Verstuiver/injectors vervangen
Hi,
Bij mijn laatste bezoek aan de garage (2weken geleden) werd mij aan geraden om 1 van mijn injectors te vervangen omdat die een kleine lek had maar nog niet heel erg.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk/ aan te raden is om het zelf te vervangen of echt een klus voor de monteur is?
het gaat om een bmw 316 1.9 m40
Bij mijn laatste bezoek aan de garage (2weken geleden) werd mij aan geraden om 1 van mijn injectors te vervangen omdat die een kleine lek had maar nog niet heel erg.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk/ aan te raden is om het zelf te vervangen of echt een klus voor de monteur is?
Re: Verstuiver/injectors vervangen
Hangt er van af hoe handig je bent, maar op zich is het goed zelf te doen.
Als eerste moet je de connectoren loshalen. (priegelwerkje, metalen clipje lospeuteren)
Je moet de benzinerail los halen en dan de injectoren samen met deze omhoog trekken.
Clipje loshalen (schuift er af) met een schroevendraaier. Injector uit de rail trekken, nieuwe er in.
Denk er om dat je het stekkertje voorzichtig en recht er op drukt, clipje er weer opschuiven.
De rail met injectoren weer terug in het inlaatspruitstuk drukken. (denk er om dat dit ook diep genoeg gebeurd)
Rail weer vastzetten en klaar is klara.
Als eerste moet je de connectoren loshalen. (priegelwerkje, metalen clipje lospeuteren)
Je moet de benzinerail los halen en dan de injectoren samen met deze omhoog trekken.
Clipje loshalen (schuift er af) met een schroevendraaier. Injector uit de rail trekken, nieuwe er in.
Denk er om dat je het stekkertje voorzichtig en recht er op drukt, clipje er weer opschuiven.
De rail met injectoren weer terug in het inlaatspruitstuk drukken. (denk er om dat dit ook diep genoeg gebeurd)
Rail weer vastzetten en klaar is klara.
Laatst gewijzigd door Maestroxl op 17 okt 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mechanic01
benzine of een diesel?
Lijkt me duidelijk, benzine natuurlijk 
Ik neem aan dat we het over een E30 hebben.
http://www.e30.eu/tech/E30ManualHaynescomplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; kijk hier maar voor een beschrijving.
Mijn eerste bericht is gebaseerd op een E46.
http://www.e30.eu/tech/E30ManualHaynescomplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; kijk hier maar voor een beschrijving.
Mijn eerste bericht is gebaseerd op een E46.
-
mechanic01
topic titel:Maestroxl schreef:Lijkt me duidelijk, benzine natuurlijk
Klopt, daarom zei ik 3 berichten terug al dat het waarschijnlijk over een E30 gaat.
Dan is het geen 1.9 
Hé, bedankt voor de E30 haynes link..... Kan ik wel wat mee. 
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002