoppen.
Ze gaan de rubbers van beide kanten veranderen.
Kan iemand bevestigen dat het daar aan zou kunnen liggen?
Zoals jullie wel zullen weten zijn er enorm veel E60's of 7-series van rond de jaar 2004 die schokken net voor het stilstaan.. . Ik heb het ook met mijn E60 en ik had eig opgegeven want niemand kan/kon echt zeggen van waar die problemen komen: de één zegt dat de olie van de automaatbak moet veranderd worden de andere iets anders.. ,dan zegt de ander dat je beter kunt niet in je automaatbak kunt laten 'prullen' etc etc.... .
Maar een vriend heeft een 7-serie van rond 2004 hij heeft de auto nog niet zo lang en hij heeft het trillen ook en heeft zijn auto terug binnen gedaan bij de garage waar hij het gekocht heeft en blijkbaar hebben hun gevonden waar het aan ligt(volgens hun toch) en dat is een rubber van de aandrijving zou beschadigd zijn en daarom die schokken veroorzaken bij het terugschakelen naar de 1ste versnelling bij het stoppen.
Ze gaan de rubbers van beide kanten veranderen.
Kan iemand bevestigen dat het daar aan zou kunnen liggen?
Re: Schokken automaat oorzaak..
Is dat die rubber schijf (trillingdemper) voor de cardanas? Nou laten we horen of het helpt :-) Ik dacht ook dat het gewoon in de automaat zat.. Ik heb het zelf ook een beetje van de 2 naar de 1 maar na de olieservice voor de automaat wel minder.
Laatst gewijzigd door Lowkey op 21 nov 2012, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
F10 N57N
-
Ja ik denk dat die rubber is maar ik hou je wel op de hoogte als ik meer details heb en als hij de auto zelf terug heeft! Ik wil het eerst weleens zien hoor of dat het wel echt verholpen is! Zonder echt zelf te zien geloof ik het nog niet!
Ps: jouw schokken zijn 'nog niet helemaal' weggeholpen na olieservice??
Ps: jouw schokken zijn 'nog niet helemaal' weggeholpen na olieservice??
Nou laat ik het zo zeggen ik had het bijna in alle versnellingen maar van 1 naar 2 en van 2 naar 1 echt goed voelbaar. Het bonkte echt. En dat is nu weg! Maar bij mij had de automaat nog nooit een beurt gehad (na 3 ton) dus bij mij was het meer evident dat het daar aan lag. Tja als die rubberschijf kapot is gaat het natuurlijk ook bonken dus het kan ook een oorzaak zijn lijkt me. Misschien om alles helemaal smooth te maken die ook nog vervangen 

F10 N57N
-
Jongens.. kameraad heeft zijn auto terug en hij heeft die terug binnengedaan want het schokken was NIET weg... het lag dus niet aan de rubbertjes....
-
Nu heeft hij die terug en schokken zijn 'op dit moment' weg door olie van automaatbak te hebben laten vervangen...
Hoi.
Software in versnelingsbak(EGS) updaten,dit helpt bijna altijd in dit geval.
Software in versnelingsbak(EGS) updaten,dit helpt bijna altijd in dit geval.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
-
Mijn auto heeft EEN HEEL NACHT aan de computer gehangen voor software update bij de service en de dag erna waren de schokken nog niet weg!!!!! Nu weet ik niet of dat het ook de software update van de versnellingsbak is/was maar aangezien het hele nacht er aan gehangen heeft ga ik ervan uit dat ze alles hebben geupdate?
Probeer eens de adaptatie waarden te resetten met inpa dit helpt bij mij wel. Het komt alleen dan na een week weer terug :-(
F10 N57N
Dit kan worden gecontroleerd in de INPA:Bmw 525 Berline schreef:Nu weet ik niet of dat het ook de software update van de versnellingsbak is/was maar aangezien het hele nacht er aan gehangen heeft ga ik ervan uit dat ze alles hebben geupdate?
Versnellingsbak-->f2 identyfication-->
laatste update datum,of via assembly nummer.
-
Heb juist op de factuur gekeken en volgende update is bij de mijne uitgevoerd.. :
"Digitale Diesel-Elektronica(DDE) op werking gecontroleerd".
"Digitale Diesel-Elektronica(DDE) op werking gecontroleerd".
-
Wat is "f2" en hoe vind ik dat allemaal? Sorry ben niet zo'n technicus..gk5 schreef:Dit kan worden gecontroleerd in de INPA:Bmw 525 Berline schreef:Nu weet ik niet of dat het ook de software update van de versnellingsbak is/was maar aangezien het hele nacht er aan gehangen heeft ga ik ervan uit dat ze alles hebben geupdate?
Versnellingsbak-->f2 identyfication-->
laatste update datum,of via assembly nummer.

Open Inpa:
-f4-kies e60
-kies versnellingsbak---->>module gs....voor automaat
-kies f2 information
Als je wilt kan ik morgen een filmpije voor U doen.
DDE is de motor computer,versnellingsbak--EGS.
Ik denk dat de update versnellingsbak is niet gedaan.
-f4-kies e60
-kies versnellingsbak---->>module gs....voor automaat
-kies f2 information
Als je wilt kan ik morgen een filmpije voor U doen.

DDE is de motor computer,versnellingsbak--EGS.
Ik denk dat de update versnellingsbak is niet gedaan.
-
En hoe open je "Inpa"??? 

INPA is een software programmaatje voor op de PC waarmee je met de verschillende modules van de auto kunt communiceren via OBD.
Je zult je er in moeten verdiepen om dit te installeren. Je moet tenminste ook EDIABAS installeren en een OBD interface kabel kopen.
Je zult je er in moeten verdiepen om dit te installeren. Je moet tenminste ook EDIABAS installeren en een OBD interface kabel kopen.
F10 N57N