BMW M Compact
BMW M Compact
Dag forummers,
Ben sinds niet al te lang in bezit van een goed onderhouden E36 316i Compact ('95). Nu het motorisch allemaal wel snor zit ben ik van plan m'n compactje een beetje op te dikken naar een M compact. Daar heb ik dan de volgende onderdelen voor in gedachten:
- E36 M3 Voorbumper
- E36 M3 Achterbumper
- E36 M3 Sideskirts
- E36 M3 Velgen
- E36 M3 Interieur.
Nu is dus mijn vraag: wat past zonder aanpassingen (stukken er tussen uitzagen etc) op mijn compact kwa exterieur?
Dat het interieur een lastig geval gaat worden dat weet ik, maar de voorstoelen van een sedan, touring of coupe zou ik toch zonder problemen kunnen overzetten? Eventueel met rail en al..?
Alvast bedankt !
Fitch
Ben sinds niet al te lang in bezit van een goed onderhouden E36 316i Compact ('95). Nu het motorisch allemaal wel snor zit ben ik van plan m'n compactje een beetje op te dikken naar een M compact. Daar heb ik dan de volgende onderdelen voor in gedachten:
- E36 M3 Voorbumper
- E36 M3 Achterbumper
- E36 M3 Sideskirts
- E36 M3 Velgen
- E36 M3 Interieur.
Nu is dus mijn vraag: wat past zonder aanpassingen (stukken er tussen uitzagen etc) op mijn compact kwa exterieur?
Dat het interieur een lastig geval gaat worden dat weet ik, maar de voorstoelen van een sedan, touring of coupe zou ik toch zonder problemen kunnen overzetten? Eventueel met rail en al..?
Alvast bedankt !
Fitch
Re: BMW M Compact
Interieur zijn de voorstoelen (met rail) gewoon uit elk type te gebruiken. Achterbank en de zijpanelen wordt een ander verhaal, dat past simpelweg niet zonder aanpassingen.
Exterieur past zo'n beetje alles van alle typen, op de achterbumper en misschien de sideskirts na. De achtebumper van een compact is heel anders en de m-variant is niet makkelijk te vinden. Ik weet niet zeker of de skirts ook anders zijn.
Succes ermee!
Exterieur past zo'n beetje alles van alle typen, op de achterbumper en misschien de sideskirts na. De achtebumper van een compact is heel anders en de m-variant is niet makkelijk te vinden. Ik weet niet zeker of de skirts ook anders zijn.
Succes ermee!
Allereerst bedankt voor je reactie ! Daar kan ik wat mee.
Dat de sideskirts niet gaan passen wist ik bijna zeker ja, gezien het lengteverschil. De achterbumper hoef ik eigenlijk ook niet echt te vervangen, want er zit een andere bumper op, welke al ik meegespoten. De voorbumper van een normale M3 zou ik dan dus wel gewoon kunnen monteren, hopelijk.
En wat het interieur betreft is het ook niet zo'n ramp. Momenteel heb ik een volledig zwart interieur, dus als ik twee M3 voorstoelen op de kop tik in zwart leer en dan even de sloperijen afstruin op zoek naar een lederen achterbank voor een compact ben ik ook gered.
Dat de sideskirts niet gaan passen wist ik bijna zeker ja, gezien het lengteverschil. De achterbumper hoef ik eigenlijk ook niet echt te vervangen, want er zit een andere bumper op, welke al ik meegespoten. De voorbumper van een normale M3 zou ik dan dus wel gewoon kunnen monteren, hopelijk.
En wat het interieur betreft is het ook niet zo'n ramp. Momenteel heb ik een volledig zwart interieur, dus als ik twee M3 voorstoelen op de kop tik in zwart leer en dan even de sloperijen afstruin op zoek naar een lederen achterbank voor een compact ben ik ook gered.
Nou, ik heb alles op mijn Compact van bovengenoemd lijstje dus ik kan je wel helpen.
De sideskirts passen allereerst gewoon, voorbumper ook
De achterbumper is anders, die's speciaal Compact
De achterbank en de deurschotten zijn anders (dat is gelijk het grootste probleem, bijna niet te vinden)
Vader-voorstoelen passen ook:)
ps. houd er rekening mee dat een sedan-stoel niet naar voren kan klappen.. zelfde geldt voor een touring.
De sideskirts passen allereerst gewoon, voorbumper ook

De achterbumper is anders, die's speciaal Compact
De achterbank en de deurschotten zijn anders (dat is gelijk het grootste probleem, bijna niet te vinden)
Vader-voorstoelen passen ook:)
ps. houd er rekening mee dat een sedan-stoel niet naar voren kan klappen.. zelfde geldt voor een touring.
Zo, ik had niet verwacht dat de sideskirts zouden passen, maar dat is helemaal mooi. De achterbank is ook niet zo'n enorm probleem, vader-stoelen met een zwarte achterbank vind ik ook wel acceptabel, in ieder geval tot ik dan een zwart lederen achterbank vind voor in een compact.
Nu alleen hopen dat het nog een beetje rijdbaar blijft met een M3 voorbumper. Mijn compact is namelijk uitgerust met een Eibach pro-kit, en ligt wel heel dicht bij de grond. Heb laatst ook al eens geschraapt toen ik een woonerf verliet
En dan uiteraard nog de velgen. Wil zelf de contour velgen, vind ik het mooiste. 17" dan liefst, groter past niet zo geweldig bij een compact vind ik persoonlijk.
Bedankt !
Nu alleen hopen dat het nog een beetje rijdbaar blijft met een M3 voorbumper. Mijn compact is namelijk uitgerust met een Eibach pro-kit, en ligt wel heel dicht bij de grond. Heb laatst ook al eens geschraapt toen ik een woonerf verliet

En dan uiteraard nog de velgen. Wil zelf de contour velgen, vind ik het mooiste. 17" dan liefst, groter past niet zo geweldig bij een compact vind ik persoonlijk.
Bedankt !
Contours zijn er volgens mij alleen in 17". Als jij een set 18" weet ga ik ze vandaag nog ophalen.Fitch schreef:
Bedankt !

Met die inch-maat duidde ik niet enkel op de Contours, komt inderdaad wel zo over
Bedoel gewoon in het algemeen te zeggen dat ik groter dan 17" op een compact niet zo super vind.

Laatst gewijzigd door Rene08 op 03 jul 2011, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
No problem. Eens dat 18" of groter soms meer kan afdoen dan toevoegen. Uitzonderingen daargelaten. Ik heb hele mooie E36's gezien op spectaculaire BBS velgen.
Wat Bmwboii idd zegt, de voorbumper en Skirts passen op ALLE E34 modellen, de bumper moet volgens mij echt geen probleem zijn, kans is alleen wel groot dat je ervoor betaald en waarschijnlijk moet gaan spuiten
op interieur gebied is er weinig, stuurtje, pook, instaplijsten en dan ben je er ongeveer...
Gewoon een half leer half stof van een 323ti in de kleur van je auto, of zoals ik volleer
Contourtjes staan dik, motorsports sunflowers staan eindbaas (a) of die 5 spaaks motorsports.

Gewoon een half leer half stof van een 323ti in de kleur van je auto, of zoals ik volleer

Contourtjes staan dik, motorsports sunflowers staan eindbaas (a) of die 5 spaaks motorsports.
Yeah, heb hier op de sloperij een lederen setje voor een compact gezien. Kost 200,- waarbij ik moet vermelden dat de bestuurdersstoel slechts lichte gebruikerssporen vertoond. Achterbank en passagiersstoel in nieuwstaat.
Koopje, toch?
Koopje, toch?
Met deurpanelen? naja zelfs zonder nog goedkooop
Zwart leer? koopje, gelijk halen
Zwart leer? koopje, gelijk halen

Met deurpanelen inderdaad, mocht als ik interesse had eigenlijk alles wat aan de binnenkant van de wagen zat meenemen voor 200 euro 

nou zo'n sloper zoek ik ook nog voor een interieurtje voor mn coupé
meteen doen, geen geld als t in goede staat is!

>>>>Showroom E36's<<<<
Fitch schreef:Met deurpanelen inderdaad, mocht als ik interesse had eigenlijk alles wat aan de binnenkant van de wagen zat meenemen voor 200 euro
Gelijk doen dan

Op marktplaats vind je er genoeg voor 250-300 euro hoor voor een coupeDcreator schreef:nou zo'n sloper zoek ik ook nog voor een interieurtje voor mn coupé![]()

Hele nette..