Type E36 verschillend van elkaar?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Beens1

Type E36 verschillend van elkaar?

Bericht door Beens1 » 14 apr 2012, 23:47

Ik vroeg me eigenlijk af of jullie iets bekend is over dat de vorm/bouw van de E36 niet altijd uniform hetzelfde is?
Ik heb namelijk een poosje terug een binnenbekleding van een kofferbakdeksel van de sloop gehaald, met de gedachte om het in de wagen van m'n moeder te zetten.

Nu komt het uit een E36 sedan van bj 1991 tot 1993 en ik wil het gaan plaatsen in een E36 sedan van bj 1997 (facelift).
Toen ik de bekleding in de wagen wilde vastmaken, bleek dat niet te kunnen omdat de bevestigingspunten anders gesitueerd waren en de bekleding was per definitie te klein.

Ik heb het al eerder gedaan met m'n groene wagen, alleen kwam die binnenbekleding volgens mij uit een coupé en ik heb het in een sedan ingebouwd. Dat was direct passend.
Daarom vind ik het vreemd dat het dus nu van hetzelfde model (sedan) niet aansluitend op elkaar past.

Vandaar de vraag: Zit er verschil in de bouw/afmetingen van een 'vroege' E36 en de 'late' E36?

dw70

Re: Type E36 verschillend van elkaar?

Bericht door dw70 » 15 apr 2012, 13:19

ga er maar vanuit dat dit niet zo is. Carrosserie maten staan vast en verschillen alleen per model (coupe, touring of sedan). Wel kan de uitvoering en montage per jaar van verschillende onderdelen verschillen (blijkbaar).

De e30 had dit ook. Vele interieur verschillen, waarvan 3/4 gedeelte gewoon past en sommige onderdelen helemaal niet met gaten in de carrosserie overeenkomen.
Ik herken je probleem wel.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”