inhouden bij optrekken 325i
inhouden bij optrekken 325i
Hallo
Ik ben nieuw vanaf vandaag.
Heb me in de showroom even voorgesteld met mijn auto.
Zoals ik daar al beschreven heb houdt mijn auto wat in bij het optrekken.
Wanneer je op de 4000 toeren komt zal hij even inhouden om vervolgens als een pijl door te trekken zoals het hoort.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
De 325i moet namelijk binnen tussen dit en 5000km om een beurt krijgen en had graag geweten waar ik eventueel moet naar kijken. Ik ben van plan het zelf te doen om zo wat meer over de auto te weten te komen.
Iemand een idee?
Thx
Wanneer je op de 4000 toeren komt zal hij even inhouden om vervolgens als een pijl door te trekken zoals het hoort.
De 325i moet namelijk binnen tussen dit en 5000km om een beurt krijgen en had graag geweten waar ik eventueel moet naar kijken. Ik ben van plan het zelf te doen om zo wat meer over de auto te weten te komen.
Iemand een idee?
Thx
Toyota corolla 1992 - SOLD
BMW E46 320td Compact 2004
Fiat Ducato Camper 2.5d 1986 - SOLD
BMW E36 325i Cabrio 1994 - SOLD
Alfa Romeo Sportwagon 156 24v V6 2000 - SOLD
BMW e46 325i Sedan 2001
BMW e46 325i Sedan 2001
-
Tommy
Re: inhouden bij optrekken 325i
Ik denk dat het een van je nokkenas sensoren is. Kosten ongeveer €80 per stuk en is zelf gemakkelijk te vervangen.
Hey Tommy
Bedankt voor de tip...
Ik zal ze wel mee vervangen, dan zijn we zeker.
Hij heeft er soms bijna geen last van andere keer weer erger, tot het storende toe.
Wat me laatst ook overkomen is, is wanneer ik hem startte en wou vertrekken hij meteen weer afsloeg.
Nogmaals gestart en wanneer ik (langzaam) aan de gas kwam sloeg hij weer af
Daarna eens tot de 6000 toeren laten gaan en alles was weer ok! Nooit geen last meer van gehad en ondertussen toch al 3000km gereden.
Heeft dit er misschien ook iets mee te maken?
Grtzz
Bedankt voor de tip...
Ik zal ze wel mee vervangen, dan zijn we zeker.
Hij heeft er soms bijna geen last van andere keer weer erger, tot het storende toe.
Wat me laatst ook overkomen is, is wanneer ik hem startte en wou vertrekken hij meteen weer afsloeg.
Nogmaals gestart en wanneer ik (langzaam) aan de gas kwam sloeg hij weer af
Daarna eens tot de 6000 toeren laten gaan en alles was weer ok! Nooit geen last meer van gehad en ondertussen toch al 3000km gereden.
Heeft dit er misschien ook iets mee te maken?
Grtzz
Toyota corolla 1992 - SOLD
BMW e46 325i Sedan 2001
BMW e46 325i Sedan 2001
-
Tommy
Afslaan is meestal de krukas sensor. Die is wat lastiger,niet omdat hij moeilijk te bereiken is maar omdat de olie eruit moet. Inhouden duid vaak op een van de nokkenas sensoren. En het kan inderdaad de ene keer wel en de andere keer niet voorkomen, dit heeft dan met de temperatuur van de sensoren te maken (koude motor/warme motor).
wat was het probleem? Ik heb precies hetzelfde nu namelijk.
Lou2010 schreef:Hallo
Iemand een idee?
Thx
BMW 130i
Stefan,
de topic starter heeft slechts 4 berichten geplaatst zoals je kunt zien. De berichten stammen uit 2012 en hij is sinds augustus 2012 ook niet meer hier geweest.
Daar ga je dus echt geen antwoord op krijgen wat bij hem nu echt het probleem is geweest
de topic starter heeft slechts 4 berichten geplaatst zoals je kunt zien. De berichten stammen uit 2012 en hij is sinds augustus 2012 ook niet meer hier geweest.
Daar ga je dus echt geen antwoord op krijgen wat bij hem nu echt het probleem is geweest
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Moest een pb zijn, maar daarna alsnog gedaan, dan krijgt ie een mailtje, dus meer kans op een antwoord 
BMW 130i
Uitlezen lijkt me handiger en wss ook goedkoper dan klakkeloos maar onderdelen te vervangen en hopend dat het probleem over is .
Stefan,
uitlezen is de eerste logische actie, ik gok op de krukas sensor gezien de symptomen. als de motor warm is start hij dan ook slecht en valt hij soms onder het rijden stil? En of de olie eruit moet, heb ik geen ervaring mee. Bij de krukas sensors die ik vervangen heb kon het zonder olie aflaten en uiteraard zonder te knoeien :-)
uitlezen is de eerste logische actie, ik gok op de krukas sensor gezien de symptomen. als de motor warm is start hij dan ook slecht en valt hij soms onder het rijden stil? En of de olie eruit moet, heb ik geen ervaring mee. Bij de krukas sensors die ik vervangen heb kon het zonder olie aflaten en uiteraard zonder te knoeien :-)
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Nokkenas positie sensor.
Heb ik ook vervangen, zelfde problemen. Ook het uitvallen.
Geen last meer van gehad.
Heb ik ook vervangen, zelfde problemen. Ook het uitvallen.
Geen last meer van gehad.
Live your life sideways
Geen last van uitvallen. Moeilijk starten met warme motor had ik vorige maand 1x. Ga volgende week ook ff langs garage voor uitlezen, maar zal me niks verbazen als ik geen foutmelding krijg.
Tijdens de vanos revisie begin deze maand had ik het namelijk ook al, toen is ie uitgelezen. Dacht dat het door de vanos kwam, maar naar de revisie heb ik het nog.
Tijdens de vanos revisie begin deze maand had ik het namelijk ook al, toen is ie uitgelezen. Dacht dat het door de vanos kwam, maar naar de revisie heb ik het nog.
BMW 130i
de olie hoef je niet af te laten voor het vervangen van deze sensor!Tommy schreef:Afslaan is meestal de krukas sensor. Die is wat lastiger,niet omdat hij moeilijk te bereiken is maar omdat de olie eruit moet. Inhouden duid vaak op een van de nokkenas sensoren. En het kan inderdaad de ene keer wel en de andere keer niet voorkomen, dit heeft dan met de temperatuur van de sensoren te maken (koude motor/warme motor).
De sensor krijgt last van haarscheurtjes, deze werken bij temperatuurswisselingen. dus als de motor warm word en de scheurtjes groter dan werkt de sensor niet meer goed. Na het afkoelen werkt de sensor weer als nieuw.
De sensor is ook van onderen te vervangen meestal, weet niet of dit geldt voor alle 6 cilinders. Bij mijn 4 cilinder van de Z3 kon dit gewoon van bovenaf en was een klusje van 10 minuten denk ik.
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S