Piep onder de kap
Piep onder de kap
Beste all,
Rijd sinds december een 320i uit 1998, E46.
Van eerste eigenaar gekocht met 86.000km gelopen, niets aan het handje dus..
In het begin geen problemen gehad, later na een paar maanden een piep bij +/- 1800 toeren tot net boven de 2000.
Vooral bij een koude motor is het geluid aanwezig, ook hoor je dan een licht ratelend geluid maar dit is maar eventjes.
Heel irritant geluid, nu is het vacuum systeem nagekeken en hier zaten geen lekkages of iets dergelijks.
Nu zag ik op Youtube dat de Disavalve ook een oorzaak kan zijn ivm membraam slijtage binnenin het huis.
Maar dit onderdeel is vrij prijzig, en ik wil niet lukraak onderdelen gaan vervangen, weet iemand toevallig meer hierover?
Bvd, groet Dennis
Rijd sinds december een 320i uit 1998, E46.
Van eerste eigenaar gekocht met 86.000km gelopen, niets aan het handje dus..
In het begin geen problemen gehad, later na een paar maanden een piep bij +/- 1800 toeren tot net boven de 2000.
Vooral bij een koude motor is het geluid aanwezig, ook hoor je dan een licht ratelend geluid maar dit is maar eventjes.
Heel irritant geluid, nu is het vacuum systeem nagekeken en hier zaten geen lekkages of iets dergelijks.
Nu zag ik op Youtube dat de Disavalve ook een oorzaak kan zijn ivm membraam slijtage binnenin het huis.
Maar dit onderdeel is vrij prijzig, en ik wil niet lukraak onderdelen gaan vervangen, weet iemand toevallig meer hierover?
Bvd, groet Dennis
Re: Piep onder de kap
Toch maar besloten om de DISA te vervangen in zijn totaliteit, kosten 230 Euro voor onderdeel.
Heel fijn, nog steeds die piep..duur geintje dus..
op een amerikaans BMW forum gezocht, hier was sprake van een defecte kachelmotor.
Bij uitschakeling van je climate control zou de piep moeten verdwijnen...nee, ook niet.
Zodra je het gaspedaal intrapt, (als is het maar een beetje) weer die vervelende piep.
Heeft er echt niemand een idee (buiten al beschreven) wat het kan zijn??
Heel fijn, nog steeds die piep..duur geintje dus..
op een amerikaans BMW forum gezocht, hier was sprake van een defecte kachelmotor.
Bij uitschakeling van je climate control zou de piep moeten verdwijnen...nee, ook niet.
Zodra je het gaspedaal intrapt, (als is het maar een beetje) weer die vervelende piep.
Heeft er echt niemand een idee (buiten al beschreven) wat het kan zijn??
- buhrmann
Kun je misschien een filmpje maken? 'een piep' kan nogal veelzijdig worden opgevat...
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*
De poelie van de v.snaar misschien kan idd weleens gaan piepen en of rattelen.
Succes
Succes
Zou ook als eerste richting snaar en en poulie gaan kijken.
De riem er vanaf en dan even poulie's en aangedreven pompen nakijken.
hoe het dus NIET hoort te klinken!
Greetz ghaas
De riem er vanaf en dan even poulie's en aangedreven pompen nakijken.
hoe het dus NIET hoort te klinken!
Greetz ghaas
Goedenavond,
Ik heb geen oplossing op het probleem. Ik wil alleen melden dat ik denk dat ik het zelfde heb. Wat ik hoor namelijk is als ik licht het gas intrap ik een vacuum zuigende piep hoor. Ik heb hier nog geen aandacht aanbesteed omdat het niet zo heel storend is bij mij. Ik denk zelf dat het te maken heeft met me luchtfilter aangezien hier het geluid vandaan komt.
Ik heb geen oplossing op het probleem. Ik wil alleen melden dat ik denk dat ik het zelfde heb. Wat ik hoor namelijk is als ik licht het gas intrap ik een vacuum zuigende piep hoor. Ik heb hier nog geen aandacht aanbesteed omdat het niet zo heel storend is bij mij. Ik denk zelf dat het te maken heeft met me luchtfilter aangezien hier het geluid vandaan komt.
ik denk aan een ruimzittend lager van bijvoorbeeld looprol, spanrol, dynamo
Beest Met 4 Wielen
kijk de onderste luchtslang maar eens na, dat dunne stukje wil wel eens scheuren.
is niet te zien, maar wel kun je het scheurtje voelen.
heb dit ook gehad,is heel irritant.
mijn omschrijving een metaal/fluitend geluid.
nr 6, kost echt weinig bij de dealert.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=15&hl=21
is niet te zien, maar wel kun je het scheurtje voelen.
heb dit ook gehad,is heel irritant.
mijn omschrijving een metaal/fluitend geluid.
nr 6, kost echt weinig bij de dealert.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=15&hl=21
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Alle slangen nogmaals gecontroleerd, zijn echt dicht..Heb inmiddels de auto verkocht, koper mag het verder uitzoeken, hij weet ervan. Vreemde is alleen dat die 2 keer dat hij geweest is, het geluid veel minder was..pfff. Maar goed hij is weg, nu een E30 gekocht.Bedankt voor de reacties in ieder geval.