Waarchijnlijk turbo fluit.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
beo5

Waarchijnlijk turbo fluit.

Bericht door beo5 » 17 sep 2012, 09:55

Gisteren viel het mij op dat ik een fluit hoorde bij het wegrijden met de 530XD
Vandaag naar garage R..S in Almere geweest en die vertelde na onderzoek de Turbo aan zijn einde gaat komen.Onderzoekskosten ruim 35€.Op de vraag wat dit allemaal ging kosten liep het bedrag op naar de 1800€.Dit is wel een prijs inclusief olie wisselen en remvloeistof vervangen.Zijn advies was geen gereviseerde turbo te nemen en dat hij alleen origineel monteerd.

Uiteraard nu even ergens anders geweest en ik verwacht woensdag de prijs te hebben,zowel van een nieuwe als gereviseerde.

Tevens gaven beide bedrijven aan dat doorrijden op dit moment geen probleem is.Het gejank is natuurlijk wel vervelend.Auto heeft nu 148000 gelopen.

scoopyy

Re: Waarchijnlijk turbo fluit.

Bericht door scoopyy » 24 sep 2012, 17:08

de fluit heb ik ook in mijn E46 320d het is heel normaal dat je een lichte fluit toon hoord bij het optrekken.
ennuh die beste man die jouw zo bedrag wilt aftroggelen ik zeg niet doen dat kan veel goedkoper.
Als je ter zijnde tijd een nieuwe turbo nodig hebt gewoon oude inleveren zit statie geld op.
En een gereviseerde terug plaatsen goedkoopste oplsossing.
Bmw E46 320D 170 PK. :///m: Pakket

matthyssie

Bericht door matthyssie » 24 sep 2012, 18:09

Een (hard) fluitende turbo is inderdaad een teken dat hij kapot gaat. Als het echt hard wordt zou ik je aanraden om niet verder te rijden. Houd er wel rekening mee dat als er een turbo vervangen wordt, de intercooler ook vervangen (of in ieder geval goed schoongemaakt) moet worden.
'E92, is dat een kleurstof of een conserveermiddel?'

beo5

Bericht door beo5 » 24 sep 2012, 20:23

Hallo,
Uiteraard even verder onderzoek gedaan.
Ik heb als eerste contact opgenomen met auto sm..ing in Almere.Deze kwam met de volgende mogelijkheden.
A turbo met circa 80000 km 1300 euro en B een gereviseerde 1600 euro.Auwwww

Vervolgens BMW dealer in Emmerich gebeld en van hun vernomen dat een nieuwe all-in 1400 gaat kosten.Aan arbeidstijd zit er ook 4 uur ingecalculeerd.

Dan ook nog maar even de dealer gebeld in Veenendaal en die had het eerst over een circa 2500 euro.Ik vroeg of de man wel helemaal gezond was en vertelde wat de turbo kost in Duitsland bij de dealer.Hij zou mij terugbellen,en na een kwartier was dat het geval.Zijn bevinding was dat de prijzen erg aan het zakken waren en dat ook zij de turbo konden vervangen voor een nieuwe voor slechts 1400 euro.Hij wilde wel even hebben dat ik langs kwam om ook daadwerkelijk de diagnose te stellen.Dit dus de dag daarop gedaan,en hij vertelde mij dat hij graag een turbo wil verkopen,maar dat hij nog geen reden ziet om hem nu al te vervangen.

Het is toch te gek voor woorden dat je bij niet dealers( Sme..ng en R..s honderden euro,s meer mag betalen voor deze reparatie.

Met deze wetenschap besloten om nog niet tot vervanging over te gaan,maar als het dient te gebeuren weet ik waar ik naar toe kan.Het is maar een lichte fluit die met de ramen dicht al niet eens hoorbaar is.

morris

Bericht door morris » 24 sep 2012, 20:36

'n fluit heb ik bij m'n 320d e46 ook mar da's vanuit de lage toeren, verder niet en dat doet t'ie al 1,5 ton zolang ik hem heb.
Blijf je hem continu horen dan kan dat een probleem zijn,maar wat ik raar vind is dat ze zeggen dat de turbo zo'n beetje z'n laatste adem uit aan't blazen is mar je er wel voorlopig mee door kunt blijven rijden :roll:
Kapote turbo's bij diesels kan wel eens rare bijwerkingen geven met gevolg dat je dan een nieuw blok kun gaan scoren of erger als het blok "ophol" slaat.

beo5

Bericht door beo5 » 26 sep 2012, 18:55

Morris

Turbo hoor je alleen bij optrekken in de lage toeren.En als jij er al zo een 1,5 ton mee hebt gereden,hoop ik dat ook te doen.Bovendien ga ik er van uit dat de dealer wel de juiste diagnose stelt.
Greetz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”