koelvloeistofreservoir gesprongen
koelvloeistofreservoir gesprongen
Beste,
zojuist kwam ik stil te staan, plas koelvloeistof onder auto, ANWB erbij en bleek dat het reservoir van de koelvloeistof gesprongen is.Mijn vraag is, hoe kan dit spontaan gebeuren dat de druk zo hoog wordt dat zoiets gaat barsten. ligt het wel aan de drukopbouw of gebeurt dit vaker spontaan? betreft een N42 318i automaat.
zojuist kwam ik stil te staan, plas koelvloeistof onder auto, ANWB erbij en bleek dat het reservoir van de koelvloeistof gesprongen is.Mijn vraag is, hoe kan dit spontaan gebeuren dat de druk zo hoog wordt dat zoiets gaat barsten. ligt het wel aan de drukopbouw of gebeurt dit vaker spontaan? betreft een N42 318i automaat.
Re: koelvloeistofreservoir gesprongen
Schijnt vaker voor te komen....ouderdom van plastic...is bij mij preventief vervangen, iets van 40 euro voor ut vaatje?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
ouderdom kan, auto is uit 1992. ik dacht zelf teveel druk maar hoop op ouderdom. iig bedankt voor je reactie
... uit 2002 denk ik? met N42
Expansie vaatje is een vaker voorkomend probleem bij de E46 maak je niet al te snel zorgen. Het is inderdaad de ouderdom van het plastic.

Expansie vaatje is een vaker voorkomend probleem bij de E46 maak je niet al te snel zorgen. Het is inderdaad de ouderdom van het plastic.
klopt geen 1992
maar idd 2002

Let er ook op dat je gelijk de thermostaat van de automatenbak vernieuwd, zit onder het reservoir !! kost rond de 80 euro, deze zijn ook vaak stuk of breken zodra je het reservoir eruit haalt.
gr Minada.
gr Minada.
Controleer even of je ventilator nog werkt(elektrisch met handbak) en vervang ook de dop van de expansie tank. Dan weet je zeker dat bij een te hoge druk de dop de druk verlaagt.
ok, bedankt voor de antwoorden.