Aankoop E36 cabrio
Aankoop E36 cabrio
Hey allemaal,
Ik wil dus een E36 cabrio gaan kopen, nu de prijzen wat lager zijn door de opkomende winter.
Nu heb ik hier wat vraagjes over.
Ik dacht eerst aan een 318, maar toch zijn dit maar weinig pk'tjes voor zon zware auto (boven de 1300kg), dus dacht ik aan een 320. Nu heb ik een mooie en goedkope 320 op het oog, maar het blijven 6 cilinders. Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat een 320 6 cilinder bij normale rijstijl net zo zuinig rijdt als een 318 4cilinder (en bij vlagen zelfs zuiniger doordat de motor minder hard hoeft te werken), wat zijn jullie ervaringen hierbij?
En een vraag over de e36 cabrio. Kunnen deze softtops de winter met gemak overleven en wat zijn de grootste nadelen van een e36 cabrio? Want ik heb geen garage oid en het wordt mijn daily..
Last but not least.. nog speciale aandachtspunten waar ik op moet letten bij de aankoop van een e36 cabrio, en dan in dit geval de 320 6 cilinder uit 1996? Ik weet dat deze wagentjes vaak behoorlijk afgetrapt zijn, en dat je ze beter kan importeren uit Duitsland, maar ook op mobile.de staat niet veel keuze en ik vind het maar veel werk zo'n importauto.
Ik wil dus een E36 cabrio gaan kopen, nu de prijzen wat lager zijn door de opkomende winter.
Nu heb ik hier wat vraagjes over.
Ik dacht eerst aan een 318, maar toch zijn dit maar weinig pk'tjes voor zon zware auto (boven de 1300kg), dus dacht ik aan een 320. Nu heb ik een mooie en goedkope 320 op het oog, maar het blijven 6 cilinders. Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat een 320 6 cilinder bij normale rijstijl net zo zuinig rijdt als een 318 4cilinder (en bij vlagen zelfs zuiniger doordat de motor minder hard hoeft te werken), wat zijn jullie ervaringen hierbij?
En een vraag over de e36 cabrio. Kunnen deze softtops de winter met gemak overleven en wat zijn de grootste nadelen van een e36 cabrio? Want ik heb geen garage oid en het wordt mijn daily..
Last but not least.. nog speciale aandachtspunten waar ik op moet letten bij de aankoop van een e36 cabrio, en dan in dit geval de 320 6 cilinder uit 1996? Ik weet dat deze wagentjes vaak behoorlijk afgetrapt zijn, en dat je ze beter kan importeren uit Duitsland, maar ook op mobile.de staat niet veel keuze en ik vind het maar veel werk zo'n importauto.
http://bmwcruisers.hyves.nl/ | Word lid!!
Re: Aankoop E36 cabrio
Ik heb zelf een 318i automaat gehad en kan je vertellen dat deze absoluut niet zuinig was. In de stad gemiddeld 1 op 8 en ik denk niet dat een 6 cilinder meer verbruikt. Ik zou persoonlijk voor een 6 cilinder gaan want deze rijden beter, zijn sneller en hebben een super motor geluid. Ik had er een met hardtop en moet zeggen dat dit
wel een verademing is in de winter.
Veel ellende heb ik er niet mee gehad alleen was bij mij het differentieel versleten (zingend geluid). Kijk of de kap goed waterdicht is en ze bij de wielkasten niet roesten.
wel een verademing is in de winter.
Veel ellende heb ik er niet mee gehad alleen was bij mij het differentieel versleten (zingend geluid). Kijk of de kap goed waterdicht is en ze bij de wielkasten niet roesten.
e46 320i touring M
Verbruik zal ongeveer het zelfde blijven. Ik denk dat ik zelfs voor een 325 ging..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Denk dat bij gebruik in de winter zonder hardtop vocht wel eens behoorlijk irritant kan zijn.
Het is met een softtop natuurlijk veel vochtiger in een cabrio en ik verwacht dat dat wel eens voor veel condens en bevroren binnen ramen zou kunnen zorgen.
Ik heb ook een E36 328i Cabrio gehad, maar heb toch een hardtop gekocht destijds.
Een hardtop hoeft niet perse geld te kosten. Je koopt er gewoon een op ebay en de waarde van zo'n hartdtop blijft toch redelijk gelijk.
Later verkoop je hem gewoon weer.
Let op de rubbers rondom het dak, want die zijn duur. Verder gewoon standaard zaken eigenlijk.
Het is met een softtop natuurlijk veel vochtiger in een cabrio en ik verwacht dat dat wel eens voor veel condens en bevroren binnen ramen zou kunnen zorgen.
Ik heb ook een E36 328i Cabrio gehad, maar heb toch een hardtop gekocht destijds.
Een hardtop hoeft niet perse geld te kosten. Je koopt er gewoon een op ebay en de waarde van zo'n hartdtop blijft toch redelijk gelijk.
Later verkoop je hem gewoon weer.
Let op de rubbers rondom het dak, want die zijn duur. Verder gewoon standaard zaken eigenlijk.
Ik rij nu 2 jaar in een E36 328i cabrio en zou niet zonder hardtop in de winter willen rijden.
Aandachtpunten zijn de gebruikelijke punten van de E36:
- roest wielkasten, kofferklep
- Ophangrubbers wielophaning
- Andere typische E36 kwaaltjes zijn verder wel op het forum te vinden denk ik
E36 cabrio aandachtpunten:
- Lekkend dak
- Indien elektrisch dak: moet goed werken
- Hemeltje
Aandachtpunten zijn de gebruikelijke punten van de E36:
- roest wielkasten, kofferklep
- Ophangrubbers wielophaning
- Andere typische E36 kwaaltjes zijn verder wel op het forum te vinden denk ik
E36 cabrio aandachtpunten:
- Lekkend dak
- Indien elektrisch dak: moet goed werken
- Hemeltje
Super tips guys, hier heb ik wat aan. 320 lijkt me dan een mooie tussenweg.
Een 325 of 328 is natuurlijk super jongens, maar het wordt mijn daily en dan wordt het wel erg gek qua verbruik.
Goede tip over de hardtop ook, al zou die er voorlopig nog niet komen..
Hoe check ik of het dak waterdicht is, gewoon een emmer water eroverheen gooien?!
Die roest bij de wielkasten is toch gewoon met het blote oog te zien neem ik aan, of zit dat meestal helemaal achter de wielen als er roestvorming is?
Hoe check ik de ophangrubbers wielophanging? Op de zijkant duwen toch en luisteren of er gekraak vandaan komt?!
Hoe moet ik de rubbers bij het dak verder checken, en wat moet ik checken bij het "hemeltje" Air?!
Een 325 of 328 is natuurlijk super jongens, maar het wordt mijn daily en dan wordt het wel erg gek qua verbruik.
Goede tip over de hardtop ook, al zou die er voorlopig nog niet komen..
Hoe check ik of het dak waterdicht is, gewoon een emmer water eroverheen gooien?!
Die roest bij de wielkasten is toch gewoon met het blote oog te zien neem ik aan, of zit dat meestal helemaal achter de wielen als er roestvorming is?
Hoe check ik de ophangrubbers wielophanging? Op de zijkant duwen toch en luisteren of er gekraak vandaan komt?!
Hoe moet ik de rubbers bij het dak verder checken, en wat moet ik checken bij het "hemeltje" Air?!
Ik heb zelf een cabrio 328 ik vind het met verbruik wel mee vallen ik rij gemiddeld 1:10 en lange afstanden haal ik 1:12. Ik rij in de winter gewoon met softtop en heb geen problemen hier mee.
- Ramon 325 Vanos
ik denk dat je toch dan beter een 325 kan kopen hoor die van mij rijdt gemiddeld 1 op 10.
want ja dan heb je wel een 320 een 6 cilinder maar heeft bijna net zoveel pk dan een 318 want het is wel bijna 1500 kilo zo'n wagen
En een softtop als ie waterdicht is heb je ook geen vochtprobleem in de wagen want die van mij is vocht vrij en lekt niet en vorige winter heeft ie de winter zonder problemen gehaald en nergens last van.
ik zou wel ook kijken of de kofferbak ruimte droog is en binnen de dorpels als je er water overheen gooit.
En even kijken hoe de staat zijn van de remleidingen achter die roesten vaak ook snel.
want ja dan heb je wel een 320 een 6 cilinder maar heeft bijna net zoveel pk dan een 318 want het is wel bijna 1500 kilo zo'n wagen
En een softtop als ie waterdicht is heb je ook geen vochtprobleem in de wagen want die van mij is vocht vrij en lekt niet en vorige winter heeft ie de winter zonder problemen gehaald en nergens last van.
ik zou wel ook kijken of de kofferbak ruimte droog is en binnen de dorpels als je er water overheen gooit.
En even kijken hoe de staat zijn van de remleidingen achter die roesten vaak ook snel.
- Denniz0229
een 325 is wel leuk, alleen ik kom nooit verder als 450km op een tank hoor
nou rij ik bijna alleen stadsverkeer dus dat is het grote euvel. maar op de snelweg trekt die ook net 1:10 (wel een iet wat hogere snelheid als toegestaan
)
en om te kijken of die waterdicht is kan je gewoon even een wasbox opzoeken, dan een beetje spuiten en zo, uiteraard niet op 3cm afstand want het blijft een hoge druk spuit.

nou rij ik bijna alleen stadsverkeer dus dat is het grote euvel. maar op de snelweg trekt die ook net 1:10 (wel een iet wat hogere snelheid als toegestaan

en om te kijken of die waterdicht is kan je gewoon even een wasbox opzoeken, dan een beetje spuiten en zo, uiteraard niet op 3cm afstand want het blijft een hoge druk spuit.
Ik zou zelf voor een 6 pitter gaan. Ja, het verbruik valt misschien tegen maar dat van een vier cilinder ook. Heb zelf ook een vier cil. gehad dat verbruik was ook hoog. Gewoon kijken wat er te koop staat , 325,328,323, 320 en dan pas je keus maken voor motortype!
Aandachtspunt zijn ook de waterkanalen die het water afvoeren in de bak waar de kap in zit
In dit topic beschreven
Aandachtspunt zijn ook de waterkanalen die het water afvoeren in de bak waar de kap in zit
In dit topic beschreven
Zou zelf nooit een 320i kopen (zeker in een cabriolet niet), dan had ik nog liever een 318i..
Ik zou voor 323i+ gaan
Voor een daily driver valt het allemaal wel mee qua verbruik..
Ik zou voor 323i+ gaan
Voor een daily driver valt het allemaal wel mee qua verbruik..
- Ramon 325 Vanos
+2
Verschil qua verbruik is nouwelijks te merken tussen een 320 en 325 oid.
Ik heb eerder een 320 gehad en daarna een 323i en is hetzelfde qua verbruik maar je merkt het vermogen goed.
Gr Mattijs
Verschil qua verbruik is nouwelijks te merken tussen een 320 en 325 oid.
Ik heb eerder een 320 gehad en daarna een 323i en is hetzelfde qua verbruik maar je merkt het vermogen goed.
Gr Mattijs
Live your life sideways
Ik eigenlijk ook niet , maar als je tegen een hele nette 320 met hardtop , de juiste opties en historie aan loopt...
Kan je ook uitleggen waarom je liever in een 4cilinder 318 zou rijden dan in een 6 cilinder 320?!