Spuiten: laten doen of zelf doen?
Spuiten: laten doen of zelf doen?
Ik ben bezig met het opknappen van de deuk die de vorige eigenaar in de auto gereden heeft en ben nu aan het uitkijken naar een manier om de motorkap, 2 voorschermen en grill weer in de goede kleur te krijgen. Het voorbewerken doe ik zelf, met autoplamuur en schuurpapier 400 t/m 2500. Ik zie spuiten uit spuitbussen niet echt zitten, maar ik vroeg me af of er wel een goed resultaat te behalen valt als ik een blik in kleur koop en verharder en een blik blanke lak en die vervolgens in een do-it-yourself met een compressor en verfspuitpistool aanbrengt. Is dit zelf mooi te doen met evenveel glans als de auto nou heeft, of raden jullie toch aan een hobbyist of bedrijf te zoeken met echt goed materiaal? Misschien iemand van het forum?
Re: Spuiten: laten doen of zelf doen?
je moet er wel rekening mee houden dat je kleuverschil zou kunnen krijgen,
weet ook niet over welke kleur het gaat?? is natuurlijk per kleur een hoop verschil! een goede spuiter maakt namelijk vaak gebruik van uitspuiten, waarbij de omliggende deel half worden over geblazen zodat het kleurverschil in een soort van "fade" niet echt zichtbaar is. (ook niet altijd het geval overigens)
Je kan het natuurlijk zelf proberen maar spuiten is toch wel een lastig klusje, vooral als je pas net begint!
weet ook niet over welke kleur het gaat?? is natuurlijk per kleur een hoop verschil! een goede spuiter maakt namelijk vaak gebruik van uitspuiten, waarbij de omliggende deel half worden over geblazen zodat het kleurverschil in een soort van "fade" niet echt zichtbaar is. (ook niet altijd het geval overigens)
Je kan het natuurlijk zelf proberen maar spuiten is toch wel een lastig klusje, vooral als je pas net begint!

>>>>Showroom E36's<<<<
Het gaat over Schwarz II. En ik heb hem laatst gepoetst maar hij staat naar mijn mening nog erg goed in de lak, het zwart is nog echt diep zwart
Kleurverschil weet ik dat dat kan optreden, maar ik heb eindeloos gezocht naar plaatwerk in mijn kleur maar heb het nergens kunnen vinden. Of weet iemand toevallig waar ik aan een rechtervoorscherm, grill en motorkap in Schwarz II kan komen in redelijk goede staat. Dat heeft ook mijn voorkeur namelijk, maar ik heb die hoop toch al enigszins opgegeven.

-
- Contacteer:
Laten doen, voorbewerken ook niet aan beginnen. Want al is de spuiter nog zo goed. Als de voorbewerking compleet verneukt is wordt het niks.
Motorkap is een compleet vlak deel. Dit is vrijwel niet strak te krijgen als je geen ervaring hebt.
Motorkap is een compleet vlak deel. Dit is vrijwel niet strak te krijgen als je geen ervaring hebt.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Sloop afstruinen, emailen bellen... inderdaad laten doen, ook als je voorbewerkt kan je garantie bij een bedrijf vervallen, alles laten doen dus!