Kleine stabilisators stangen achter en voor vervangen !
Kleine stabilisators stangen achter en voor vervangen !
Kan iemand mij vertellen of de kleine stabilisator stangen achter vervangen (slingersteunen) makkelijk te doen is ?
Laatst gewijzigd door Hompie op 05 nov 2012, 19:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Kleine stabilisators stangen achter vervangen !
ik stond erbij toen de garage het deed...
was wel een rottig klusje... ze konden er maar moeilijk bij komen zonder je hele wiel-spulletje los te halen...
en ze liepen ook te klooien om dat rubber om dat stangetje te krijgen...
was wel een rottig klusje... ze konden er maar moeilijk bij komen zonder je hele wiel-spulletje los te halen...
en ze liepen ook te klooien om dat rubber om dat stangetje te krijgen...
Re: Kleine stabilisators stangen achter en voor vervangen !
Voorzijde is al vervangen vanmiddag, deze moet je inderdaad in belaste staat aandraaien, is goed te doen.
Laatst gewijzigd door Hompie op 22 apr 2012, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Achterzijde is inmiddels ook gedaan, je moet wel de stabilisator stang helemaal demonteren anders krijg je het niet voor elkaar.
Achter ben ik 2 uur bezig geweest (met pauzes) echt bizar hoe vast ze zaten maar ook hoe extreem moeilijk ze er weer op gaan.
Heb PTFE spay gebruikt en met me volle gewicht gedraaid en gedrukt, uiteindelijk is het gelukt
Heb er wat foto's van gemaakt om een beetje indruk te krijgen hoe het in elkaar zit.
Bovenste gedeelte, lastig om bij de komen.

Onderste gedeelte.

Linker kant stabilisator rubber met houder, rechter kant is hetzelfde alleen iets lastiger om bij te komen.

Stabilisator rubber met houder, rubber is nog in nieuwstaat.

Stabilisator gedemonteerd.

Pendelsteunen verwijderd.

Nieuwe pendelsteun.

Stabilisator stang geheel schoongemaakt.

Nieuwe pendelsteunen gemonteerd.

Achter ben ik 2 uur bezig geweest (met pauzes) echt bizar hoe vast ze zaten maar ook hoe extreem moeilijk ze er weer op gaan.
Heb PTFE spay gebruikt en met me volle gewicht gedraaid en gedrukt, uiteindelijk is het gelukt
Heb er wat foto's van gemaakt om een beetje indruk te krijgen hoe het in elkaar zit.
Bovenste gedeelte, lastig om bij de komen.

Onderste gedeelte.

Linker kant stabilisator rubber met houder, rechter kant is hetzelfde alleen iets lastiger om bij te komen.

Stabilisator rubber met houder, rubber is nog in nieuwstaat.

Stabilisator gedemonteerd.

Pendelsteunen verwijderd.

Nieuwe pendelsteun.

Stabilisator stang geheel schoongemaakt.

Nieuwe pendelsteunen gemonteerd.

-
Atlas
Nice 
Merk je verschil? En zo ja, waarin? Is dit tegen het spoorvorming zoekerig zijn van de auto?
Merk je verschil? En zo ja, waarin? Is dit tegen het spoorvorming zoekerig zijn van de auto?
Met het vervangen van de voorzijde wel, had er imitatie onder en die waren al weggeroest na 6 maanden en slap, achter was nog wel goed, deze worden volgens mij zelden vervangen, maar had ze maar mee besteld
ziet er gelijk weer netjes uit.
Heb wel het idee dat ie wat strakker op de weg ligt nu en iets directer reageert op het sturen.
Wat precies de werking is ervan zou ik niet 100% durven zeggen
Heb wel het idee dat ie wat strakker op de weg ligt nu en iets directer reageert op het sturen.
Wat precies de werking is ervan zou ik niet 100% durven zeggen
dit is tegen het overhellen van het chassis in bochten/bij het sturen. Dus als de rechterkant inveer doordat het gewicht van de auto overhelt naar rechts. Zorgt de stabistang ervoor dat de linkerkant ook wat inveert. Zodat het niet aanvoelt alsof de auto op de kant gaat
-- Houdoe wanne --
Wordt helemaal lijp van die auto, nu hoor ik elke keer weer een tik/knak geluid bij bepaalde bewegingen met de auto ? zowel links voor (had ik al eerder) als achter ook nu ?
Alles nagelopen, nieuwe remschijven erop en alles zit gewoon goed en op zijn plek, morgen de veerpoot lagers nog vervangen achter voor originele, maar wat kan dat nou weer wezen ?
BMW maakt rijden goedkoop
Alles nagelopen, nieuwe remschijven erop en alles zit gewoon goed en op zijn plek, morgen de veerpoot lagers nog vervangen achter voor originele, maar wat kan dat nou weer wezen ?
BMW maakt rijden goedkoop
Vandaag veerpoot lagers vervangen achter voor originele, zat eerst Meyle onder 7 maanden maar die hoorde ik aan 1 kant klapperen, originele zien er toch iets degelijker uit en het geluid is gelukkig nu weg.
Ook de stabilisator achter los gemaakt, tik/knak geluid kwam bij de rubbers vandaan en de houder er om heen, had ze onbelast aangedraaid en er stond iets te veel spanning op waardoor het ging wringen, heb het nu netjes terug geplaatst, ingevet en belast aangedraaid en alles is weer goed gelukkig.
Weer wat geleerd
Ook de stabilisator achter los gemaakt, tik/knak geluid kwam bij de rubbers vandaan en de houder er om heen, had ze onbelast aangedraaid en er stond iets te veel spanning op waardoor het ging wringen, heb het nu netjes terug geplaatst, ingevet en belast aangedraaid en alles is weer goed gelukkig.
Weer wat geleerd