Het lijkt erop dat mijn servotronic uit staat of een lage bekrachtigingswaarde. Als ik echter met DIS in DME de servotronic aanstuur en bijvoorbeeld op 60% zet, dan gaat het sturen op z'n amerikaans. Vederlicht dus. Maar verlaat je de diagnose, dan is dus ook deze ingegeven waarde weg.
Echter weet ik dus niet waar ik deze instelling permanent moet opslaan binnen DIS of Progman. Iemand die dit wel weet ?
Ik krijg wel een foutmelding op de Servotronic valve, maar dan had ik via DIS toch geen aansturing moeten kunnen doen ?
116 Servotronik valve measurement of current
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
M5 servotronic uit ?
- Marcel RSD
M5 servotronic uit ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
Re: M5 servotronic uit ?
Hallo beste Marcel,
Dat word en bezoekje aan Wim denk ik.
Ik heb er geen andere oplossing voor, en er kan gezocht worden tot je een ons weegt, hij weet het misschien zo te vertellen wat er loos is.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat word en bezoekje aan Wim denk ik.
Ik heb er geen andere oplossing voor, en er kan gezocht worden tot je een ons weegt, hij weet het misschien zo te vertellen wat er loos is.
Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad
- Marcel RSD
Ik was afgelopen zaterdag bij Wim. Echter is zijn kennis hierin ook beperkt. Wim is goed in sleutelwerk, maar met uitlezen en analyse ben ik wat verder dan hij is. meer dan een reset van de fouten doen ze niet echt.
Ik moet iemand hebben die weet hoe ik een GM kan hercoderen in DIS of de servo waarde kan verhogen. . Anders vraag ik het wel eens na bij Lenova in Beda of Zwartepoorte in Roosendaal.
Als ik servotronic namelijk activeer in testplan DME, dan werkt deze dus wel. Lijkt me dus of in de GM te liggen of staat gewoon uit.
Ik moet iemand hebben die weet hoe ik een GM kan hercoderen in DIS of de servo waarde kan verhogen. . Anders vraag ik het wel eens na bij Lenova in Beda of Zwartepoorte in Roosendaal.
Als ik servotronic namelijk activeer in testplan DME, dan werkt deze dus wel. Lijkt me dus of in de GM te liggen of staat gewoon uit.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Hallo beste Marcel,
Probeer het anders eens op het forum van bmwunited.nl
Daar zitten nog een paar goede techneuten die hier wel een antwoord op kunnen geven.
Ik ben daar ook lid van, ik zou zeggen meld je eens aan daar en stel je even voor, en shoot your question!
Als dat niet gaat lukken, dan kan je altijd nog doen wat je zelf al voorstelde, ik heb het idee en het vermoeden dat dit wel gaat lukken.
Gewoon even doen!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Probeer het anders eens op het forum van bmwunited.nl
Daar zitten nog een paar goede techneuten die hier wel een antwoord op kunnen geven.
Ik ben daar ook lid van, ik zou zeggen meld je eens aan daar en stel je even voor, en shoot your question!
Als dat niet gaat lukken, dan kan je altijd nog doen wat je zelf al voorstelde, ik heb het idee en het vermoeden dat dit wel gaat lukken.
Gewoon even doen!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Marcel RSD
Ok, weer wat verder.
Indien ik met INPA uitlees krijg ik de melding dat de versie van de GM niet overeen komt. In de coding pagina staat Servotronic "uncoded". Het lijkt erop dat de GM een keer is vervangen en niet gecodeerd. Is er iemand die weet of ik met Progman de GM zondermeer kan hercoderen en wordt de servotronic dan wel gezien ?
Indien ik met INPA uitlees krijg ik de melding dat de versie van de GM niet overeen komt. In de coding pagina staat Servotronic "uncoded". Het lijkt erop dat de GM een keer is vervangen en niet gecodeerd. Is er iemand die weet of ik met Progman de GM zondermeer kan hercoderen en wordt de servotronic dan wel gezien ?
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate