olie lekkage

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Pullie

olie lekkage

Bericht door Pullie » 14 jan 2012, 10:08

Hallo,

Na een mooie olievlek op de oprit en rare luchtjes in de auto maar eens aan het zoeken gegaan vandaag en een mooie bende aangetroffen bij mijn 2001 320d :nee:

blijkt dat het blokje de olie er boven ergens uit gooit maar de precieze locatie kan ik niet zien.

jullie een idee, op de foto kun je zien dat vooraan een behoorlijke hoeveelheid olie ligt rondom dit onderdeel:

Afbeelding

Ook in de luctfilterbak ligt al wat:

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een idee wat de boosdoener is?

=BMW320=

Re: olie lekkage

Bericht door =BMW320= » 14 jan 2012, 11:02

Is het diesel of motorolie?

Als het motorolie is, dan kan het zijn dat het membraan van de carterontluchting stuk is.

Dit zou je eventueel kunnen testen door op het gaatje te blazen op het ronde gedeelte van de carterontluchting (op je bovenste foto)
Kun je door blijven blazen dan is het membraan lek.

Is het filter van de carterontluchting de laatste +/- 60000 nog niet vervangen? Dan kun je beter meteen een compleet nieuwe carterontluchting halen en monteren. Is eenvoudig te doen, 4 x Torx schroeven (kosten ontluchter +/- € 40).

Pullie

Bericht door Pullie » 14 jan 2012, 12:11

ik heb de auto pas 1000 km. maar als zo'n carter ontluchting 40 euro kost kan ik net zo goed een nieuwe halen.

het is zeker weten motor olie.

enig idee waar ik die carter ontluchting kan bestellen?

=BMW320=

Bericht door =BMW320= » 14 jan 2012, 16:27

Pullie schreef:enig idee waar ik die carter ontluchting kan bestellen?
Bij de echte dealer

crossfire

Bericht door crossfire » 14 jan 2012, 18:13

http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... egorie=29/" onclick="window.open(this.href);return false; miss staat hij hier tussen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”