Motor inhouden

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Cstreutjes

Motor inhouden

Bericht door Cstreutjes » 08 dec 2011, 18:43

Eindelijk weer terug op dit forum (ik heb een tijdje een 7-serie gehad). Ik ben sinds twee dagen de eigenaar van een 318i sedan (pre-facelift) uit 1999.

Ook met deze E46 heb ik het probleem dat deze af en toe inhoud/dip heeft (vooral in de 2 tussen de 1.500 en 2.000 toeren, in de andere versnellingen een stuk minder). Bij de vorige E46 had ik dit op willekeurige snelheiden en toeren en was dit uiteindelijk de brandstoffilter.

Wat denken jullie dat dit kan zijn? De LMM?

Cstreutjes

Re: Motor inhouden

Bericht door Cstreutjes » 12 dec 2011, 14:43

Oke, en waar kan ik dat laten doen? Alleen bij de BMW dealer denk ik, of niet?

Ik ben er inmiddels achter dat het met alle versnellingen tussen de 1.500 en 2.000 toeren is...

black diablo

Bericht door black diablo » 14 dec 2011, 23:15

Ik had hier ook last van, maar bij mij was het een tandje erger, mijne viel uit heel soms uit tijdens zo'n dip.

Bij mij was het de nokkenas sensor, 106 euro inc bij de dealer, gaan vaak kapot bij de e46 volgens Nobracars hier in Uden. Na het vervangen van de sensor kon ik weer gelukkig verder rijden. ( bij mij was de inlaat kant sensor het euvel, dus niet de uitlaat kant)

Reloader

Bericht door Reloader » 14 dec 2011, 23:45

uitlezen, bij de dealer anders in waardenburg bij gerrit jonker, en er zijn zat andere die zo;n computer hebben :)

Cstreutjes

Bericht door Cstreutjes » 24 dec 2011, 16:35

Ik heb de auto laten uitlezen en er zat inderdaad een fout in de LMM.

Inmiddels op Marktplaats een nieuwe LMM gekocht. Ik heb deze er gister ingezet, maar hiermee heb ik weer andere problemen.

Met de oude LMM: Stotteren/inhouden tussen 1.500 en 2.000 toeren
Met de nieuwe LMM: Bij stationair loopt auto onrustig en zakt af en toe onder toeren waardoor deze afslaat. Ook tijdens het rijden en terug schakkelen zakt de auto soms onder toeren en slaat af, En bij flink gas geven stotert de auto heel erg. Wel heb ik het idee dat de auto wat sneller is met deze LMM.

Dus ik heb mijn oude LMM maar terug gezet...

Hoe kan dit? Moet ik na het plaatsen van een nieuwe LMM iets resetten of inleren ofzo? Ik dacht dat dit niet nodig was.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”