chippen
Re: chippen
Wat denk je zelf?
Ten eerste, chippen, dan trekt iedere BMW dealer gelijk zijn handen van je auto af. Dus als je het dan al doet, doe het dan in ieder geval goed. En het geld dat je er dan aan kwijt bent had je dan net zo goed aan een 325 of 328 kunnen besteden.
Just my 2 cents....
Greetz,
Mike.
Ten eerste, chippen, dan trekt iedere BMW dealer gelijk zijn handen van je auto af. Dus als je het dan al doet, doe het dan in ieder geval goed. En het geld dat je er dan aan kwijt bent had je dan net zo goed aan een 325 of 328 kunnen besteden.
Just my 2 cents....
Greetz,
Mike.
ik denk zelf dat het niet veel nut heeft,maja ik dacht misschien zijn er hier mensen die het wel het gedaan..
ik heb ooit mijn cupra laten chippen en dat was bij de dealer geen probleem..
bij een bmwdealer kom ik zowieso niet,mij te duur!
maja ik dacht voor die 100 euro is het het proberen misschien wel waard...
ik heb ooit mijn cupra laten chippen en dat was bij de dealer geen probleem..
bij een bmwdealer kom ik zowieso niet,mij te duur!
maja ik dacht voor die 100 euro is het het proberen misschien wel waard...
Goed chippen doe je echt niet zomaar. Dit heeft met nauwkeurige tijdsinstellingen te maken maar daarnaast heb je ook nog steeds aan milieu eisen te voldoen. Ik ben er geen voorstander van, want autoproducenten leveren hun wagens nu eenmaal niet voor niets af zoals ze doen. Chippen is niet meer dan het maximale vermogen uit je motor halen terwijl de onderdelen er niet op afgestemd zijn. Hier zal je dus ook wat aan moeten doen, en dan kom je dus bij het feit dat je de kosten die je maakt beter uit had kunnen geven aan een zwaardere bimmer.
Vrienden van mij zitten in de motorracerij en dan kan ik me wel wat bij chippen voorstellen. Maar daar wordt dan alles wat met zo'n motor gebeurt nauwlettend in de gaten gehouden en is er altijd een team monteurs in de buurt en als het dan fout gaat zijn ze er al bij voordat het een echt probleem wordt. Wij hebben dat niet dus waarom je BMW dan verzieken met een chip van € 100,=
Vrienden van mij zitten in de motorracerij en dan kan ik me wel wat bij chippen voorstellen. Maar daar wordt dan alles wat met zo'n motor gebeurt nauwlettend in de gaten gehouden en is er altijd een team monteurs in de buurt en als het dan fout gaat zijn ze er al bij voordat het een echt probleem wordt. Wij hebben dat niet dus waarom je BMW dan verzieken met een chip van € 100,=
- Denniz0229
ik wil alleen even reageren op het vetgedrukte gedeelte.yltkdy schreef:Goed chippen doe je echt niet zomaar. Dit heeft met nauwkeurige tijdsinstellingen te maken maar daarnaast heb je ook nog steeds aan milieu eisen te voldoen. Ik ben er geen voorstander van, want autoproducenten leveren hun wagens nu eenmaal niet voor niets af zoals ze doen. Chippen is niet meer dan het maximale vermogen uit je motor halen terwijl de onderdelen er niet op afgestemd zijn. Hier zal je dus ook wat aan moeten doen, en dan kom je dus bij het feit dat je de kosten die je maakt beter uit had kunnen geven aan een zwaardere bimmer.
de enige reden waarom een fabrikant niet fabriek af een chiptuning toe past is om dat ze anders hun zelf voor de kop schieten. op het moment dat ze een 320 bijvoorbeeld teveel power geven fabrieks-af is er niemand meer die een 325 gaat kopen.
daar komt bij dat ze bij chippen niet het maximale er uit halen, maar het maximale wat kan op de fabrieks onderdelen.
ook kan je voor de €500 euro die een goeie chip kost geen zwaardere bimmer kopen.
al met al is een chip dus zeer zeker zijn geld waard, alleen is de winst met oudere motoren zo klein dat het geld per pk vrij laag is. bij de moderne auto kan je al snel tot €20 per pk komen, iets wat je met geen enkele andere upgrade bereikt.
ben het wel met je eens dat een chip van 100 eurie waarschijnlijk troep is.
Zowiezo is chippen op een atmosferische motor niet echt winstgevend...
Je haalt pas echt vermogenswinst bij turbomotoren.
Mijns inzien zou ik die 100 euro lekker in de zak houden, het verschil in vermogen zul je op een 320i nauwlijks merken namelijk.
Je haalt pas echt vermogenswinst bij turbomotoren.
Mijns inzien zou ik die 100 euro lekker in de zak houden, het verschil in vermogen zul je op een 320i nauwlijks merken namelijk.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
- Maikybmw318is
Door het chippen van je bimmer krijg e hoogstes een paar PK erbij dat zal heu niet meer zijn dan 5 pk zoiets gok ik en zeker met oudere autos haal je hier neet veel uit door de jare heen ben je ook pk's verloren houd daar ook maar rekening mee dus kom je uiteindelijk nog op hetzelfde neer mij hebben ze trouwens ooit verteld als je doet chippr dat je dit het beste onder de 50dkm kunt doen.. Dus ik zal het afraden en je tank gewoon vol gooien van die 100 euro
Grtz
Grtz
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oke,thanx voor de info!
Als ze het goed doen wel ja, en wat schiet je er dan mee op??? Een aantal pk's extra. En dan nog, wanneer zijn onderdelen eerder versleten. Als ze tot een zeker percentage belast worden of als ze volledig belast worden.daar komt bij dat ze bij chippen niet het maximale er uit halen, maar het maximale wat kan op de fabrieks onderdelen.
Verder heb je het probleem dat MikeyBMW al aangeeft dat boven een bepaalde kilometerstand Je lagers nokkenassen etc op een bepaalde manier zijn ingelopen. En dat ga jij dan ieens veranderen. Wat gaat er gebeuren denk je???
Greetz,
Mike
Laatst gewijzigd door yltkdy op 24 jul 2012, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Edit
- Denniz0229
wat je er mee op schiet is inderdaad PK's en...... lager verbruik (bij gewoon rijden).yltkdy schreef:Als ze het goed doen wel ja, en wat schiet je er dan mee op??? Een aantal pk's extra. En dan nog, wanneer zijn onderdelen eerder versleten. Als ze tot een zeker percentage belast worden of als ze volledig belast worden.daar komt bij dat ze bij chippen niet het maximale er uit halen, maar het maximale wat kan op de fabrieks onderdelen.
Verder heb je het probleem dat MikeyBMW al aangeeft dat boven een bepaalde kilometerstand Je lagers nokkenassen etc op een bepaalde manier zijn ingelopen. En dat ga jij dan ieens veranderen. Wat gaat er gebeuren denk je???
Greetz,
Mike
maar ik heb het idee dat je niet weet wat er gebeurd bij chippen.
de onderdelen slijtage blijft namelijk gewoon gelijk. (lees: verwaarloosbaar tov origineel)
zoals ik aangaf is chippen op oudere auto's nauwelijks rendabel, maar op nieuwe auto's IMO een must.
je krijgt extra power, minder verbruik, en dat voor een zeer schappelijke prijs.
alleen wat je daar brabbelt over een nokkenas die is ingesleten die je ineens gaat veranderen...

- Maikybmw318is
@denniz je kunt er indd PK mee erbij krijgen en zuininger rijden maar ben eens eerlijk is een chip van 100 euro rendabel op zon oude auto weet niet wat voor jaar die is maar chippen boven een hoge KM stand schiet je niks mee op.. Als je een nieuwe auto hebt met lage km stand is zeker eens must! Maar voor een goede chip betaal je veel geld!! En met veel geld bedoel ik zeker 500 euro opseminst en wat mike zegt over nokke as geloof ik ook niet helemaal maar ik ben gewoon van mening dat je een oude auto niet mOet chippen, zowieso dE onderdelen zijn al flink versleten en de winst met chippe bij oude auto's is gewoon bekent geloof mij maar dat je er hoogstes 5 pk mee krijgt en voel je dat!? Nee nooit.. Ik zei al dan kom je op tzelfde uit als hoe de auto de fabriek uitrolde.. En met chippen lrijg je het meeste uitgehaald ib turbo of charger..
GrrtZ
GrrtZ
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Denniz0229
ja dat is ongeveer wat ik in me eerste post al schreef 
ik reageerde meer op yltkdy die IMO niet weet wat chippen precies inhoud.

ik reageerde meer op yltkdy die IMO niet weet wat chippen precies inhoud.
- Maikybmw318is
Oke haha dat had ik niet gelezen 
Maar dan denk ik dat het nu wel duidelijk is eh wat wij ervan vinden.. Afblijven dus

Maar dan denk ik dat het nu wel duidelijk is eh wat wij ervan vinden.. Afblijven dus

Ik krijg dat ook maar te horen van een vriend die motoren afstelt en bouwt in de racerij, en die weet natuurlijk dan ook totaal niet waar hij over praat. Ook BMW zelf loopt natuurlijk maar een lulverhaaltje op te hangen in de volgende linkzoals ik aangaf is chippen op oudere auto's nauwelijks rendabel, maar op nieuwe auto's IMO een must.
je krijgt extra power, minder verbruik, en dat voor een zeer schappelijke prijs.
alleen wat je daar brabbelt over een nokkenas die is ingesleten die je ineens gaat veranderen...
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/chip_tuning.html
Ik ga verder stoppen met deze discussie, want dit heeft toch totaal geen zin. Ik heb mijn verhaal gedaan en wat iedereen daar mee doet moet je zelf weten.