Hallo mensen,
Ik moet de laatste tijd steeds vaker olie bijvullen bij mijn 320ci.
Ongeveer een halve liter op de 2000km.
Is dit erg abnormaal?
En wat kan hier een mogelijke oorzaak van zijn?
:?
olie verbruik.
Re: olie verbruik.
Had een kennis van me ook met dezelfde 2,2L motor.. Alles minimaal 3 maal gecontroleerd, olieafscheider van carterventilatie vervangen en diverse andere olie soorten getest. Niets hielp.. Schijnt ook regelmatig voor te komen bij de 330 en geen kwaad te kunnen..
In ieder gaval olieafscheider controleren en eventueel testen met andere olie.
KJ
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II 

OOH!KJ_bmw schreef:Schijnt ook regelmatig voor te komen bij de 330 en geen kwaad te kunnen..

-
Normaal normaal normaal.. Dat zeggen ze misschien bij de garage om te voorkomen dat je voor een dure reparatie komt.KJ_bmw schreef:Had een kennis van me ook met dezelfde 2,2L motor.. Alles minimaal 3 maal gecontroleerd, olieafscheider van carterventilatie vervangen en diverse andere olie soorten getest. Niets hielp.. Schijnt ook regelmatig voor te komen bij de 330 en geen kwaad te kunnen..
KJ
Dit is heus niet normaal met de nieuwe motoren van tegenwoordig. Bij Ford meende ik gehoord te hebben dat als ie meer als 1 liter per 1000 km neemt das abnormaal daarboven niet. Dat maak je mij niet wijs hahah..
Of het kwaad kan is een tweede. maar normaal is het niet lijkt me
1 op 1000 is idd de grens voordat ze er wat aan gaan doen. Feit is wel dat 1 op 1000 fors is, een Toyota Starlet die ik heb gehad verbruikte ook 1 op 1000 met 280.000km en een verotte cilinder.
Een liter op de 4000km vind ik niet erg spannend moet ik zeggen tenzij het daarvoor veel en veel minder was en je niet sportiever bent gaan rijden. Wat is de kilometerstand van de auto? Soms gaan auto's minder gebruiken naar mate ze meer hebben gedraaid maar soms is het ook andersom
Een liter op de 4000km vind ik niet erg spannend moet ik zeggen tenzij het daarvoor veel en veel minder was en je niet sportiever bent gaan rijden. Wat is de kilometerstand van de auto? Soms gaan auto's minder gebruiken naar mate ze meer hebben gedraaid maar soms is het ook andersom