Luidsprekers doen het niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Cabrio Mike

Luidsprekers doen het niet

Bericht door Cabrio Mike » 05 mei 2012, 17:49

Hallo allemaal,

Ik ben Mike en sinds 18 april de trotse bezitter van een 328i cabrio (e36).
Ik heb een probleempje met de speakers aan de bestuurders kant. Aan de bestuurders kant doet namelijk alleen de speaker bij mijn voeten het en die in de deur en achterin zitten die doen het niet. Aan de bijrijders kant doen ze het alledrie wel. Ik heb natuurlijk de bedrading achter de radio gecheckt en dat ziet er allemaal goed en orgineel uit,ook heb ik het deurpaneel er al afgehad en daar kon ik ook niets vreemds bespeuren. Ik heb ook al meerdere radio's geprobeerd en dat haalt ook niets uit.
Ik hoop dat iemand een idee heeft want een muziekje erbij is natuurlijk wel lekker. (al is het geen straf om naar het geluid van die heerlijke 6 in lijn te luisteren :) )
Ook heb ik een probleempje met mijn kachel blower,deze doet het alleen op stand 4 verder werkt de kachel en airco prima.
Heeft iemand daar ook een oplossing voor?? Ik hoor het graag.

Groeten Mike.

Denniz0229

Re: Luidsprekers doen het niet

Bericht door Denniz0229 » 05 mei 2012, 19:14

betreft je speaker;

heb je de kabels doorgemeten vanaf je radio naar je speaker, misschien zit er ergens een breuk namelijk.
en die hoeft niet perse achter je deurpaneel of radio te zitten, als het een breuk is zit die meestal in het scharnierpunt van je deur ;)
Afbeelding

Cabrio Mike

Bericht door Cabrio Mike » 08 mei 2012, 23:24

Hey dennizz,

Kabels doorgemeten,en het leek er niet op dat er een breuk in zat. Toch als ik de achterspeaker rechtstreeks aansloot deed hij het wel. Redelijk onverklaarbaar maar waar,dus maar besloten een nieuwe draad te trekken. Wat de voordeurspeaker betrefd,deze is overleden,als ik er namelijk een andere op aansluit speelt hij gewoon. Weet iemand toevallig of het een gangbare maat is of dat ik echt naar de dealer toe moet?

yltkdy

Bericht door yltkdy » 09 mei 2012, 01:23

Hey naamgenoot,

En werkt de achterspeaker nu je een nieuwe kabel getrokken hebt wel dan? Wat betreft de speakers, het is een gangbare maat, maar als je met twee verschillende merken speakers gaat werken krijg je meestal ook een totaal verschillend klankbeeld en dat wil je niet. Als je tevreden bent over deze speakers zou ik dus gewoon dezelfde speaker proberen te krijgen. en anders is de volgende link misschien een oplossing:

http://www.bavariansoundwerks.com/categ ... ker-Pairs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteraard zijn er ook andere oplossingen te vinden in het audiogedeelte op het forum maar deze speakers zijn specifiek voor jouw cabrio

En wat betreft je ventilator, je kachelweerstand is kapot. Deze (laten) vervangen en klaar is Mike.

Greetz,

Mike.

Cabrio Mike

Bericht door Cabrio Mike » 09 mei 2012, 02:35

Hey Mike,
Bedankt voor je reactie. Inderdaad de achterspeaker doet het weer,gellukkig. Dank je wel voor de link ik zal eens kijken wat een orginele speaker kost hij is nog zo mooi orgineel dat ik eigenlijk de auto zo compleet en standaard mogelijk wil houden. Wat de kachelweerstand betrefd,is dat de zo genaamde egel waar ze het ook wel over hebben,zoja kan je mij misschien vertellen waar hij zit en is het eventueel zelf te vervangen of wordt het een ritje naar de dealer? Ik hoor het graag.
In ieder geval tot zover bedankt,helemaal geweldig zo'n forum!!!! :duim:

yltkdy

Bericht door yltkdy » 09 mei 2012, 19:10

De Kachelweerstand wordt idd ook wel de Egel genoemd. Deze zit bij mij (E36 Sedan) achter het handschoenkastje maar of dat bij de cabrio ook zo is weet ik niet zeker. Misschien dat een andere cabriobeziiter hier antwoord op kan geven??? Er zijn er al vele op dit forum die hem zelf vervangen hebben dus volgens mij moet dat jou dan ook wel lukken.

Cabrio Mike

Bericht door Cabrio Mike » 09 mei 2012, 19:14

Ik heb vandaag de etk en tis dvd's besteld dus zodra ik ze binnen heb ga ik me er even in verdiepen. Thanks :duim:

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 11 jun 2012, 16:01

Ik had al eerder gereageerd, maar blijkbaar is dat bericht met de forumverhuizing zoekgeraakt...

Je hebt het erover dat je voor 3 speakers hebt (1 bij de voeten, 2 in de deur). Dat betekent dat je het 10-speaker systeem hebt en er een versterker achter de achterbank ligt. Als ik jouw verhaal lees, lijkt daar een probleem mee te zijn. Je hebt nu waarschijnlijk de speaker rechtstreeks op de radio zitten, wat natuurlijk altijd een mogelijkheid is, maar die versterker is bij lange na niet zo krachtig als de losse versterker. En als je een 10-speaker systeem hebt, is het natuurlijk zonde om de versterker daarvan ongebruikt in de auto te hebben zitten...

Ik denk dat je versterker overigens is opgeblazen. Als de speaker rechtstreeks op de radio wel werkt, zijn er weinig andere opties.
Mocht je interesse hebben, ik heb nog een originele versterker van het 10-speaker systeem liggen (is over van mijn conversie naar een Harman Kardon systeem).
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

smartye36

Bericht door smartye36 » 11 jun 2012, 16:39

er staat speaker bij de voeten, 1 kleine in de deur en 1 achter.
hoe jij komt bij dat er 2 in de deur zitten weet ik niet
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

Cabrio Mike

Bericht door Cabrio Mike » 11 jun 2012, 16:54

Hallo,
Er zit inderdaad 1 speaker in mijn deur 1 bij mijn voeten en 1 in mijn achterscherm,dus ik heb niet het 10 speaker systeem maar gewoon het 6 speaker systeem. Inmiddels ben ik erachter dat de speaker in mijn deur kapot is dus hiervoor is een nieuw exemplaar bij de dealer besteld. De speaker in het achterscherm heb ik wel weer aan de praat,hier zat een draadbreuk in dus daar heb ik een nieuw draadje naartoe getrokken en opgelost was het. Wat mij betrefd kan er een slotje op dit onderwerp. Dank voor het meedenken allemaal.
Groeten mike

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 12 jun 2012, 17:21

Mijn excuses. Omdat je sprak over 3 speakers aan de bijrijderskant, dacht ik dat je sprak over 3 speakers voorin, en dus het 10-speaker-systeem. Klein misverstandje dus.

Bij het 6-speaker systeem heb je inderdaad geen versterker.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”