Condens na uitschakelen airco

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Goliath

Condens na uitschakelen airco

Bericht door Goliath » 12 mar 2012, 23:39

Beste E46ers,

Zit met het volgende probleem. Wanneer ik zonder airco rijd, blijven mijn ramen vrij van condens. Wanneer ik de airco echter aan gehad heb, en vervolgens weer uitzet, beslaan de ramen meteen. Ik zet de airco tegenwoordig altijd 10 minuten voor aankomst uit, maar die condens is dan wel zeer vervelend. De ruiten zijn (goed) schoon overigens.

Nu kan ik hem wel uit laten natuurlijk, maar naar mijn idee hoort niet dit niet. Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Misschien handig om te vermelden: er komt een behoorlijk muffe lucht (lees: stank) uit de ventilatie roosters bij het starten van de auto (vooral op een warme middag). Heb al meerdere spuitbussen geprobeerd, maar zonder blijvend resultaat. Wil daarom het systeem sowieso ultrasoon laten reinigen binnenkort, al denk ik niet dat de condens hiermee te voorkomen is.

Alvast bedankt!

Ps, mijn vloermatten zijn droog, alle vochtschermen zitten goed vast. :)

runnerted

Re: Condens na uitschakelen airco

Bericht door runnerted » 13 mar 2012, 07:39

Je geeft eigenlijk je antwoord al een beetje....
De muffe lucht betekent dat je airco vervuild/verstopt is en dus niet alle vochtige lucht kwijt kan...

Ik zal niet wachten met reinigen maar zo snel mogelijk.... die lucht is overigens ook niet helemaal gezond lijkt me
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM

RobvA

Bericht door RobvA » 13 mar 2012, 21:45

Waarschijnlijk is dit de afwatering van je airco. Het vocht wat de airco afscheid wordt opgevangen als dit niet goed afgevoerd kan worden gaat dit stinken dit is waarschijnlijk wat je ruikt. succes!
x Honda Civic 1.4IS - 1995
x Honda Prelude 2.2 VTI - 1997
x BMW E30 316i Sedan - 1988
✓BMW E36 318i Touring - 1996
✓BMW E46 320i Sedan - 1999

Goliath

Bericht door Goliath » 13 mar 2012, 23:42

Heb dit inderdaad ook al meerdere keren gelezen op internet. Alleen kan nergens vinden waar de afvoer zich zou bevinden of hoe deze te ontstoppen is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”