Daar in Frankrijk heb ik de kogel wel door de spreekwoordelijke kerk gejaagd; ipv 3 auto's wordt het tijd voor een Fun 2e auto waar mijn vrouw lekker de dagelijkse ritjes kan maken (kids naar school, boodschappen, je kent t wel), maar waarmee we ook met tutti-di-famiglia lekker op stap kunnen. Uiteraard moet het dak wel open kunnen (ben nu eenmaal cabrio-fiel) èn moet de auto liefst nog lekkerder de bergpassen 'aansnijden' dan mij 2-zittertje al niet deed.
Met een witte E91 touring van de baas voor de deur in M Sport Edition raak je natuurlijk al snel gewend aan RWD en zelfs met die knullige 143pk's was de keuze om het 1000Miglia ritje dit jaar in de leasebak te doen helemaal geen straf.
Ofwel; de alternatieven waar we nu naar kijken zijn een kartskelter van Mini JCW uiteraard dus als cabrio of een E46 cabrio. Nu zat ik daar eerst met een eenvoudige keuze "als het maar een 6-pitter is", maar liep per ongeluk gisteren een :///m:3 tegen het lijf. Ik was me er eigenlijk niet van bewust dat de E46 al betaalbaar begint te worden!
Een lang verhaal dus voor een paar simpele vragen:
1. Overleeft de motor/ SMG-bak het als er jaarlijks zo'n 4dkm dorp-ritjes van paar km (dus niet lekker warmrijden) mee gedaan worden naast de heerlijke toertochten die er uiteraard ook mee gemaakt gaan worden?
(3x raden; nee... Mijn vrouw komt echt niet boven de 3.000rpm uit; dan gaat ze al gillen

2. Wat moet ik voor jaarlijks onderhoud (extra) aan budget apart leggen voor een

PS. Wil je meer weten over de e91, check dan mijn voorsteltopic http://www.bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=4486