Ratelen e46
-
fanow
Ratelen e46
Ik heb momenteel een bmw e46,
bij het starten maakt hij een raar geluidje, net een diesel..dit geluidje is na 2-3 sec weer weg..
Wanneer je rijd hoor je em ratelen bij een vast toerental,
Bij gasgeven is het weg..
Weet iemand waar dit aan ligt?
bij het starten maakt hij een raar geluidje, net een diesel..dit geluidje is na 2-3 sec weer weg..
Wanneer je rijd hoor je em ratelen bij een vast toerental,
Bij gasgeven is het weg..
Weet iemand waar dit aan ligt?
Re: Ratelen e46
mischien is het makkelijk om model/bouwjaar/type motor. enz. erbij te zetten.
en er is ook wel wat te vinden via de zoekfunctie
en er is ook wel wat te vinden via de zoekfunctie
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... de%20start
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Zou ook je distributieketting kunnen zijn...
Ik had ook een ratel bij mijn vorige (weliswaar diesel E46) wanneer ik met gelijk toerental beetje gas losliet en heel licht weer liet opkomen... het was een licht hoorbare ratel, die dan weer weg ging als je gas gaf. Werd mij verteld dat dat door speling in de ketting kwam, en was niets ernstigs, gewoon beetje oprekking/slijtage.
Ik had ook een ratel bij mijn vorige (weliswaar diesel E46) wanneer ik met gelijk toerental beetje gas losliet en heel licht weer liet opkomen... het was een licht hoorbare ratel, die dan weer weg ging als je gas gaf. Werd mij verteld dat dat door speling in de ketting kwam, en was niets ernstigs, gewoon beetje oprekking/slijtage.
-
streamline
maar die ketting word gespannen door een hydraulische kettingspanner, kan ook zijn dat die spanner slecht word.
-
fanow
Beste is gewoon even een nieuwe ketting, spanner etc laten zetten?
olie verversen, en dan zou het weg moeten zijn
olie verversen, en dan zou het weg moeten zijn
Zou best wel eens de vanos kunnen zijn. Voor de vanos is een speciale rattle kit beschikbaar, niet OEM overigens.
Check dit topic maar eens http://www.z3forum.nl/index.php?/topic/ ... epair-kit/
Check dit topic maar eens http://www.z3forum.nl/index.php?/topic/ ... epair-kit/
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
je hoeft niet zover weg te zoeken, ook op dit forum is dit ter sprake geweest.
[/url]http://www.bimmerportal.nl/group-buy-bm ... 9.html[url]
ik heb zelf pas geleden nog de vanos gereviseerd voor het ratelen
[/url]http://www.bimmerportal.nl/group-buy-bm ... 9.html[url]
ik heb zelf pas geleden nog de vanos gereviseerd voor het ratelen
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
-
streamline
een nieuwe ketting is meestal niet nodig, zou eerst kijken naar de spanner en idd de vanos
-
fanow
vanos kan gewoon bij een bmw dealer of een reguliere automaterialen zaak gehaald worden?
ik had de link doorgelezen en daar zag ik dat het besteld moest worden vanuit amerika..
ik had de link doorgelezen en daar zag ik dat het besteld moest worden vanuit amerika..
Om welk motortype gaat het nu?
Als het een 4cilinder is kun je niks uit de usa laten komen, die motoren zijn daar nooit geleverd
En losse Vanos seals voor de 6 zijn niet bij de dealer te krijgen, maar wel via internet.
Als het een 4cilinder is kun je niks uit de usa laten komen, die motoren zijn daar nooit geleverd
En losse Vanos seals voor de 6 zijn niet bij de dealer te krijgen, maar wel via internet.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
als het een N4x 4 cylinder is denk ik dat ik een oplossing heb gevonden..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Nou AlexS, ik zou zeggen, hou ons niet langer in spanning.....
Hier kun je veel mensen blij mee maken.
Hier kun je veel mensen blij mee maken.
ik had het al bij een ander topic hierover geschreven.. Ik heb eerst de kettingspanner vervangen, geen verschil.. kort geleden heb ik om een andere reden de rubber afdichtringen van de 2 vanosverstellers vervangen.... weg ratel! Geen idee hoe blijvend het is maar de laatste 500 KM (8-10 starts) heb ik niets gehoord, ben ik van de lichte olielekkage af (reden van vervanging), is de pick up onder de 2000 toeren verbeterd en merkte ik vandaag, is het verbruik ook iets afgenomen.
Ik wil voorzichtig blijven voor wat de ratel betreft, maar tot nu toe niks geen gezeur meer ermee..en terugredenerend kan het best kloppen.. zie de vanos repar kits voor de 6 cylinders die op 2 bussen na ook alleen maar uit afdichtrubbers bestaan.. Voor het geld of het werk hoef je t niet te laten.. €3 totaal en 30 minuten werk voor de deur.
Als meer mensen met deze klacht dat nou ook doen, kunnen we meteen zien of we hiermee inderdaad een probleem kunnen tekkelen! Ik heb trouwens nog 4 sets van de grote o-ringen over, PM me voor info!
Ik wil voorzichtig blijven voor wat de ratel betreft, maar tot nu toe niks geen gezeur meer ermee..en terugredenerend kan het best kloppen.. zie de vanos repar kits voor de 6 cylinders die op 2 bussen na ook alleen maar uit afdichtrubbers bestaan.. Voor het geld of het werk hoef je t niet te laten.. €3 totaal en 30 minuten werk voor de deur.
Als meer mensen met deze klacht dat nou ook doen, kunnen we meteen zien of we hiermee inderdaad een probleem kunnen tekkelen! Ik heb trouwens nog 4 sets van de grote o-ringen over, PM me voor info!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Welke ringen heb je over ?.. moet je de vanos los halen geef meer info aangezien meer mensen last van hebben.
Desnoods een ETK beschijving met nummer zodat mensen kunnen bestellen en hoge kosten kunnen besparen.
Desnoods een ETK beschijving met nummer zodat mensen kunnen bestellen en hoge kosten kunnen besparen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D