Dus moet nog maar even zien wat ik ga doen ...
Winterbanden noodzaak?
Re: Winterbanden noodzaak?
Velgen moet eigenlijk sowieso even na de velgenboer, dus ze gaan er nog wel even af. Alleen hoe lang? Winter hebben we hier eigenlijk zelden, en het staat ook gelijk een stuk minder. (wieldoppen
)
En he.... er staan nog 2 mooie setjes te koop onder aangeboden ;-)
http://www.e46forum.nl/phpBB3/viewforum.php?f=40
http://www.e46forum.nl/phpBB3/viewforum.php?f=40
Vind ik zonde van me geld, koop ik liever bijv. andere 18" wielen en deze dan voor de winter ofzo.
Maar misschien dat ik nog een mooi setje alu staal kan kopen, in die alu kleur ipv zwart.
Dat staat nl. nog best tof!
Maar misschien dat ik nog een mooi setje alu staal kan kopen, in die alu kleur ipv zwart.
Dat staat nl. nog best tof!
Weet ik veel 8p
Ik heb daar allemaal geen verstand van man ;-)
Ik heb daar allemaal geen verstand van man ;-)
Ik had maar 1 mogelijkheid in de pol. Aangezien ik in DLD woon ben ik eigenlijk verplicht om winterbanden aan te schaffen. Er is hier een vage wet die zegt dat je je banden aangepast aan de omstandigheden moet hebben. Dat kan uitgelegd worden als winterbanden verplicht. Anders loop je het risico de sjaak te zijn.
Als ik de test zo lees zou ik dus moeten kiezen tussen Michelin of Conti. Ik ben Michelin man, maar het betere weggedrag van de conti bij nattigheid spreekt me ook wel aan.
Verder ben ik er nog steeds niet uit hoe ik het ga doen. Op de huidige velgen?
Andere 17" velgen erbij aanschaffen?
Of 18" erbij aanschaffen en dan winterbanden op de huidige velgen?
Kost wel duur ;(
Als ik de test zo lees zou ik dus moeten kiezen tussen Michelin of Conti. Ik ben Michelin man, maar het betere weggedrag van de conti bij nattigheid spreekt me ook wel aan.
Verder ben ik er nog steeds niet uit hoe ik het ga doen. Op de huidige velgen?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Momenteel rijd ik nog gewoon door op mijn "zomerbanden" Zolang we hier geen hevige winters hebben vind ik het zonde om velgen met winterbanden aan te schaffen. Ik ben het in de toekomst nog wel van plan, maar eerst maar eens kijken hoe we deze winter doorkomen en dan misschien volgend jaar een setje winterbanden + velgen aan schaffen.
Na de Tourrit (21 oktober, ook komen!!!) gaan er bij mij de wintervelgen en banden onder. Dan kan ik mijn 18" zomervelgen eens goed cleanen 
www. M3 register .nl
Mijn bandjes zijn testwinnaar (ook nog eens in dezelfde geteste maat 205/55R16H): Dunlop SP Wintersport 3d. :yahoo:
Overigens gaan de winterbanden er pas onder als het een paar dagen overdags onder de 5 graden is, eerder niet. De auto wordt er zo onrustig van bij warmer weer en heb veel meer last van bewegingen van de kont (tegen overstuur aan). Maar dat komt waarschijnlijk door mijn vlotte bochtenwerk
Overigens gaan de winterbanden er pas onder als het een paar dagen overdags onder de 5 graden is, eerder niet. De auto wordt er zo onrustig van bij warmer weer en heb veel meer last van bewegingen van de kont (tegen overstuur aan). Maar dat komt waarschijnlijk door mijn vlotte bochtenwerk
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Grappig hoor...
*D *D
Zeker als het te warm wordt dan rollen de banden over zijn eigen wangen heen. Heel vervelend. Dus het moet nu serieus koud worden, want afgelopen jaar heb ik er hooguit een week (bij elkaar gerekend) plezier van gehad.
*D *D
Zeker als het te warm wordt dan rollen de banden over zijn eigen wangen heen. Heel vervelend. Dus het moet nu serieus koud worden, want afgelopen jaar heb ik er hooguit een week (bij elkaar gerekend) plezier van gehad.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Ja wij hebben winterbanden. Eigenlijk niet nodig, maar goed ze zaten bij de auto, dus dat is mooi meegenomen. Alleen jammer van die wieldoploze stalen velgen. |d
Dan regel je toch ergens een mooi setje OEM wieldoppenBob. schreef:Ja wij hebben winterbanden. Eigenlijk niet nodig, maar goed ze zaten bij de auto, dus dat is mooi meegenomen. Alleen jammer van die wieldoploze stalen velgen. |d
Staat gelijk al een stuk beter.... :p
www. M3 register .nl
Ja, ik zag wel een topicje voorbij gaan hier op het forum over winterbanden + velgen, maar mijn vader is dan weer zo'n krent die geen velgen hoeft. Hij is meer het type als het maar goed rijdt. Dan zet hij de auto wel aan de overkant neer zodat hij de velgen niet hoeft te zien. |dDan regel je toch ergens een mooi setje OEM wieldoppen
Staat gelijk al een stuk beter....
Maar als het aan mij lag hadden de winterbanden wel mooie lichtmetalen velgen gehad. Laatst waren we naar de BMW-dealer gegaan en daar bleek dat er E36 banden onder zaten, die binnenkort overigens aan vervanging toe zijn. Dus wie weet krijg ik hem zo ver om meteen velgen te nemen....
Tja, ben je iig niet ziek als je een stoeprandje raakt :p 
www. M3 register .nl
Nee, maar goed dat gebeurt sowieso al niet als we de auto haast nooit gebruiken. 
Misschien weer aktueel deze discussie?