Auto start niet.. Hoe startmotor vervangen?
- rick.bosch
Auto start niet.. Hoe startmotor vervangen?
Hallo,
Vanmiddag ben ik bezig geweest met het aansluiten van een versterker.
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en het heeft net ook gewoon gewerkt. Het enige wat ik nog aan moest sluiten was de Remote, ik dus de remote losgelegd zodat de versterker dus NIET aanstaat omdat ik moest gaan eten, nu wou ik net de remote aansluiten dus ik starte de auto zodat ik kon zien waar er spanning op zat wanneer de motor aanstond.
Nu heb ik de auto wel een paar keer gestart zonder dat ik heb gereden terwijl ik bezig was met het aansluiten.
Nu heb ik de accu al 20 seconden losgehad, een snelstarter erop gezet.
Maar hij start niet, verlichting valt ook niet uit wanneer je hem probeert te starten en je hoort ook de motor niet aanslaan je hoort de motor zelfs niks doen?
Voor de rest doet alles het gewoon de verlichting en de muziek.. Heb trouwens wel de versterker los gehaald op het moment zodat het daar niet fout kan gaan.
Zal het mischien iets met het alarm te maken hebben? Kan het een zekering zijn die kapot is?
Hoop dat iemand hier antwoord op weet want ik zit dus nu met een auto die het niet doet...
Alvast bedankt voor de info!
Groetjes, Rick
Vanmiddag ben ik bezig geweest met het aansluiten van een versterker.
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en het heeft net ook gewoon gewerkt. Het enige wat ik nog aan moest sluiten was de Remote, ik dus de remote losgelegd zodat de versterker dus NIET aanstaat omdat ik moest gaan eten, nu wou ik net de remote aansluiten dus ik starte de auto zodat ik kon zien waar er spanning op zat wanneer de motor aanstond.
Nu heb ik de auto wel een paar keer gestart zonder dat ik heb gereden terwijl ik bezig was met het aansluiten.
Nu heb ik de accu al 20 seconden losgehad, een snelstarter erop gezet.
Maar hij start niet, verlichting valt ook niet uit wanneer je hem probeert te starten en je hoort ook de motor niet aanslaan je hoort de motor zelfs niks doen?
Voor de rest doet alles het gewoon de verlichting en de muziek.. Heb trouwens wel de versterker los gehaald op het moment zodat het daar niet fout kan gaan.
Zal het mischien iets met het alarm te maken hebben? Kan het een zekering zijn die kapot is?
Hoop dat iemand hier antwoord op weet want ik zit dus nu met een auto die het niet doet...
Alvast bedankt voor de info!
Groetjes, Rick
Laatst gewijzigd door rick.bosch op 17 apr 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 120d | 2007 | 163pk
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: Spoed! Auto start niet..
Wellicht met aansluiten kortsluiting gemaakt idd. Toch eens even de zekeringen bekijken.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- rick.bosch
Tja, da's lastig te zeggen natuurlijk. Ligt eraan waar je de draden van afgetapt hebt toch?
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- rick.bosch
Rechtstreek van de accu, heb de anwb maar gebeld hoop dat ze het kunnen maken maar ondertussen wacht ik nog tips van jullie af.
BMW 120d | 2007 | 163pk
hoeveel spanning meet je op de batterij zonder verbruikers? (geen linterieur verlichting aan, helemaal niks)
Zou hem eens een nacht op de acculader laden. Al dat starten, uitzetten, radio testen, volume testen gaat een batterij niet in de koude kleren zitten als hij maar stationair staat te draaien.
Een snellader is rotzooi, maar met een druppellader krijg je geen accu vol, maar houd je een accu op een acceptabel peil.
Een normale acculader is nu nodig.
Of een vriend erbij halen die fatsoenlijke startkabels heeft en overstarten en een flinke poos rijden met zo min mogelijk verbruikers aan.
Zou hem eens een nacht op de acculader laden. Al dat starten, uitzetten, radio testen, volume testen gaat een batterij niet in de koude kleren zitten als hij maar stationair staat te draaien.
Een snellader is rotzooi, maar met een druppellader krijg je geen accu vol, maar houd je een accu op een acceptabel peil.
Een normale acculader is nu nodig.
Of een vriend erbij halen die fatsoenlijke startkabels heeft en overstarten en een flinke poos rijden met zo min mogelijk verbruikers aan.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
- rick.bosch
Startmotor kapot.. Accu was vol, anwb sloeg tegen de startmotor aan en hij deed het..
BMW 120d | 2007 | 163pk
zou ik de hamer alvast op het nachtkastje leggen. Je weet nu waar je moet tikken. 
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
- rick.bosch
Ja, helaas kan ik de startmotor niet bij want die zit onder de auto? Hij moest hem ook omhoog zetten helaas..
BMW 120d | 2007 | 163pk
Nee. startmotor kapot door slijtage: koolborstels versleten, dus geen contact. dus draait ie niet. Tikje ertegen, maakt ie net contact en gaat ie rond.judaz schreef:lol...
Maar deed ie helemaal niks meer? meestal draait ie nog rond maar springt ie niet meer uit, of omgekeerd...
-- Houdoe wanne --
- rick.bosch
Re: Auto start niet.. Hoe startmotor vervangen?
Oke, nieuwe startmotor of is vervaging van koolboorsteltjes genoeg net als bij een slijptol haha?
BMW 120d | 2007 | 163pk
Re: Auto start niet.. Hoe startmotor vervangen?
dat kan helaas niet zomaar. Zit allemaal vast aan elkaar op de 'wegwerpmaatschappij' manier. Je zut hem moeten laten reviseren of een ruil revisie startmotor halen. (laten reviseren kan goedkoper zijn, maar dan moet je langer wachten...)
en dan kan bij elke lokale auto-elektro zaak. (dus zo'n bedrijf dat startmotors, dynamo's e.d. reviseerd/verkoopt en zeeeer waarschijnlijk ook dieselpompen)
en dan kan bij elke lokale auto-elektro zaak. (dus zo'n bedrijf dat startmotors, dynamo's e.d. reviseerd/verkoopt en zeeeer waarschijnlijk ook dieselpompen)
-- Houdoe wanne --