koppelingspedaal dieper intrappen
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 feb 2011, 18:22
koppelingspedaal dieper intrappen
Hallo forumleden,
Ik heb sinds vrijdag een (beginnend) probleek met mn koppeling.Tijdens het rijden voelde mn koppelingspedaal,die gewoonlijk BMW hard aanvoelt(hoog aangrijppunt) zachter aan en ik moest dieper intrappen om het aangrijppunt te pakken.Kan het niet echt beter uitleggen.De koppeling doet het verder goed,geen rare toestanden met de versnellingsbak of zo maar ik voel dat hij minder krachtig aan voelt en er minder druk op mn pedaal zit.Ik ga dinsdag naar de garage maar wilde wat suggesties en tips van jullie horen..iemand ervaring hiermee?
groet
Iwan
Ik heb sinds vrijdag een (beginnend) probleek met mn koppeling.Tijdens het rijden voelde mn koppelingspedaal,die gewoonlijk BMW hard aanvoelt(hoog aangrijppunt) zachter aan en ik moest dieper intrappen om het aangrijppunt te pakken.Kan het niet echt beter uitleggen.De koppeling doet het verder goed,geen rare toestanden met de versnellingsbak of zo maar ik voel dat hij minder krachtig aan voelt en er minder druk op mn pedaal zit.Ik ga dinsdag naar de garage maar wilde wat suggesties en tips van jullie horen..iemand ervaring hiermee?
groet
Iwan
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 feb 2011, 18:22
Re: koppelingspedaal dieper intrappen
bedankt voor je snelle reactie...kan je iets specifieker zijn?...
Re: koppelingspedaal dieper intrappen
De drukgroep zorgt ervoor (naar mijn weten) dat er voldoende compressie is voor de koppeling. Is de drukgroep kapot/ cilinders lek, dan zal er niet (voldoende) druk opgebouwd worden en trap je de koppeling helemaal naar beneden zonder of met weinig respons.
Als je met het koppelingspedaal pompt (een paar keer) gaat hij dan naar verloop van tijd wel meer weerstand bieden?
Als je met het koppelingspedaal pompt (een paar keer) gaat hij dan naar verloop van tijd wel meer weerstand bieden?
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: koppelingspedaal dieper intrappen
Als je remcilinder zou lek zijn dan merk je dat heel snel,
aangezien je een hydraulische koppeling hebt die op remvloeistof werkt (dus mocht je cilinder lek zijn gaat al snel je lampje van remmen branden..)
als je een zwakke koppeling (drukgroep zou hebben) kun je dit ook testen door constand bijv 50kmh te rijden en gas houden op 50kmh en dan een x koppeling in trappen, en met dat je hem los laat volgas geven. (als hij dan slecht zou zijn, zou hij ondanks dat je je koppelings pedaal helemaal los hebt gelaten blijven slippen.
dan is de drukgroep niet sterk genoeg meer om het motor vermogen vast te houden.
Sucses
aangezien je een hydraulische koppeling hebt die op remvloeistof werkt (dus mocht je cilinder lek zijn gaat al snel je lampje van remmen branden..)
als je een zwakke koppeling (drukgroep zou hebben) kun je dit ook testen door constand bijv 50kmh te rijden en gas houden op 50kmh en dan een x koppeling in trappen, en met dat je hem los laat volgas geven. (als hij dan slecht zou zijn, zou hij ondanks dat je je koppelings pedaal helemaal los hebt gelaten blijven slippen.
dan is de drukgroep niet sterk genoeg meer om het motor vermogen vast te houden.
Sucses
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Re: koppelingspedaal dieper intrappen
Om weer eens met jou in discussie te gaan...
Ik heb een hele poos rondgereden met een zo goed als droge bak én kapotte remcilinder, maar de wagen heeft altijd goed gekoppeld...
De bak van mijn wagen was destijds drooggelopen (voordat ik 'm kocht). Lagertjes kapot gegaan, bij het vervangen van de bak kwamen we er pas achter dat de remcilinder zo lek als een gieter was.

Ik heb een hele poos rondgereden met een zo goed als droge bak én kapotte remcilinder, maar de wagen heeft altijd goed gekoppeld...

De bak van mijn wagen was destijds drooggelopen (voordat ik 'm kocht). Lagertjes kapot gegaan, bij het vervangen van de bak kwamen we er pas achter dat de remcilinder zo lek als een gieter was.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 feb 2011, 18:22
Re: koppelingspedaal dieper intrappen
@beens 1,de koppeling komt gewoon omhoog,het aangrijppunt zit gewoon lager en ik voel ook trillingen in mn koppelingspedaal als ik deze intrap,voelt inderdaad alsof er minder druk op het pedaal zit,ga op zoek naar lekken,denk zelf aan de hulpcylinder,maar kan ook lucht zijn..laat het zeker ff weten wat er uit gekomen is..bedankt voor jullie reacties.. 

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 feb 2011, 18:22
Re: koppelingspedaal dieper intrappen
Sorry voor de erg late reactie...was idd de koppelingsplaat,versleten...nwe koppelingsplaat erin,blijkt de motorsteun ook stuk te zijn,meteen laten vervangen,was redelijk wat geld kwijt,achterasrubbers ook vervangen...bedankt voor jullie reacties