Toen mijn E39 door Cliff was geadopteerd kwam er toch een leegte in mijn automobiele bestaan. Weliswaar had ik met mijn E38 een mooie en fijne opvolger als reiswagen, maar ik miste toch de scherpte en betrokkenheid die de E39 me wel bood. Dus ben ik op zoek gegaan naar een speeltje voor erbij en ook om de toch wel erg mooie kilometerstand van de 750iL in toom te houden. Ik denk dat ik daar met de aanschaf van een E36 323ti aardig in ben geslaagd.
Het is een erg nette auto uit 1998 met 177.000km op de teller; een klein plekje rechtsvoor is echt het enige spoortje roest en zelfs dat stelt weinig voor. Interieur is erg strak, geen grote slijtplekken of beschadigingen en een mooi complete uitrusting. Onderstel is een tijdje terug helemaal opgefrist (nieuwe rubbers, veren achter en nog zo wat) en dat voel je; hij stuurt echt snaarstrak. Eigenlijk is het alle dingen die ik bij de Zeuven mis uit de Vijf en dan maal twee: lekker stug, alles is lekker precies en een beetje 'zwaar' zogezegd. Vraagprijs was €4250,- en ik had me voorgenomen akkoord te gaan als ik hem onder de vier wist te praten. Ik stelde €3500,- voor en daar schrok de verkoper niet eens van, zijn tegenbod was heel redelijk dus toen heb ik hem gelijk maar een hand gegeven. Ik heb er een goed gevoel over, de auto zowel als de hele deal en het verhaal van de verkoper.
Ik had me al voorgenomen om de pookknop, als dat nog dat originele glimding was, te vervangen door een leren exemplaar, maar de verkoper had ooit blijkbaar exact hetzelfde idee. Ik ga wel op zoek naar een paar knappe originele 17" wielen (liefst M3-stijl in 7,5J) om dan wat kleveriger en meer op de zomer gericht rubber te kunnen monteren, dan kunnen de Goodyear 4-seizoenenrubbers in de winter weer goede diensten verlenen.