Ik ben Art en ik heb een 92 325i coupe. De motor loopt de laatste tijd steeds te stotteren net onder de 2500 toeren. Vooral als ik zachtjes de gas pedaal indruk. Ik heb hem niet zo lang en ben de tweede eigenaar, de oude eigenaar was een oude Duitsert, die blijkbaar daar niet veel aan deed de laatste tijd. Ik heb de 12 jaar oude benzine filter vervangen, de kleppendeksel pakking vervangen want die lekte. Powersteering filter canister vervangen, dat is ook volgens mij nooit gedaan. Ook een kleine beurt gegeven met verse olie, bougies en lucht filtertje. Na al het werk liep de motor stukken beter, maar nog niet helemaal soepel. Ik kan nu tenminste zonder schaamte bij stoplichten optrekken, maar wil het toch gefixed krijgen. Nou merkte ik ook een soort misfire, of alsof er iets misloopt in de timing als ik dus in de lage toeren zit. Daarnaast hoor ik een kleine onregelmatige tikkende geluid als ik stationair de auto laat lopen en in de motor ruimte luister. Ik heb dus een m50b25 en geluid komt van voren vandaan ergens waar zon cilnder uitsteekt aan de linker kant, ik denk dat dat de knock sensor is, maar weet niet wat ie doet. Ik had ook de MAF schoongemaakt met isopropanol spray, en op lekkage gecheckt met carb cleaner, en merkte geen verschil. Moet nog de ICV schoonmaken, maar denk stiekem dat het probleem ergens anders ligt. Wou in Maastricht bij de stealer foutcodes checken.... 80 euro

Alvast bedankt