Hallo,
Ik heb zojuist een BMW E46 318i cabrio uit 2004 gekocht. De auto heeft een groot navigatiescherm 16/9 volgens mij met tv functie en een cd speler erachter plus een aux ingang in het dashboard. Daarnaast heeft de auto een Sony Ericsson telefoon die in een houder onder de armsteun is ingebouwd. Nu heb ik in het boekje gekeken hoe een telefoon met bleutooth te koppelen zou zijn echter mijn Iphone 4g vindt geen bleutooth van de auto. Wie o wie kan mij hiermee helpen? Wellicht is het mogelijk dat bleutooth uitgeschakeld staat vanuit de auto? Alvast bedankt voor de moeite!
Is reeds gelukt via de dealer.
Iphone 4g aansluiten op Navigatie 16/9
-
318icabrio
Re: Iphone 4g aansluiten op Navigatie 16/9
Als je bluetooth op de carkit hebt en je weet/hebt de systeemcode (4 cijfers) dan hier het volgende:
-Contact uit
-Druk op de telefoonhouder tussen de stoelen de toets met het gezichtje in en houd deze vast
-Schakel na minstens 1 seconde het contact in
-Houd nu de toets nog minstens 2-3 seconden ingedrukt en laat dan los
-In je scherm hoort nu te staan 'bluetooth pairing' en de drie lampjes rechtsboven knipperen
-Vanaf hier kan je de procedure vervolgen zoals gebruikelijk op je telefoon
Normaal gesproken is de BT naam van de carkit BMWxxxxx (de laatste 5 cijfers van je chassisnr). De code is geheel willekeurig; mocht je deze niet in de instructiemap vinden of hebben meegekregen, dan rest slechts het uitlezen/herprogrammeren van de ULF module. Of dit via de dealer kan weet ik niet (maar lijkt me wel), forumleden die bijv NavCoder gebruiken kunnen dit zeker en is een werkje van niks.
Houd er wel rekening mee dat de kans erg groot is dat je nu alleen maar kan bellen/gebeld worden; de volledige integratie met je toestel is zeer sterk afhankelijk van de ULF module die je hebt. Ik meen overigens dat er voor jouw toestel ook een passende houder is, wordt ie meteen opgeladen en gebruikt de telefoon meteen de antenne van de auto ipv de eigen antenne.
Kan je hier wat mee?
-Contact uit
-Druk op de telefoonhouder tussen de stoelen de toets met het gezichtje in en houd deze vast
-Schakel na minstens 1 seconde het contact in
-Houd nu de toets nog minstens 2-3 seconden ingedrukt en laat dan los
-In je scherm hoort nu te staan 'bluetooth pairing' en de drie lampjes rechtsboven knipperen
-Vanaf hier kan je de procedure vervolgen zoals gebruikelijk op je telefoon
Normaal gesproken is de BT naam van de carkit BMWxxxxx (de laatste 5 cijfers van je chassisnr). De code is geheel willekeurig; mocht je deze niet in de instructiemap vinden of hebben meegekregen, dan rest slechts het uitlezen/herprogrammeren van de ULF module. Of dit via de dealer kan weet ik niet (maar lijkt me wel), forumleden die bijv NavCoder gebruiken kunnen dit zeker en is een werkje van niks.
Houd er wel rekening mee dat de kans erg groot is dat je nu alleen maar kan bellen/gebeld worden; de volledige integratie met je toestel is zeer sterk afhankelijk van de ULF module die je hebt. Ik meen overigens dat er voor jouw toestel ook een passende houder is, wordt ie meteen opgeladen en gebruikt de telefoon meteen de antenne van de auto ipv de eigen antenne.
Kan je hier wat mee?
- Edit:
- ik lees net dat je de weg naar de dealer al gevonden hebt.. heel goed! Veel plezier ervan en stel jezelf & de auto even voor nu je er toch bent.. Kan in het algemeen forum!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
318icabrio
Hoi AlexS,
Bedankt voor je informatie.Het is met behulp van je informatie gelukt om hem te koppelen. Ik kan zodoende bellen volgens bleutooth in de auto. Ik heb echter geen id hoe of ik er ook muziek mee kan luisteren, vandaar dat ik een kabeltje voor de aux in heb gekocht. Bedankt!! Ow ja ik heb mij reeds voorgesteld, echter de foto's moeten nog komen.
Bedankt voor je informatie.Het is met behulp van je informatie gelukt om hem te koppelen. Ik kan zodoende bellen volgens bleutooth in de auto. Ik heb echter geen id hoe of ik er ook muziek mee kan luisteren, vandaar dat ik een kabeltje voor de aux in heb gekocht. Bedankt!! Ow ja ik heb mij reeds voorgesteld, echter de foto's moeten nog komen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan