E46 coupe doet raar
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
E46 coupe doet raar
Hallo Forum,
ik heb een E46 coupe bj 2002 16 klepper N42 motor .km.stand 81.000
de auto begon ineens raar te doen ,bij het starten hoor je SOMS getik (ratel) 2 a 3 seconde dan ik het geluid weg .
S`morgens als de auto net gestart is en er even mee rijd geef hij een schok En dan brand het Akku lampje dit gebeurd niet dagelijks maar soms en dan weer een paar keer achter elkaar dus het lijkt of er ineens geen spanning is waardoor hij 1 sec.inhoud en niet altijd een lampje op het dashbord brand en dan weer bijna alle lampjes ABS,ASC,en nog wat lampjes en soms als het laatste gebeurd valt de motor uit ( is 1x Gebeurd)en start dan niet meer pas na 5 minuten wel weer , soms heb ik heb gevoel of de auto inhoud dus niet op vol vermogen loopt ( geeft) ook met gas geven en het lijkt hoe raar het ook klinkt ook of de motor het soms koud heeft dan bibbert de motor een beetje en loopt dan stationair niet lekker .
Ik heb een andere dynamo geplaatst omdat ik te weinig spanning mete ong.11,5 onbel. & 12,4 belast daarna ben ik een tijdje van de ellende afgeweest en nu begint het weer van vooraf aan .
Deze week gebeurde het stil vallen van de motor onder het rijden ,meerdere lampjes branden en ineens valt de motor uit ,echt gevaarlijk dit probleem ,ik heb de auto laten uitlezen maar gaf niet aan ?
Ik word er gek van en ik durf nu niet meer langere afstanden te rijden omdat ik bang ben om ergens ver weg stil te staan .
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.
M.vr.groet
Henk.
ik heb een E46 coupe bj 2002 16 klepper N42 motor .km.stand 81.000
de auto begon ineens raar te doen ,bij het starten hoor je SOMS getik (ratel) 2 a 3 seconde dan ik het geluid weg .
S`morgens als de auto net gestart is en er even mee rijd geef hij een schok En dan brand het Akku lampje dit gebeurd niet dagelijks maar soms en dan weer een paar keer achter elkaar dus het lijkt of er ineens geen spanning is waardoor hij 1 sec.inhoud en niet altijd een lampje op het dashbord brand en dan weer bijna alle lampjes ABS,ASC,en nog wat lampjes en soms als het laatste gebeurd valt de motor uit ( is 1x Gebeurd)en start dan niet meer pas na 5 minuten wel weer , soms heb ik heb gevoel of de auto inhoud dus niet op vol vermogen loopt ( geeft) ook met gas geven en het lijkt hoe raar het ook klinkt ook of de motor het soms koud heeft dan bibbert de motor een beetje en loopt dan stationair niet lekker .
Ik heb een andere dynamo geplaatst omdat ik te weinig spanning mete ong.11,5 onbel. & 12,4 belast daarna ben ik een tijdje van de ellende afgeweest en nu begint het weer van vooraf aan .
Deze week gebeurde het stil vallen van de motor onder het rijden ,meerdere lampjes branden en ineens valt de motor uit ,echt gevaarlijk dit probleem ,ik heb de auto laten uitlezen maar gaf niet aan ?
Ik word er gek van en ik durf nu niet meer langere afstanden te rijden omdat ik bang ben om ergens ver weg stil te staan .
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.
M.vr.groet
Henk.
Varen is fijner dan je denkt
Re: E46 coupe doet raar
Het uitvallen tijdens het rijden heb ik diverse malen gelezen op internet bij de N42 motor. Telkens kwam de krukas-sensor naar buiten als boosdoener. Deze schijnt helaas wel op een lastige plek te zitten waardoor het in de kosten kan schieten.
Re: E46 coupe doet raar
ik zou eens beginnen met de krukassensor ja, die gaat vaker stuk, maar slaat geen storing op. nadeel is inlaatspruitstuk moet gedemonteerd worden
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: E46 coupe doet raar
Oke mannen bedankt voor jullie info ,k`ben net terug van vakantie en op de autobahn even flink gas gegeven (200) en alles liep normaal ,ik ben thuis en in een zeer kort ritje (5 min.)slaat de motor af , even wachten starten niks tot 5x toe de 6e x sloeg de motor aan ,dus word ik gek van die auto .
Ik ga eens kijken waar de krukassensor zit cq kan vinden,of hebben jullie een hint waar hij precies zit ?
Gr.IJsselmeer /Henk
Ik ga eens kijken waar de krukassensor zit cq kan vinden,of hebben jullie een hint waar hij precies zit ?
Gr.IJsselmeer /Henk
Varen is fijner dan je denkt
Re: E46 coupe doet raar
het zou indd de krukas sensor kunnen zijn en misschien ook nog wel de nokkenas sensor
ik heb dit probleem ook gehad en bij mij was het de nokkenas sensor, die werd gelukkig wel aangegeven met uitlezen.
ik heb dit probleem ook gehad en bij mij was het de nokkenas sensor, die werd gelukkig wel aangegeven met uitlezen.
Re: E46 coupe doet raar
Heb hetzelfde gehad met mijn 330i, was krukassensor en de nokkenassensor bij mij. Hopelijk voor jou maar eentje, kosten vielen nog mee 
edit: bij mij werd het ook gewoon bij het uitlezen gezien met een code

edit: bij mij werd het ook gewoon bij het uitlezen gezien met een code
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
Re: E46 coupe doet raar
Koude start ratel is een bekend fenomeen op t forum van de N42 motoren. Is geen echte oplossing voor al zijn er wel een aantal dingen die in sommige gevallen werken.
Dat afslaan zou inderdaad een krukassensor kunnen zijn, die zeer economisch zit verscholen aan de bakzijde van de motor, onder het inlaatspruitstuk. Schijnt een naar klusje te zijn om bij te komen. Heb je al wel nagekeken of het niet (weer) de dynamo is? Ook nieuwe delen kunnen stukgaan.
Dat afslaan zou inderdaad een krukassensor kunnen zijn, die zeer economisch zit verscholen aan de bakzijde van de motor, onder het inlaatspruitstuk. Schijnt een naar klusje te zijn om bij te komen. Heb je al wel nagekeken of het niet (weer) de dynamo is? Ook nieuwe delen kunnen stukgaan.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: E46 coupe doet raar
Hallo Mannen,
Ik heb bij mijn zoon de de krukas sensor vernieuwd omdat er veel op menige site`s er over gesproken word dus dacht ik laat ikdie eerst maar vernieuwen ?
Wat een ENORME klus zeg,vooral het torxboutje van het inlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk zelf dus onder de auto kan je er bij maar geen brug dus er onder gaan liggen alle pakkingen vernieuwd (inlaat) en gelijk de caterontluchting nagekeken door geblazen met de mond geeft het mijnste druk dus merk je gelijk of er iets verstop of dicht geslipt is er kwam net zoveel lucht uit als ik er inblies dus moet het goed zijn alle leidingen en filter waren schoon en nog goed niet zo raar natuurlijk met een km.stand van 82000 .
Dat BMW de krukassensor op DIE onmogelijke plaats gemonteerd heeft is mij een raadsel of het moet met klant onvriendelijkheid cq monteurshaat of GELD te maken hebben in het laatste geval zeer KLANTONVRIENDELIJK,in alle gevallen is dit een MISKLEUN van BMW jammer dat een echte BMW fan als ik dat moet bekennen ,BMW heeft wel meer miskleunen de laatste type`s neem nu E46 coupé ,bestel eens een deurrubber die zijn zo ZWAK uitgevooerd dat een zwakzinnige ziet dat het NIET lang meegaat.... kosten van een deurrubber 200 euro ,een pookknop van een E46 coupé M3 met smg is niet los te koop moet de gehele unit vernieuwd worden kosten 800 euro te GEK voor woorden ,nee als mijn Coupé het echt begeeft neem ik een oldtimer beter en plezieriger sleutelen en GEEN computer ,modulen etc en NOG GOEDKOper qua wegenbelasting ,verz, etc .
Je ziet door de bomen het bos niet meer met die modulen en sensoren ,en honderd keer uitlezen kost ook geld of niet
Maar nu loopt de E46 Coupé weer goed .
Toch lijkt het of de auto inhoud bij het gas geven 2000 / 2500tpm bij zeg 2500/2600 tpm lijkt het of er een buster of een turbo te laat inkomt ,(die heeft de auto niet natuurlijk maar dat gevoel krijg je ) bij komt en wil hij wel flink vooruit als een 16 klepper,weet iemand of heeft iemand dit wel eens gehad of weet waar het aan ligt ,dan hoor ik dat graag.
mvg IJsselmeer
Ik heb bij mijn zoon de de krukas sensor vernieuwd omdat er veel op menige site`s er over gesproken word dus dacht ik laat ikdie eerst maar vernieuwen ?
Wat een ENORME klus zeg,vooral het torxboutje van het inlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk zelf dus onder de auto kan je er bij maar geen brug dus er onder gaan liggen alle pakkingen vernieuwd (inlaat) en gelijk de caterontluchting nagekeken door geblazen met de mond geeft het mijnste druk dus merk je gelijk of er iets verstop of dicht geslipt is er kwam net zoveel lucht uit als ik er inblies dus moet het goed zijn alle leidingen en filter waren schoon en nog goed niet zo raar natuurlijk met een km.stand van 82000 .

Dat BMW de krukassensor op DIE onmogelijke plaats gemonteerd heeft is mij een raadsel of het moet met klant onvriendelijkheid cq monteurshaat of GELD te maken hebben in het laatste geval zeer KLANTONVRIENDELIJK,in alle gevallen is dit een MISKLEUN van BMW jammer dat een echte BMW fan als ik dat moet bekennen ,BMW heeft wel meer miskleunen de laatste type`s neem nu E46 coupé ,bestel eens een deurrubber die zijn zo ZWAK uitgevooerd dat een zwakzinnige ziet dat het NIET lang meegaat.... kosten van een deurrubber 200 euro ,een pookknop van een E46 coupé M3 met smg is niet los te koop moet de gehele unit vernieuwd worden kosten 800 euro te GEK voor woorden ,nee als mijn Coupé het echt begeeft neem ik een oldtimer beter en plezieriger sleutelen en GEEN computer ,modulen etc en NOG GOEDKOper qua wegenbelasting ,verz, etc .

Je ziet door de bomen het bos niet meer met die modulen en sensoren ,en honderd keer uitlezen kost ook geld of niet

Maar nu loopt de E46 Coupé weer goed .
Toch lijkt het of de auto inhoud bij het gas geven 2000 / 2500tpm bij zeg 2500/2600 tpm lijkt het of er een buster of een turbo te laat inkomt ,(die heeft de auto niet natuurlijk maar dat gevoel krijg je ) bij komt en wil hij wel flink vooruit als een 16 klepper,weet iemand of heeft iemand dit wel eens gehad of weet waar het aan ligt ,dan hoor ik dat graag.
mvg IJsselmeer
Varen is fijner dan je denkt
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: E46 coupe doet raar
Toch te negatief over BMW geweest voor de BMW fans,maarja de nieuwprijs liegt er ook niet om dus mag je verwachten dat je zeker 3 jaar zonder ellende heerlijk kan rijden met je Bimmer uitzonderingen daar gelaten natuurlijk met mijn 2002 en 3,0 Coupè in de jaren `70 nooit last gehad van zulk kwetsbare onderdelen nog spijt dat ik hem toen heb weggedaan.
Varen is fijner dan je denkt
Re: E46 coupe doet raar
Heb je de auto ook uitgelezen?
Het spul rijdt jammer genoeg zo mooi
Het spul rijdt jammer genoeg zo mooi

-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: E46 coupe doet raar
en honderd keer uitlezen kost ook geld of niet
dit zag je zeker over het hoofd Niels,ik wil wel een Scanner kopen maarja welke is goed en ik moet mij dan toch meer in die materie gaan verdiepen k`ben geen computer freak dus moet ik iemand vinden die mij dat allemaal uitlegt of voor doet, ik kom uit de tijd van postduiven i.p.v. computers dus dan is dit wel een flinke stap vooruit ,het is allemaal zo snel gegaan dat het bijna niet meer is bij te houden . het verschil tussen 2002 en een e46 of e60 is enorm.

Varen is fijner dan je denkt
Re: E46 coupe doet raar
de beste die ik ken en betaalbaar BMW INPA daarmee lees je alle BMW codes uit met juiste beschrijving omdat dit ook door BMW werd gebruikt. tegenwoordig allemaal DIS natuurlijk.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E46 coupe doet raar
als je geen computerkenner bent zou ik niet beginnen aan Inpa. Hiervoor moet je veel te veel instellen. BMW scanner gebruiken, is eenvoudig te installeren en werkt direct.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23 jan 2012, 01:09
- Locatie: Ridderkerk
Re: E46 coupe doet raar
Je hebt wel gelijk matheeuwissen ,maar als je er in verdiept kom je er wel zeker als je hulp hebt ,daar hoef je geen computerfreak voor te zijn denk ik.
Ik ken mensen die zitten op een kantoor en werken met 1 programma dag in dag uit en kunnen voor de rest ook niets of zeer weinig met de pc ,maar van dat programma weten ze alles .
Ik heb eigenlijk niets met pc`s een soort liefde haat verhouding omdat b.v.b. dit forum op je pc kan toveren en scheepvaart etc maar er is ook te veel ellende met spam en dan kan de pc het weer niet vinden of het moet aan mijn pc liggen dan kan ook dit ding sterft van de emoties dan kan die het niet vinden en dan heeft hij weer geen internet verbinding zogenaamd alleen janke kan hij nog niet ,maar als je het echt nodig hebt is het leren anders je neemt het makkelijker op en dat is met alles zo toch?
Zo laat ik mijn auto uitlezen door iemand die een org.BMW uitlees programma hebt met een laptop en weet er alles van ,maar met andere programma`s weet hij niets heb ik begrepen.
Dus lijkt het mij toch nodig om zo`n Inpa te kopen anders kan ik steeds blijven veranderen met de kan dat je ze door elkaar gooit als je bezig ben?
Ik ken mensen die zitten op een kantoor en werken met 1 programma dag in dag uit en kunnen voor de rest ook niets of zeer weinig met de pc ,maar van dat programma weten ze alles .
Ik heb eigenlijk niets met pc`s een soort liefde haat verhouding omdat b.v.b. dit forum op je pc kan toveren en scheepvaart etc maar er is ook te veel ellende met spam en dan kan de pc het weer niet vinden of het moet aan mijn pc liggen dan kan ook dit ding sterft van de emoties dan kan die het niet vinden en dan heeft hij weer geen internet verbinding zogenaamd alleen janke kan hij nog niet ,maar als je het echt nodig hebt is het leren anders je neemt het makkelijker op en dat is met alles zo toch?
Zo laat ik mijn auto uitlezen door iemand die een org.BMW uitlees programma hebt met een laptop en weet er alles van ,maar met andere programma`s weet hij niets heb ik begrepen.
Dus lijkt het mij toch nodig om zo`n Inpa te kopen anders kan ik steeds blijven veranderen met de kan dat je ze door elkaar gooit als je bezig ben?
Varen is fijner dan je denkt