Warme start
Warme start
Geachte lezers,
Mijn bmw e46 323i '99 vertoont laatste tijd wat kuren, koude start niks loos, bij een warme start slaat ie moeilijk aan, gepaard met schommelend toerental. Vervolgens na een paar keer uitvallen en de motor blijft draaien rij ik ong. met 50pk en een koppel van 2nm weg.
Motor uitlaten lezen: nokkenassensor en luchtmassameter. Nokkenassensor vervangen werd niet beter. Voor de luchtmassameter ben ik naar de sloop geweest en er een vervangende opgehad dit werd ook niet beter. (oude zit er nog op)
Toen kwam ik uit bij de dubbele vanos: nieuwe seals besteld, die bleken ook wel aan vervanging toe te zijn. Het werd nog niet beter, brandstofverbruik wel en een paar horses erbij;). IGV schoongemaakt ook niet de oplossing.
Zelf denk ik dat er nog 1 optie open ligt en dat is de carterventilatie....Kan hier iemand over meepraten?
Mvg,
Thomas
Mijn bmw e46 323i '99 vertoont laatste tijd wat kuren, koude start niks loos, bij een warme start slaat ie moeilijk aan, gepaard met schommelend toerental. Vervolgens na een paar keer uitvallen en de motor blijft draaien rij ik ong. met 50pk en een koppel van 2nm weg.
Motor uitlaten lezen: nokkenassensor en luchtmassameter. Nokkenassensor vervangen werd niet beter. Voor de luchtmassameter ben ik naar de sloop geweest en er een vervangende opgehad dit werd ook niet beter. (oude zit er nog op)
Toen kwam ik uit bij de dubbele vanos: nieuwe seals besteld, die bleken ook wel aan vervanging toe te zijn. Het werd nog niet beter, brandstofverbruik wel en een paar horses erbij;). IGV schoongemaakt ook niet de oplossing.
Zelf denk ik dat er nog 1 optie open ligt en dat is de carterventilatie....Kan hier iemand over meepraten?
Mvg,
Thomas
Re: Warme start
probleem met luchtfilter? herken dit probleem nog van de suzuki swift uit 2008.. koude start liep ie gewoon normaal..
maar als ie eenmaal warm was dan liep dat ding niet normaal.. stationair niet, en als je reed en je trapte de koppeling in sloeg de motor soms af..
probleem> de K&N luchtfilters was eraf gevallen.. haha
maar als ie eenmaal warm was dan liep dat ding niet normaal.. stationair niet, en als je reed en je trapte de koppeling in sloeg de motor soms af..
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Wat je kunt proberen is de motorbeplating boven je inlaatspruitstuk demonteren en dan (voorzichtig) remmen reiniger spuiten op inlaatslang, inlaatspruitstuk, carterventilatie etc etc. als de motor harder gaat lopen heb je ergens lekkage
325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/
Bedankt voor je reactie, dit heb ik ook al geprobeerd het blijft het zelfde....Verheeske schreef:en als de stekker van de LMM los ligt? rijdt het dan wel beter?
Bedankt voor je reactie, een half jaar geleden heb ik het luchtfilter vervangen, 3 dagen geleden heb ik de vanos gereviceerd en daar moest ook deels inlaat ervan af dat zag er allemaal normaal uit....Dutchie schreef:probleem met luchtfilter? herken dit probleem nog van de suzuki swift uit 2008.. koude start liep ie gewoon normaal..
mischien deel van de inlaat er niet goed op gezet?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Ik weet dat t allemaal krap is maar dat zit er allemaal goed op...Ik was van plan om vandaag de complete inlaat eraf te trekken maar tis zulks hondeweer...Dutchie schreef:mischien deel van de inlaat er niet goed op gezet?
Bedankt voor je reactie, ik was van plan om de complete inlaat eraf te trekken en alles na te kijke ook de carterventilatie maar t weer werkt nie echt mee...TOMM schreef:Wat je kunt proberen is de motorbeplating boven je inlaatspruitstuk demonteren en dan (voorzichtig) remmen reiniger spuiten op inlaatslang, inlaatspruitstuk, carterventilatie etc etc. als de motor harder gaat lopen heb je ergens lekkage