m50b25 drukvulling/vermogen stock internals

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
gvanminnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:36

m50b25 drukvulling/vermogen stock internals

Bericht door gvanminnen » 25 jun 2012, 16:59

Ik wil graag wat dingen weten, voordat ik een compressor ga aanschaffen of in ieder geval of het stage 1 of gelijk 2 wordt :whistle:

Hoeveel bar kan het standaard m50b25 motorblok aan?
Hoeveel kan de aandrijflijn aan?
Koppeling?
Heb je snel last van riemslip op stage 2 met de bolton kits van bijvoorbeeld rotrex of vortech?
Tot hoeveel pk kan je ongeveer gaan met de standaard injectoren en/of brandstofpomp?

Ik hoop dat er wat mensen zijn met ervaring.

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: m50b25 drukvulling/vermogen stock internals

Bericht door Ramon 325 Vanos » 25 jun 2012, 18:23

0,5 a 0,6 bar kan je gaan.
Daarna wordt het lastiger.
Als je rond de 0,5 bar gaat dan kan je remappen of een benzine druk regelaar pakken.
Dan zal je ergens rond de 260 a 270 pk komen.
En koppeling redt dat wel mits je een vrij nieuwe hebt.
Maar weet waar je aan begint want er komt echt veel bij bekijken ik heb me daar ook op verkeken.

gvanminnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:36

Re: m50b25 drukvulling/vermogen stock internals

Bericht door gvanminnen » 26 jun 2012, 20:35

Het wordt bijna zeker een Vortech kit. Deze haalt met een relatief lage druk het meeste vermogen in vergelijking met de andere bolton kits.
Vortech kit draait op 6 psi en haalt 297 pk (zal misschien minder zijn). Dit is ongeveer 0,4 bar dus redelijk safe en kan ook met stock internals. Hier zitten wel high flow injectoren en software bij.
Chip op maat zal beter en veiliger zijn dus dat laat ik zeker doen.

Heb hier al ervaring mee, bij een maat een vortech kit gemaakt op een vr6. Hadden toen de steunen voor de rollen, olieleidingen, inlaat enz zelf gemaakt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”