Multimediaset
Multimediaset
Ben al een tijdje aan het uitkijken naar een multimediaset voor mijn E61.
Heb veel gelezen, vergeleken en filmpjes bekeken op youtube.
Dacht ik eindelijk te weten wat ik wilde, namelijk dit.
Kost wel wat, maar de mogelijkheden zijn uitgebreider dan bijvoorbeeld een Dension.
Waarom twijfel ik nu? De review die een enkele klant gepost heeft op die site...
Hij is er totaal niet tevreden over, maar is redelijk vaag in wat er nu misloopt of wat er niet goed werkt. Hij schrijft iets over een foutmelding, maar zegt niet welke, dus kan je ook niet uitzoeken of die makkelijk te verhelpen is... De digitale TV leek me wel leuk om als ik 's morgens weer een uurtje in de file stilsta nog even het nieuws of weerbericht mee te pikken.
Heb al gezocht naar meer info over dit setje, maar niets gevonden.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Of al meer info hierover gevonden?
Heb veel gelezen, vergeleken en filmpjes bekeken op youtube.
Dacht ik eindelijk te weten wat ik wilde, namelijk dit.
Kost wel wat, maar de mogelijkheden zijn uitgebreider dan bijvoorbeeld een Dension.
Waarom twijfel ik nu? De review die een enkele klant gepost heeft op die site...
Hij is er totaal niet tevreden over, maar is redelijk vaag in wat er nu misloopt of wat er niet goed werkt. Hij schrijft iets over een foutmelding, maar zegt niet welke, dus kan je ook niet uitzoeken of die makkelijk te verhelpen is... De digitale TV leek me wel leuk om als ik 's morgens weer een uurtje in de file stilsta nog even het nieuws of weerbericht mee te pikken.
Heb al gezocht naar meer info over dit setje, maar niets gevonden.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Of al meer info hierover gevonden?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Re: Multimediaset
Niemand een mening hierover?
Zouden jullie het wagen om die set te kopen ondanks die ene en ook enige negatieve review?
Zouden jullie het wagen om die set te kopen ondanks die ene en ook enige negatieve review?
Ik kan niet zien of die dvb-t kastje ook smartscards ondersteund.
Dat heb je wel nodig in nederland, tenzij je genoegen neemt met ned 1,2,3.
Voor dit gelt kan je ook een Digital/analoge tv module van BMW kopen op ebay.
Dat heb je wel nodig in nederland, tenzij je genoegen neemt met ned 1,2,3.
Voor dit gelt kan je ook een Digital/analoge tv module van BMW kopen op ebay.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Het dvb-t kastje is niet uitgerust om smartcards te ondersteunen.
Dient enkel om de niet-betalende zenders te ontvangen. Hier in Belgie zijn dat "één", "canvas" en "VTM".
Dat lijkt me voldoende om af en toe de tijd te doden in de file of ergens tijdens het wachten.
Bovendien zit er ook een USB multimedia speler bij die harde schijven ondersteunt in NTFS tot 2 terrabyte.
De meeste andere players kunnen maar tot 40Gb of minder aan.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid om een DVD-speler, extra scherm(en) en achteruitrijcamera aan te sluiten.
Jammer dat er niet meer reviews over te vinden zijn.
Eén negatieve vind ik niet echt representatief... mss zijn er wel 100 anderen die er super tevreden over zijn...
Dient enkel om de niet-betalende zenders te ontvangen. Hier in Belgie zijn dat "één", "canvas" en "VTM".
Dat lijkt me voldoende om af en toe de tijd te doden in de file of ergens tijdens het wachten.
Bovendien zit er ook een USB multimedia speler bij die harde schijven ondersteunt in NTFS tot 2 terrabyte.
De meeste andere players kunnen maar tot 40Gb of minder aan.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid om een DVD-speler, extra scherm(en) en achteruitrijcamera aan te sluiten.
Jammer dat er niet meer reviews over te vinden zijn.
Eén negatieve vind ik niet echt representatief... mss zijn er wel 100 anderen die er super tevreden over zijn...
Laatst gewijzigd door kos.be op 06 jul 2012, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
op ebay.de staat een analoge en digitale TV tner te koop voor eur 499. Ik heb geen idee wat je verder nodig hebt om dat werkend te krijgen maar de kwaliteit zal wel goed zijn. Wil je de overige functies van bovengenoemde multimediaset ook gaan gebruiken?
Ik had in mijn vorge Reault Espace dvd schermen in de hoofdsteunen. Ik zou dit graag weer terug hebben op een nette manier (niet de "bolt-on" varianten met bosjes losse kabels). MIsschien kan bovenstaand apparaat de basis van de set vormen... Ik heb helaas ook nog geen mooie schermen gevonden, iets wat op OEM lijkt.
Ik had in mijn vorge Reault Espace dvd schermen in de hoofdsteunen. Ik zou dit graag weer terug hebben op een nette manier (niet de "bolt-on" varianten met bosjes losse kabels). MIsschien kan bovenstaand apparaat de basis van de set vormen... Ik heb helaas ook nog geen mooie schermen gevonden, iets wat op OEM lijkt.
Extra schermen in de kopsteunen ben ik voor het eerst niet van plan te monteren. Heb hier op 't forum wel een thread gelezen van iemand die zelf schermen had ingebouwd in zijn kopsteunen, was echt netjes gedaan!
De achteruitrijcamera zou ik wel willen. Lijkt me handig voor het aanpikken van aanhangwagen of caravan (moet ik eerst nog een trekhaak monteren
), voor de rest volstaat de standaard PDC.
Belangrijkste zijn voor mij de digitale TV en de USB die volwaardige harde schijven ondersteunt.
De achteruitrijcamera zou ik wel willen. Lijkt me handig voor het aanpikken van aanhangwagen of caravan (moet ik eerst nog een trekhaak monteren

Belangrijkste zijn voor mij de digitale TV en de USB die volwaardige harde schijven ondersteunt.
Ik heb alles van Dension en ben meer dan tevreden.
Daarnaast kan je bij Dension ook eindeloos blijven uitbreiden en heb je gewoon degelijk spul.
Daarnaast kan je bij Dension ook eindeloos blijven uitbreiden en heb je gewoon degelijk spul.
-
Is het ook mogelijk om alleen het MP3/USB verhaal installeren?? Die TV functie is niet zo boeiend.
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!
Als je puur MP3 wilt is het het goedkoopst om je navigatie systeem te laten coderen om ook MP3 CDs af te spelen.
USB is wat lastiger, omdat je een complete module moet hebben.
Als je een IPOD/IPHONE hebt dan kun je ook de BMW IPOD interface overwegen, dan heb je complete stuurbediening en idrive bediening.
Mijn ervaring is dat je met mp3 afspeelmogelijk een heel eind bent.
USB is wat lastiger, omdat je een complete module moet hebben.
Als je een IPOD/IPHONE hebt dan kun je ook de BMW IPOD interface overwegen, dan heb je complete stuurbediening en idrive bediening.
Mijn ervaring is dat je met mp3 afspeelmogelijk een heel eind bent.
-
He Ralph,
Waar doen ze dat in de omgeving van Eindhoven??
Bedankt voor je antwoord,
Sal
Waar doen ze dat in de omgeving van Eindhoven??
Bedankt voor je antwoord,
Sal
BMW Blijf - Maar - Werken tjaaa was toch niet anders geweest ook al heb je geen BMW dan zorgen ze er in Den Haag wel voor!
Als je wilt rijden naar Rotterdam kan ik ook het ook doen.
-
Ik heb je een pm gestuurd.