BMW wil toch auto's bij NedCar gaan bouwen?

Nieuwe modellen, dealer nieuws, aanbiedingen etc...
dvdb

BMW wil toch auto's bij NedCar gaan bouwen?

Bericht door dvdb » 27 apr 2012, 17:46

Afbeelding

Vandaag, 12:08 in BMW wil auto's bij NedCar gaan bouwen
Mogelijk goed nieuws voor medewerkers van autofabriek NedCar in Born: BMW heeft aangegeven er vanaf 2014 auto's te willen bouwen. Een hoge delegatie van het Beierse automerk is vandaag op bezoek bij de Limburgse autobouwer. BMW heeft wel aangegeven de fabriek niet over te willen nemen. Daarvoor heeft het Eindhovense bedrijf VDL zich aangediend.

Momenteel worden bij NedCar nog de laatste Mitsubishi-modellen geassembleerd, maar die productie houdt er aan het einde van dit jaar mee op. Mocht er geen nieuwe investeerder in de fabriek zijn, dan betekent dat voor de 1.500 medewerkers van NedCar dat zij ontslagen moeten worden.

Toch maar goed dat er nog iemand iets gaat doen, en dat er dan misschien een wat zonnige toekomst is voor de huidige werknemers.

AlexS

Re: BMW wil toch auto's bij NedCar gaan bouwen?

Bericht door AlexS » 30 apr 2012, 09:22

absoluut goed nieuws! Ik had al zoiets gehoord een paar maanden terug omdat vooral de produktiecapaciteit van Mini omhoog moet. Gisteren las ik nog dat er zelfs sprake is van de X5 die ook daar gemaakt zou kunnen gaan worden. Buiten dat het een mooie ontwikkeling zou zijn voor het personeel, denk ik ook weer een stukje industrie om trots op te zijn als autoliefhebbend NL'er.

Hopelijk komt het rond!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

dvdb

Re: BMW wil toch auto's bij NedCar gaan bouwen?

Bericht door dvdb » 30 apr 2012, 09:57

die X5 heeft dan wel voorang bij mij op de mini hoor :driving:

Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”