Rammelen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Cstreutjes

Rammelen

Bericht door Cstreutjes » 08 dec 2011, 19:00

Eindelijk weer terug op dit forum (ik heb een tijdje een 7-serie gehad). Ik ben sinds twee dagen de eigenaar van een 318i sedan (pre-facelift) uit 1999.

Er zit een rammeltje in de auto. Als ik schakkel rammelt er iets, ik heb het idee dat als ik de koppeling zo ver mogelijk in trap (echt bijna door de bodem) dat het minder is. Als ik gas geef lijkt het ook alsof de aandrijving er even over doet voordat er iets gebeurt (alsof er een kleine vertraging tussen zit). Ook als ik het gas los laat krijg je 'n kleine "klap" na.

Ook als ik over een drempel rijd (maar dan met stuur naar links of rechts) rammelt/knakt er iets (als ik recht rijd niet). Ik heb het idee dat dit vooral is met het rechtervoorwiel.

Ook hoor ik dit af en toe op de snelweg als ik van de baan wissel.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan controleren?

Cstreutjes

Re: Rammelen

Bericht door Cstreutjes » 12 dec 2011, 14:44

Zou ik dit zelf kunnen controleren, of kan ik beter een afspraak maken bij een garage?

crossfire

Bericht door crossfire » 12 dec 2011, 21:32

echt rammel of meer donk want als ik raam open doe en speel een beetje met koppeling dan hoor ik ook iets rammelen maar dat is wat speling op het cardan is allemaal veel te zwak uitgevoert daar onder...
auto iets opkrikken en voelen aan de band voor de vooras te controleren of onder de auto liggen en kijken of er dus speling in cardan zit

pluisman

Bericht door pluisman » 13 dec 2011, 09:49

zou ook heel goed de druk groep kunnen zijn, als die slecht word krijg je bij intrappen van je koppeling ook een soort van rammelend geluid.

je hebt er irritatie van, oplossing is drukgroep + koppeling vervangen. Je zal er niet zomaar mee stuk vallen

Cstreutjes

Bericht door Cstreutjes » 24 dec 2011, 16:30

Het rammelen is opgelost. Dit was een draagarm die los zat. Dit is kosteloos gerapareerd.

Verder zouden er rubbers bij mijn kardan-as bijna versleten zijn waardoor de auto wat bonkt. Is dit simpel te verhelpen en is dit duur?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”