Hallo ben pas nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn e39 525i touring automaat uit 2002.
Mijn cruise control werkt niet , wanneer ik hem start kan ik hem inschakelen en brand het groenle lampje.
Wanneer ik het rempedaal intrap dooft die en gaat ook niet meer aan.
Hebben rempedaalschakelaar vervangen en uitgelezen maar kunnen niks vinden.
Hoop dat iemand een gouwe tip heeft voor me.
Groet edwin
cruise control
Re: cruise control
Hallo beste Edwin,
De cruise control gebruiken!
Schakel deze in met het bekende knopje.
Als u de juiste snelheid rijdt, drukt u nu op het + knopje op de rechterzijde van het stuurwiel net daaronder zit het - knopje.
Houd het + knopje even ingerukt en laat nu het gaspedaal los, nu zal de cruise control ingeschakeld moeten zijn, is dit niet het geval, dan is er een mankement aanwezig.
Mogelijk kan er een zekering defect zijn, of wellicht iets aan het systeem, dan dient u dit even te laten controleren in de garage.
Als u weer gaat remmen of de koppeling intrapt zal de cruisecontrol er vanaf gaan.
Ook kunt u met de bekende knop waar u de cruise control inschakeld deze knop eenmaal even in te drukken, het systeem is nu niet actief.
Wilt u later weer inschakelen, dan drukt u weer op de + knop en u laat bij de juiste snelheid het gaspedaal weer los, en het systeem neemt het nu over.
Succes.
Prettig weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
De cruise control gebruiken!
Schakel deze in met het bekende knopje.
Als u de juiste snelheid rijdt, drukt u nu op het + knopje op de rechterzijde van het stuurwiel net daaronder zit het - knopje.
Houd het + knopje even ingerukt en laat nu het gaspedaal los, nu zal de cruise control ingeschakeld moeten zijn, is dit niet het geval, dan is er een mankement aanwezig.
Mogelijk kan er een zekering defect zijn, of wellicht iets aan het systeem, dan dient u dit even te laten controleren in de garage.
Als u weer gaat remmen of de koppeling intrapt zal de cruisecontrol er vanaf gaan.
Ook kunt u met de bekende knop waar u de cruise control inschakeld deze knop eenmaal even in te drukken, het systeem is nu niet actief.
Wilt u later weer inschakelen, dan drukt u weer op de + knop en u laat bij de juiste snelheid het gaspedaal weer los, en het systeem neemt het nu over.
Succes.
Prettig weekend toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Ad
Wat ook nog wel eens als oorzaak van dit probleem kan zijn is het electrische gedeelte van het contactslot. Heb ik ook eens gehad en het schijnt nogal vaak te gebeuren bij de E39. Als dit het probleem zou zijn heb je ook nog wel eens andere rare storingen in het electrische systeem zoals het tijdelijk niet functioneren van de claxon of het traag/of niet reageren van de navigatie. Na een paar minuten doet alles het weer en denk je dat alles gewoon werkt.
Het is geen duur onderdeel en kost meen ik iets van 40 a 50 euro.
Groet, Jos
Het is geen duur onderdeel en kost meen ik iets van 40 a 50 euro.
Groet, Jos
- Marcel RSD
Controleer de snelheids sensor bij je rechter achterwiel. Deze regelt je CC.
Maar als je je CC uitleest, krijg je dan errorcodes te zien ?
Anders kan ik je alleen nog naar dit draadje verwijzen. Is in het engels, maar is op zich duidelijk
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1135233" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je je CC uitleest, krijg je dan errorcodes te zien ?
Anders kan ik je alleen nog naar dit draadje verwijzen. Is in het engels, maar is op zich duidelijk
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1135233" onclick="window.open(this.href);return false;
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate