Ontvanger reageert meestal niet op de sleutel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SubCityZero

Ontvanger reageert meestal niet op de sleutel

Bericht door SubCityZero » 28 dec 2011, 15:52

Ik probeer uit te zoeken waarom mijn sleutel meestal niet werkt.
Eerst dacht ik dat mijn sleutel stuk was, aangezien deze al een aantal dagen helemaal niet werkt, maar zonet kon ik ineens met de sleutel de auto gewoon openen (ik doe alleen openen, durf em niet meer op alarm te zetten).
Dus de sleutel is niet defect. De GM5 module werkt ook prima, aangezien ik de CV gewoon altijd kan bedienen via de deur (zonder mechanisch te ontgrendelen) en via de knop op de midden console.

Kan het zijn dat ik dit bij de ontvanger moet zoeken? Ik heb al gevonden op internet dat deze in de C-stijl moet zitten aan de bestuurders kant. Wat kosten deze modules om te vervangen? Zou het dan moeten liggen aan de storing filter of aan de versterker?
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998

edho

Re: Ontvanger reageert meestal niet op de sleutel

Bericht door edho » 28 dec 2011, 19:09

De versterker is het meestal. is doosje ter grootte van een casette bandje. Zit bij Touring model in de spoiler op de achterruit.
De mijne was ook stuk. Symptomen: meestal niet reageren op de knopjes op de sleutel soms wel. Wel altijd alle deuren open en op slot gaan.
Ontstoorder vervangen hielp niet, het was het versterkerdoosje.
Ik weet niet wat het kost, was garantie.

SubCityZero

Re: Ontvanger reageert meestal niet op de sleutel

Bericht door SubCityZero » 29 dec 2011, 13:07

Gister deed de AB het ineens wel weer even, met zowel op slot gaan, als van het slot afhalen. Ik krijg de auto bijna nooit in 1x van het slot af, moet dan unlock- en lock knoppen paar keer om en om indrukken en dan springt ie ineens open.
Heel irritant dus.
Ik vraag me af of de ontvanger zelf te fixen is, of het een bepaald onderdeel is die stuk kan zijn in de ontvanger. Zou dan wel weer schelen ..
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”