E46 met Xenon-looks?
E46 met Xenon-looks?
Hoi jongens,
Ik ben van plan mijn lichten te vervangen. Ik wil hiervoor een xenon-look-a-like lamp eigenlijk erin hebben. Nu dacht ik aan Philips Blue Visions, maar ik weet niet of deze te installeren zijn zonder projector. Zijn er eigenlijk nog meer alternatieven voor meer lichtopbrengst met een kleurtint dat meer neigt naar wit/blauw dan naar wit/geel?
Ik ben van plan mijn lichten te vervangen. Ik wil hiervoor een xenon-look-a-like lamp eigenlijk erin hebben. Nu dacht ik aan Philips Blue Visions, maar ik weet niet of deze te installeren zijn zonder projector. Zijn er eigenlijk nog meer alternatieven voor meer lichtopbrengst met een kleurtint dat meer neigt naar wit/blauw dan naar wit/geel?
Re: E46 met Xenon-looks?
en waarom zet je er geen echte xenon in dan als ik vragen mag?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
OEM Xenon is geloof ik wat aan de dure kant, ik wil voorlopig alleen meer lichtopbrengst met een iets koudere tint (wit is ook goed), al heb ik wel overwogen om Xenon te plaatsen. Nu zitten er gewoon standaard H7 lampen in met een wat gele tint. Weet je dan toevallig hoe duur OEM Xenon is en waar ik deze kan bestellen/kopen?
Huidige kleur

Huidige kleur

OEM xenon lampen en units zijn uiteraard bij de dealer verkrijgbaar, of webshops. Geloof dat de prijs tegen de €700 aan zit voor een koplamp inclusief lamp en ballast (per kant)(facelift). En dan heb je denk ik ook nog een nieuwe lichtschakelaar nodig (of om programmeren, weet iemand dat?).
OEM angel eyes voor een E46 bestaan niet. En persoonlijk vind ik angel eyes erg afbreuk doen aan een E46 
Dat is even net iets te prijzig helaas haha! Het uitgangspunt is eigenlijk wat witter licht, niet perse xenon al vind ik OEM angel eyes wel echt prachtig. Iemand ervaringen met Philips Blue Visions of Xtreme Visions?
hoe witter hoe minder licht heb ik me eens laten vertellen.. qua halogeen dan...
nieuwe bixenon koplampen bij de dealer met bochtverlichting, 600 euro nieuw bij de dealer in duitsland..
Verkoop je eige koplampe en haal daar een licht schakelaar van... ben je totaal zon 500-550 euro klaar..
nieuwe bixenon koplampen bij de dealer met bochtverlichting, 600 euro nieuw bij de dealer in duitsland..
Verkoop je eige koplampe en haal daar een licht schakelaar van... ben je totaal zon 500-550 euro klaar..

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Oh dacht altijd dat het bij Xenon er al in zit zoals bij de moderne xenon BMW's, weer wat geleerd haha! Vind de xenon pitten wel mooier dan halogeen met die mooie behuizing eromheen
Dit is een mooie foto bij de E60 530i van mijn vader

PS: Jouw berichten komen altijd boven de mijne te staan, ook al post je ze later dan de mijne!
@Richel88: Dat scheelt al aardig, bochtenverlichting werkt ook op een 98'er? Overigens ligt dat toch ook aan de sterkte van je lichtunit? Xtreme Visions claimen meer lichtopbrengst, is dat ook daadwerkelijk goed te zien?

PS: Jouw berichten komen altijd boven de mijne te staan, ook al post je ze later dan de mijne!
@Richel88: Dat scheelt al aardig, bochtenverlichting werkt ook op een 98'er? Overigens ligt dat toch ook aan de sterkte van je lichtunit? Xtreme Visions claimen meer lichtopbrengst, is dat ook daadwerkelijk goed te zien?
ik wou ook betere verlichting in me e46 had ook de Philips Blue Visions ze waren zeker beter dan de normale h7 lampen maar ben nu overgestapt naar een xenon kit 8000k echt een top set mooie verlichting voor maar 150 euro en gewoon simpel aan te sluiten
p.s heb wel lenzen in de koplampen
p.s heb wel lenzen in de koplampen
Ziet er goed uit ja! Hoeveel moest je doen om dat geinstalleerd te krijgen?
Officieel moet je voor xenon automatische hoogteregeling in de lampen hebben en wiswas installatie. En xenon look ziet er vaak goedkoop uit vind ik. De oem xenon lampen hebben gewoon precies het juiste aantal k's. Niet te blauw en niet te wit.
(OEM xenon was bij ons een vereiste optie bij het zoeken van de auto)
(OEM xenon was bij ons een vereiste optie bij het zoeken van de auto)
niet veel je moet de stekkertjes aansluiten op de h7 stekker en der een goeie plek voor vinden ik heb mazzel dat ik alles in de koplamp zelf kwijt kon
@vliet ik zie het zelf er niet vanaf en de oem xenon lampen zijn belachelijk duur aangezien ik voor 150 naar mijn mening perfect xenon heb!
@vliet ik zie het zelf er niet vanaf en de oem xenon lampen zijn belachelijk duur aangezien ik voor 150 naar mijn mening perfect xenon heb!
hier een klein overzicht van de xenon en hoe simpel het aansluiten is

en hier in de h7 aansluiting

en hier in de h7 aansluiting

@bmwjor ik moet zeggen dat jouw lampen er erg goed uitzien idd. Maar je ziet te vaak van die foute kleuren bij xenon als het niet oem is. Geldt vooral voor de e36's en de golfjes.