Parrot en radio? Radio blijft spelen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
kruznik

Parrot en radio? Radio blijft spelen

Bericht door kruznik » 20 mar 2012, 18:21

Hallo,

Ik heb mij onlangs een E90 aangeschaft.
Op deze zit de parrot CK3100.
Wanneer iemand mij belt mindert het volume niet voldoende van de radio op de achtergrond.
Nu vind ik niet hoe ik dit kan aanpassen zodat de radio automatisch minder volume geeft tot zelfs niks op de achtergrond.

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

IQM

Re: Parrot en radio? Radio blijft spelen

Bericht door IQM » 23 mar 2012, 21:54

De mute functie bij een E90 zit op pin 10 van de radio. Deze zit in de grote onderste kamer. Als je zoekt met Google op steckerbelegung E90 dan vind je wel de nodige antwoorden. Bijvoorbeeld deze

De mute functie geeft bij activering een massa op de pin. Dat is vrij onschuldig.
Maar let wel op, een verkeerde aansluiting kan de boordcomputer opblazen en dat is een heel duur geintje!

ramonE90

Bericht door ramonE90 » 05 okt 2012, 22:55

Ik had in mn E90 ook een parrot, werkte geweldig. Bij mij ging de radio wel op mute

Let er wel op dat als je via de parrot belt dat je pdc geen geluid meer geeft!!!! Dit werkt namelijk via de radio en die mute je dus als de parrot t overneemt.

Ik had er trouwens gewoon een adapterkabel voor bij de bmw dealer gehaald, dan werkt t gelijk
BMW E90 318i

kruznik

Bericht door kruznik » 06 okt 2012, 10:08

Het was de vorige eigenaar die er een "self-made" kabel in plaatste. Ik heb het dus kunnen oplossen met een kabel van Parrot zelf die je kan verkrijgen bij de dealer zoals hierboven vermeld.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”