Even voorstellen, E36 Cabrio

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
deepbass909

Even voorstellen, E36 Cabrio

Bericht door deepbass909 » 14 aug 2011, 21:04

Inmiddels rij ik al 4,5 jaar BMW, eerst een E36 316i Compact M-trim uit 1995 (staat te koop ;) ), nu een E36 323i Cabrio uit 1998

Die laatste is een speciale wagen. Niet omdat het een Cabrio is, maar omdat het een Amerikaan is van oorsprong. En dat is te zien, de tellers zijn in mijlen, de auto zit vol waarschuwingsstikkers, de airco werkt in Fahrenheit en overal heeft hij waarschuwingsgongs voor :gek:

Maar genoeg gelult, waar het natuurlijk om gaat, de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat je ziet, is geen leer, maar BMW's kunstleer. En dat is van een kwaliteit waar je U tegen zegt! Niet broeierig, voelt als echt leer, maar wel super goed schoon te maken en verder onderhoudsvrij. En dat was nodig...

Dit was de eerste klus die ik deed:
Afbeelding

Afbeelding

En waarom? Het was ranzig... :bah: Het hele interieur is intensief gereinigd en voelt nu weer schoon. Daarna zijn de gebroken stukken trim vervangen en heb ik vandaag het dak diep gereinigd en geïmpregneerd en het rubber van de achterkant van de kap vervangen.

En nu het pats-lijstje 8)
323i Cabrio met M52B25 (2,5 liter) 6-inlijn
Climate control
Cruise control
BMW HiFi installatie (3-weg voor, 2-weg achter en versterker)
Handbediend dak
15" lichtmetaal (ow yeah)
+/- 2 ton op de teller

En man, wat is het heerlijk om met het dak open lekker rustig te toeren. Ineens heb je geen haast meer, maar wil je puur genieten van de blauwe lucht boven, alle geluiden en geuren om je heen, heerlijk :amen:
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

BMWBoii

Re: Even voorstellen, E36 Cabrio

Bericht door BMWBoii » 14 aug 2011, 21:07

Zo, ben je blij met de overstap? Ziet er goed uit joh, en hehe wat een werk onder de achterbank schoonmaken

Maar zo hoort het wel, tip-top moettie zijn ;)

Zou zelf nog een keer witte zij en achterknippers kopen

Heb je trouwens over die Compact een berichie gestuurd op ander forum :P

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 14 aug 2011, 21:54

BMWBoii schreef:Zo, ben je blij met de overstap? Ziet er goed uit joh, en hehe wat een werk onder de achterbank schoonmaken

Maar zo hoort het wel, tip-top moettie zijn ;)

Zou zelf nog een keer witte zij en achterknippers kopen

Heb je trouwens over die Compact een berichie gestuurd op ander forum :P
Zij- en achterlichten komen misschien nog een keer. Eerst staan de koplampen op de planning. Die zijn ook nog US-spec en dat betekent jammer genoeg ook minder licht... Rare Amerikanen...
Ombouwen kan alleen nog wat kleine uitdagingen op gaan leveren. De "normale" E36 koplampen hebben bijv. een centrale stekker aan de kabelboom, deze heeft per lamp een stekker. Ook heeft deze geen verstelbare koplampen, terwijl de EU-koplampen dat bijna altijd wel hebben. Het is wel om te bouwen naar verstelbaar, maar daarvoor heb ik een conversiekit nodig die best prijzig is... (uit een sloopauto halen is waarschijnlijk erg lastig, omdat het helemaal verwoven zit in de kabelboom)

Schoonmaken onder de bank is trouwens alles behalve lastig, de bank trek je er zo uit ;) Ook de rugleuning trek je zo los. Het lastigste zijn de zijpanelen, die zitten namelijk wel met 1 schroef vast :rolf:
Het ging me trouwens niet eens om de troep onder de bank, de bank en panelen zelf waren gewoon ranzig...
MasterCow schreef:Welkom :zwaai:

Nette wagen hoor :ja:

Kleur combi buiten/binnen is ook super :duim:
De kleurcombi is ook super. Ik vind het beige interieur met blauwe buitenkant er erg luxe uitzien. Nadeel is wel, dat beige erg besmettelijk is...
Work in progress

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 15 aug 2011, 06:13

mooi caab man bekeleding ziet er toch nog top uit. :duimen:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 15 aug 2011, 08:27

Welkom!

Mooie cabrio heb je gekocht! Alleen jammer van de Nederlandse zomer he :P

Setje andere velgen zou de auto veel doen denk ik!

j0eyv

Bericht door j0eyv » 15 aug 2011, 09:13

Welkom, mooie caab! Waarom zitten er eigenlijk geen oranje reflectors aan de zijkant van je voorbumper? Dat is ook een typisch amerikaans iets.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Sandiep

Bericht door Sandiep » 16 aug 2011, 11:08

welkom..mooie caab de amerikaanse uitvoering maakt me wel nieuwsgierig waar de waarschuwingsgongs lol

Mikkie

Bericht door Mikkie » 16 aug 2011, 11:28

Wel lastig hoor, zo'n Amerikaanse unit hier. Puur vanwege de technische specs, je zal niet altijd de 'Europese' oplossing kunnen toepassen lijkt me.

looneytune

Bericht door looneytune » 16 aug 2011, 20:52

Welkom,

Mooie E36!
Vanaf 2002 al op NL kenteken, vandaar dat er niet van die lelijke witte reflectors op de zijkant zitten?
Kleurstelling van in en ex zijn zeker mooi !
Ik was zelf ook op zoek naar een auto die geen zwart/grijs combinatie van in- en exterieur was :devil:
Velgen staan niet eens verkeerd voor 15 inch moet ik zeggen, maareh, een amerikaan zonder automaat...dat zie je volgens mij niet zo vaak toch?
Lol ik vind die tekst op die spiegels altijd zo irritant : object in mirror are closer than they appear dat kan je zelf ook wel verzinnen...

Nu nog hopen op zonnige dagen, tot nu toe is het helaas niet heel denderend geweest :|

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 14 okt 2011, 12:41

Het is even stil geweest, maar een kleine update/reactie.
j0eyv schreef:Welkom, mooie caab! Waarom zitten er eigenlijk geen oranje reflectors aan de zijkant van je voorbumper? Dat is ook een typisch amerikaans iets.
Volgens mij heeft de E36 dat nooit gehad. Bij Amerikaanse E30's zie je het wel, maar ik ben nog nooit een E36 tegen gekomen met reflectoren.
Mikkie schreef:Wel lastig hoor, zo'n Amerikaanse unit hier. Puur vanwege de technische specs, je zal niet altijd de 'Europese' oplossing kunnen toepassen lijkt me.
95% is gewoon gelijk aan de EU-uitvoering. Grootste verschil is een teller in mijlen en airco in Fahrenheit en een extra emissie regulatie onder de motorkap. Maar die laatste zit ook in bijv. de E36 323i Compact (die dezelfde motor heeft). Het enige wat echt anders is, zijn de kentekenhouders, maar dat is alleen een stukje trim.
Het lastige kan alleen zijn dat bij groothandels de auto bijv. niet in hun kenteken-database voorkomt. Maar goed, de auto zelf komt wel voor, dus ook dat is niets meer dan een klein beetje ongemak.
looneytune schreef:Welkom,

Mooie E36!
Vanaf 2002 al op NL kenteken, vandaar dat er niet van die lelijke witte reflectors op de zijkant zitten?
Kleurstelling van in en ex zijn zeker mooi !
Ik was zelf ook op zoek naar een auto die geen zwart/grijs combinatie van in- en exterieur was :devil:
Velgen staan niet eens verkeerd voor 15 inch moet ik zeggen, maareh, een amerikaan zonder automaat...dat zie je volgens mij niet zo vaak toch?
Lol ik vind die tekst op die spiegels altijd zo irritant : object in mirror are closer than they appear dat kan je zelf ook wel verzinnen...

Nu nog hopen op zonnige dagen, tot nu toe is het helaas niet heel denderend geweest :|
Het ontbreken van een automaat is ook wel een prettige bijkomstigheid. Maar hij is ook echt zo geleverd. Ik heb de originele order terug kunnen vinden, en daar staat hij ook op vermeldt met een handbak.

De kleurcombi ben ik ook erg over te spreken, al is het beige wel erg besmettelijk. En ik heb eigenlijk een nieuw deurpaneel nodig, maar die is dus niet te vinden...

Velgen worden over een week trouwens veranderd. Dan gaan de winterbanden eronder en die zitten om de bekende kroonkurkjes van de E30/vroege E36. Foto's die ik van deze velgen onder een cabrio heb gezien, zien er leuk uit en maken het nog wat klassieker.

De mooie dagen zijn jammer genoeg inmiddels wel voorbij, sinds vorige week rij ik alleen nog maar met de kap dicht. 2 Oktober had ik nog even geluk lekker te kunnen toeren op de laatste mooie dag van het jaar. En toeren met het dak open, ramen omlaag en windvanger neergeklapt is wel de ultieme manier van onthaasten ;) Het is bijna zonde als je op de plaats van bestemming bent aangekomen...
Work in progress

bofkont

Bericht door bofkont » 14 okt 2011, 18:20

Prachtige cabrio zeg, heerlijke motor ook, heb zelf in het verleden een E36 323i coupe gehad.
Echt een mooie kleur ook.
En uiteraard welkom :duim:
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

looneytune

Bericht door looneytune » 21 okt 2011, 18:39

2 oktober was inderdaad 1 van de laatste dagen om op de snelweg lekker te rijden ( tenminste als je niet met een muts stoelverwarming en kachel volop wilt rijden! )...
Alhoewel ik vandaag bij 9 graden ook mensen open zag rijden !

Hoop dat we in april weer open kunnen rijden, maar heb me BMW ook pas sinds kort dus ben benieuwd wanneer de temperaturen weer omhoogschieten !

Ejay

Bericht door Ejay » 24 okt 2011, 16:25

Mooie cabrio! Ook een mooie kleur, trouwens....
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 13 mar 2012, 14:52

Afgelopen weekend de auto weer eens goed gewassen en gelijk het eerste open ritje van het jaar gemaakt. En daar moesten natuurlijk foto's bij gemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de powergenerator in het voor-onder:
Afbeelding
Wat een heerlijk stukje techniek is het toch!

En ik kwam nog een leuke trucagefoto tegen in m'n fotomap:
Afbeelding
Rara, wat zie ik daar :whistle:

En nog een plaatje van de ex-liefde en huidige naast elkaar:
Afbeelding
Ondanks dat het een 316i Compact was, was het toch een erg leuk wagentje.
Work in progress

frankko

Bericht door frankko » 13 mar 2012, 15:42

Blijft toch een super model om te zien. Raad je aan om hem zo te houden want een mooie originele e36 zijn schaars aan het worden en is in mijn optiek een klassieker in de maak.
e46 320i touring M

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”