motor slaat over , vervolg
motor slaat over , vervolg
Hallo allemaal De Koelwatersensor als die kapot is slaat de motor dan ook wel eens over,? en als de motor niet reageerd op het los trekken van de stekker is de sensor kapot juist.?
Ben er trouwens achter dat het niet 1 cilinder is. Kap en rotor zijn in orde ,ik kan ook kilometers rijden zonder dat er iets gebeurd en dan in een keer weer een schokje of twee en dan weer een hele tijd niets denk zelf aan de ECU.
Waar zit dat ding ,kan ik dat zelf vernieuwen en wat kost dat
Ben er trouwens achter dat het niet 1 cilinder is. Kap en rotor zijn in orde ,ik kan ook kilometers rijden zonder dat er iets gebeurd en dan in een keer weer een schokje of twee en dan weer een hele tijd niets denk zelf aan de ECU.
Waar zit dat ding ,kan ik dat zelf vernieuwen en wat kost dat
Re: motor slaat over , vervolg
Vraag 1: nee
vraag 2: nee, niet direkt, en als je de verkeerde getrokken hebt gaat alleen je temperatuurmeter uit.
Vraag 3: dashboardkastje helemaal open maken en recht voor je neus zit de ecu. Vergrendeling openklappen en stekker trekken met de accu losgekoppeld.
Vraag 4: 50 euro op de sloperij gemiddeld.
Kunt je alleen afvragen: zijn je bougiekabels niet aan vervanging toe. Bij droog weer blijft hij lekker rijden, maar met vochtige lucht of zelfs regen slaat hij wel over. Dan zit het hem hierin.
Enne, ga geen nieuwe topic openen als je er al een gemaakt hebt. Altijd terugkeren naar je eigen geopende topic. Dat is handiger voor iedereen die wil volgen. Je komt dan toch weer vanzelf bovenaan mocht je iets aanvullen. Nu heb je er al 2 over 1 onderwerp.
vraag 2: nee, niet direkt, en als je de verkeerde getrokken hebt gaat alleen je temperatuurmeter uit.
Vraag 3: dashboardkastje helemaal open maken en recht voor je neus zit de ecu. Vergrendeling openklappen en stekker trekken met de accu losgekoppeld.
Vraag 4: 50 euro op de sloperij gemiddeld.
Kunt je alleen afvragen: zijn je bougiekabels niet aan vervanging toe. Bij droog weer blijft hij lekker rijden, maar met vochtige lucht of zelfs regen slaat hij wel over. Dan zit het hem hierin.
Enne, ga geen nieuwe topic openen als je er al een gemaakt hebt. Altijd terugkeren naar je eigen geopende topic. Dat is handiger voor iedereen die wil volgen. Je komt dan toch weer vanzelf bovenaan mocht je iets aanvullen. Nu heb je er al 2 over 1 onderwerp.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: motor slaat over , vervolg
hallo
ja ben nog een beetje groen op het net maar weet nu hoe het werkt deze site.
ik kan geen topics verwijderen ? en dan gewoon weer op de oude door gaan?
Bougie kabels heb ik net heel duur gekocht en ook bougies ,,de rotor is schoon ,, de
kap is in orde ook bobine kabel is nieuw dus daarom denk ik me suf.
Ik ga nu de ecu maar is controleren ,ik weet nu waar die zit dank je.
ja ben nog een beetje groen op het net maar weet nu hoe het werkt deze site.
ik kan geen topics verwijderen ? en dan gewoon weer op de oude door gaan?
Bougie kabels heb ik net heel duur gekocht en ook bougies ,,de rotor is schoon ,, de
kap is in orde ook bobine kabel is nieuw dus daarom denk ik me suf.
Ik ga nu de ecu maar is controleren ,ik weet nu waar die zit dank je.
Laatst gewijzigd door fillasje op 19 jun 2011, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: motor slaat over , vervolg
zou het ook nog de printplaat kunnen zijn ,,en waar zit die.
Re: motor slaat over , vervolg
dé printplaat zit in de dme/ecu. Ja de prijs voor een setje kabels is absurd! En ook de prijs voor een nieuwe rotorverdeelkap.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: motor slaat over , vervolg
Ik heb de auto nu maar naar de garage gedaan om naar het probleem van overslaan te kijken.
want er zijn volgens mijn nog maar 3 opties ,,toch de verdelerkap of de ecu en rotor.
Dus om nou alles nieuw te kopen zo dat het probleem is opgelost gaat wat ver
Ik wil weten waar het echt zit .
Kwam er ook achter dat mijn viscokoppeling het niet meer doet .
Ben er al mee bezig geweest maar de fan schroef je er zo af maar hoe krijg je de visco van het blok?? het zit er mischien al 10 jaar op dus het zal wel vast
zitten maar ik wil wel zeker weten hoe het moet .
waar ben ik toch besmet geraakt met dat bimmer virus en hoe kom ik er weer af kost me handen vol met geld ha ha

want er zijn volgens mijn nog maar 3 opties ,,toch de verdelerkap of de ecu en rotor.
Dus om nou alles nieuw te kopen zo dat het probleem is opgelost gaat wat ver
Ik wil weten waar het echt zit .
Kwam er ook achter dat mijn viscokoppeling het niet meer doet .
Ben er al mee bezig geweest maar de fan schroef je er zo af maar hoe krijg je de visco van het blok?? het zit er mischien al 10 jaar op dus het zal wel vast
zitten maar ik wil wel zeker weten hoe het moet .
waar ben ik toch besmet geraakt met dat bimmer virus en hoe kom ik er weer af kost me handen vol met geld ha ha


Re: motor slaat over , vervolg
je zult de visco wel de verkeerde kant hebben uitgedraaid. Linkse schroefdraad.
De rotorverdeelkap had je zo kunnen zien of uitsluiten. En om nu een nieuwe DME aan te schaffen gaat veel te ver.
Gewoon kritisch naar de DME laten kijken. Maar een garagist is geen electronicus. Heb je geen vriend in de buurt die als hobby electronica heeft? Die kan je transistoren (voor de injectoren) kritisch bekijken of ze hun werk nog doen en of ze goed vastzitten op de print.
De rotorverdeelkap had je zo kunnen zien of uitsluiten. En om nu een nieuwe DME aan te schaffen gaat veel te ver.
Gewoon kritisch naar de DME laten kijken. Maar een garagist is geen electronicus. Heb je geen vriend in de buurt die als hobby electronica heeft? Die kan je transistoren (voor de injectoren) kritisch bekijken of ze hun werk nog doen en of ze goed vastzitten op de print.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: motor slaat over , vervolg
Nou
de garage kan het niet vinden heb de auto dus weer opgehaald.
nog steeds met het zelfde probleem.
Ik ga nu maar naar een bmw specialist.
heb zelf ook het een en ander nagekeken maar vindt niks .
De klacht samengevat:
auto slaat echt alleen met warme motor over en schokt,, soms erg en dan weer wat minder.
bougies en kabels vernieuwd goed naar verdeelkap gekeken en schoon gemaakt.
Ook mijn temperatuur meter schokt en wiebelt dan weer niet en dan weer wel.
Bij koude motor loopt hij zeer mooi en trekt lekker op tot de motor warm wordt.
Haaaaaaa
de garage kan het niet vinden heb de auto dus weer opgehaald.
nog steeds met het zelfde probleem.
Ik ga nu maar naar een bmw specialist.
heb zelf ook het een en ander nagekeken maar vindt niks .
De klacht samengevat:
auto slaat echt alleen met warme motor over en schokt,, soms erg en dan weer wat minder.
bougies en kabels vernieuwd goed naar verdeelkap gekeken en schoon gemaakt.
Ook mijn temperatuur meter schokt en wiebelt dan weer niet en dan weer wel.
Bij koude motor loopt hij zeer mooi en trekt lekker op tot de motor warm wordt.
Haaaaaaa
Re: motor slaat over , vervolg
mijn garagist capituleerde ook. Het zijn nu eenmaal geen electronica boys.
Koop een 2e hands DME die ongeopend is (de torxschroeven bovenop zijn met een rode verf verzegeld). Het BOSCH nummer staat op de DME. Geen DME accepteren die zogenaamd "wel zal werken op jouw auto" als men je wat aanbied.
1 op 1 hetzelfde Bosch nummer. Niks anders.
Ben je misschien met 50 euro ervanaf. Een specialist kost vele malen meer geld.
Ik zou het gewoon proberen. Je hoeft bij deze DME's niets te doen aan programmeren. Een DME wissel bij de E30 kan zondermeer en heeft een flink ritje rond de kerk nodig om weer goed te draaien.
Koop een 2e hands DME die ongeopend is (de torxschroeven bovenop zijn met een rode verf verzegeld). Het BOSCH nummer staat op de DME. Geen DME accepteren die zogenaamd "wel zal werken op jouw auto" als men je wat aanbied.
1 op 1 hetzelfde Bosch nummer. Niks anders.
Ben je misschien met 50 euro ervanaf. Een specialist kost vele malen meer geld.
Ik zou het gewoon proberen. Je hoeft bij deze DME's niets te doen aan programmeren. Een DME wissel bij de E30 kan zondermeer en heeft een flink ritje rond de kerk nodig om weer goed te draaien.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: motor slaat over , vervolg
Ja is natuurlijk niet verkeerd is ook mijn lampjes probleem over.
Ik ga het doen.
Ik ga het doen.

Re: motor slaat over , vervolg
Zo heb de ecu eruit gehaald .
Kan er zo niets aan zien ,,alles vast en alles op zijn plaats maar ja een kapot moederbord zie je ook niets aan.
Kan er zo niets aan zien ,,alles vast en alles op zijn plaats maar ja een kapot moederbord zie je ook niets aan.
Re: motor slaat over , vervolg
als je een 2e dme hebt en de motor draait met de 2e feilloos, dan pas kun je de 2e ook openen en gaan meten t.o.v. de eerste dme.
De componenten die dan afwijken breng je zo in kaart. Maar dat is hobbywerk, want niemand gaat een auto die feilloos draait zo nabestuderen.
De componenten die dan afwijken breng je zo in kaart. Maar dat is hobbywerk, want niemand gaat een auto die feilloos draait zo nabestuderen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: motor slaat over , vervolg
nog niet zo makkelijk om er een te vinden met het juiste nummer weten jullie geen adres in de buurt van arnhem 

Re: motor slaat over , vervolg
http://www.onderdelenzoeker.nl
Je kunt zo antwoordt krijgen, maar sommige hebben een paar dagen nodig. Geef aan wat ik je al eerder schreef.
Je kunt zo antwoordt krijgen, maar sommige hebben een paar dagen nodig. Geef aan wat ik je al eerder schreef.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: motor slaat over , vervolg
ja daar werk ik altijd mee werkt altijd goed.
Ik heb er een bestelt er was er toch een die het juiste nummer had.
Ik heb er een bestelt er was er toch een die het juiste nummer had.
Laatst gewijzigd door fillasje op 28 jun 2011, 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.