Mijn naam is Marc, 35 jaar en BMW fan in hart en nieren.
E46 320d Touring Executive
Na een aantal lease bakken ben ik weer privé gaan rijden en heb ik een mooie E46 320d Touring Executive van november 2001 gekocht. Mooie wagen waar ik in 6 jaar tijd vrijwel probleemloos ruim 2 ton heb gestuurd. Wat was die auto zuinig, gemiddeld verbruik over 202.000km was 1 op 20,27!

Het blijft een tijdloos mooie wagen vind ik. Met bijna 318.000km heb ik hem vaarwel gezegd en ingeruild.
Eigenlijk mis ik hem stiekem nog wel eens...
E61 525iA Touring High Executive
Maar de auto die we er voor terug gekocht hebben bevalt ook uitstekend:
een E61 525i Touring automaat in High Executive uitvoering uit 2006.
Bij aanschaf had hij al ruim 160.000 gelopen maar netjes BMW dealer onderhouden. (en inmiddels bijna 190.000km ervaring)

Gelukkig heb ik de auto met garantie gekocht want al vrij snel na aankoop begon hij op 5 cilinders te lopen. Na twee weken bij Dusseldorp logeren en zo ongeveer alle geprobeerd hebbende (bobines vervangen, distributietandwielen vervangen, VANOS seals vervangen, BMW AG. geraadpleegd, identieke BMW ernaast gezet en de computer etc. overgezet, kwamen ze er achter dat één of meer oliekanaaltjes van het VANOS systeem verstopt zaten. Daarna liep 'ie weer
Omdat ik BMW's van zichzelf al mooi genoeg vindt hou ik mijn auto's graag zoals ze BMW ze bedoeld heeft, namelijk OEM.
De E61 stond bij aankoop op style 115 velgen (prima voor winterbanden!) welke ik al vrij snel heb vervangen voor een style 124 breedset. Alleen jammer dat de orginele Dunlop runflat banden er nog om zitten maar goed, dat komt volgend jaar wel weer.
Zo, nu hebben jullie een beetje een beeld bij de reacties die ik al heb geplaatst in de diverse forum posts.
Edit: even wat foto's weggehaald. Ik zal nog een showroom aanmaken waar ik dan wat meer foto's in zal plaatsen.