Kapot differentieel e46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Markdenbosch

Kapot differentieel e46

Bericht door Markdenbosch » 06 jul 2011, 22:54

Mannen,

3 dagen geleden reed ik op de snelweg en toen ik wilde inhalen ging mijn auto niet vooruit zoals hij zou moeten. Kort daarna volgt er een vreemd geluid en begint hij te roken. Helaas een kapot differentieel. Begonnen met olie eruithalen, kijken of er slijpsel of iets dergelijks in zat, dit was gelukkig niet het geval. Maar er kwam slechts een halve mok olie uit!!

Hij lekte olie bij de aansluiting met de aandrijfas.

Nu heb ik 2 mogelijkheden:
- Op de sloop eentje halen: Ik heb me echt rotgezocht naar een differentieel voor een 330i uit 2002, handgeschakeld met een overbrenging van 2.93. Een advertentie geplaatst bij onderdelenlijn.nl en onderdelenzoeker.nl, kreeg 6 reacties waar ik verrast door was, maar geen met de juiste overbrenging of van een 330i. (erg veel 318, 320, 323, 325) Er was een belgisch bedrijf die er 750 voor wilde hebben, dat vond ik een beetje te veel van het goede.
- Of laten (deels) reviseren: Omdat er geen slijpsel in het diff zat hoop ik dat de tandwielen nog in orde zijn, en met een beetje geluk hoeven alleen de lagers vervangen te worden. Weet er iemand een goed adres waar ze dit doen of misschien een goed idee?

Wat te doen? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Vinz

Re: Kapot differentieel e46

Bericht door Vinz » 07 jul 2011, 10:36

Hoi, ik had ook een kapot differentieel.( 328 )
Ik heb dit laten vervangen door Van Ooijen uit Asten.
De prijzen die hij vraagt zijn zeer schappelijk en ze weten wat ze doen.

Een belletje naar hun is de moeite waard! Succes

runnerted

Bericht door runnerted » 10 jul 2011, 17:13

Onlangs via dparts een diff besteld voor mijn automaat... kreeg de verkeerde, namelijk voor een handgeschakelde.

Deze heb ik terug gestuurd, dus als het goed is hebben zij dit differentieel nog!!

Betreft dus een 330i '02 handgeschakelde met overbrenging 2,93
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 11 jul 2011, 14:33

Ja ik heb contact gehad met dparts maar deze diff was al verkocht. Het is nu opgelost heb mijn onderdeel kunnen krijgen bij Sterkens in Made. Rijd weer als een trein, bedankt voor de hulp iig !! :amen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”