Telefoonvoorbereiding?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Tourer

Telefoonvoorbereiding?

Bericht door Tourer » 30 mar 2012, 07:28

Ik wil graag handsfree kunnen bellen in de auto en eigenlijk via het stuur, I-drive (bladeren in teleffoonboek), speakers van de auto.
Ik dacht dat ik telefoonvoorbereiding had, aangezien het lijkt alsof in een telefoonhoudeer in de middenconsle heb (lijkt voor een oude Nokia? telefoon te zijn), er een telefoonknopje op mijn stuur zit en er een communicatiemenu 'telefoon' in I-drive me nu zit.
Echter ik zie geen kabel of telefoonaansluiting in de middenconsole zitten???

Op bimmerports is er een dockingstation voor een blackberry te koop en ik hoop eigenlijk dat die in de middenconsole kan kopen, zodat ik via stuur, I-drive en spraaksturing (zit in auto) kan bellen. Ik weet ook niet of asl het mogelijk is een software update moet komen...

Ik heb de vraag ook aan bimmerparts gevraagd maar vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft; zelf vind ik het raar dat ik geen aanslutinpunt voor een oude telefoon zie in de middenconsole (wat houdt telefoonvoorbereiding dan eigenlijk in en heb ik dat dan wel?).

Om het via bluetooth te laten inbouwen zoals ik wil ben ik EURO 600-700 verder -_- .
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

BMW_Lover
Contacteer:

Re: Telefoonvoorbereiding?

Bericht door BMW_Lover » 30 mar 2012, 07:38

Die telefoon houder zou je er uit moeten kunnen klikken en daar dan een andere in zetten voor jou type telefoon. Maar heb je al eens eerst met bluetooth verbinding proberen te krijgen?
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

kos.be

Bericht door kos.be » 30 mar 2012, 08:52

Heb je in je optielijst optie 644 staan? Dan heb je telefoonvoorbereiding mét bluetooth.
Zoals BMW_Lover al zei, in de middenconsole zou je het dummy-plaatje er moeten kunnen uitklikken door te klikken op het gedeelte naast de knop met het luidsprekertje (als je dat hebt).

Er zijn trouwens aftermarket oplossingen met bluetooth die goedkoper zijn en te bedienen via iDrive. Bovendien kan je daarmee nog muziek streamen (als je geen CD-wisselaar hebt) vanaf je telefoon, wat met de originele bluetooth installatie van BMW niet mogelijk is.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.

Tourer

Bericht door Tourer » 30 mar 2012, 10:44

Kan ik een optielijst ergens opvragen? De auto is destijds uit Duitsland geïmporteerd dus alleen de 'zichtbare' opties weet ik. :shine:
Ik heb ooit geprobeerd via bluetooth verbinding te maken maar dat lukte me toen niet (kan aan mij gelegen hebben). Ik zie alleen een buetooth streepje onderaan mijn I-drive maar niet de streepjes (verbindingsterkte) erbij.

Zo'n aftermarker oplossing die prima met BMW integreert vind ik ook prima, echter ik probeer zo veel mogelijk de kabelboom met rust te laten (heb al ooit kabelbreuk gehad) plus het feit dat ik echt 2 linkerhanden heb.
Ik ga dit weekend proberen de grill te vervangen en ben al blij als dat gaat lukken. :rolf:
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

kos.be

Bericht door kos.be » 30 mar 2012, 10:55

Hier staat hoe je je optielijst kunt opvragen.
Ik heb die lijst gewoon bij de BMW dealer opgevraagd.
Eerlijk gezegd zou ik liever die bluetooth module inbouwen dan de grill in de bumper vervangen...

cabrio328

Bericht door cabrio328 » 02 apr 2012, 21:01

ik heb een iphone aansluiting in de middenarmsteun. maar ik heb geen passend toestel. de namen van de vorige eigenaar stond in het menu. bij mijn auto zie je geen aansluitkabels. nu heb ik ook een orginele bluetooth dus ik kan mijn telefoon gebruiken, alleen als ik veel onderweg ben is mijn accu in het begin van de avond leeg. in de optielijst van BMW is nog geen module voor een Nokia C6 te koop. het ik erg handig als je een korte rit maakt dat je niet telkens het toestel in de houder hoeft te plaatsen. voor lange ritten is een houder in de armsteun ideaal, al is het maar voor opladen. ik kan natuurlijk ook een los kabeltje kopen en via de aansteker aansluiting opladen.

kos.be

Bericht door kos.be » 03 apr 2012, 09:05

@cabrio328: je kan ook een brodit houder installeren zoals ik dat gedaan heb. Ziet er dan zo uit.

Ralph

Bericht door Ralph » 03 apr 2012, 09:52

Ideale combinatie met die Brodit houder.
Wordt je telefoon opgeladen... terwijl de FlitsNav applicatie draait op de telefoon.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

cabrio328

Bericht door cabrio328 » 03 apr 2012, 23:02

sorry maar de telefoon in de houder onder de armsteun is veel mooier dan de Brodit houder die je me laat zien. alle funkties van de telefoon kan ik via de idrive bedienen dus wil ik geen lelijke steun monteren waar ook nog eens gaten voor gemaakt moeten worden.mijn volgende telefoon die ik koop wordt er een die past in de armsteun. ik wil voor de internet funkties een tablet kopen. de telefoon is om te kunnen bellen en niet meer. ik overweeg wel de mogelijkheid een usb aansluiting te maken. hoe weet ik nog niet.

kos.be

Bericht door kos.be » 04 apr 2012, 08:11

Over smaken valt uiteraard niet te twisten. Mooi kan je die houder idd niet noemen, maar ik gebruik m'n gsm ook als mp3 speler (aangesloten op AUX) en daar kan ik er makkelijk bij om 'm te bedienen.
Wat ik wel even wil opmerken is dat er voor de brodit houder geen gaten moeten gemaakt worden!
De schroeven die je ziet (ben nog een manier aan het zoeken om die te camoufleren), zijn de schroeven die ik gebruikt heb om de houder weer in elkaar te zetten nadat ik 'm uit elkaar gehaald had. De originele houder kwam te ver naar voor en zat in de weg van de bedieningsknop van de zetelverwarming voor de passagier.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”