Hallo allemaal.
Bij mijn auto was de turbo stukgelopen. Deze heb ik laten vervangen door een revisieturbo. De auto heeft nu echter het volgende probleem:
De auto heeft geen vermogen, je merkt boven de 2000 toeren dat er niet veel gebeurd (de turbo komt er niet in zeg maar). Echter als je even het gas helemaal loslaat, en vervolgens weer gas geeft gaat ie er vandoor. Je kan dan alle versnellingen doortrekken en er lijkt niks meer aan de hand. Echter, als je vervolgens weer afremt dan mis je weer vermogen als je op het gas gaat.
De monteur heeft vervolgens alles nagekeken (lmm, egr, vacuumslang, uitlaattraject etc). De auto is vervolgens bij de dealer uitgelezen en getest en volgens hun was de lmm toch echt kapot. Deze is door hun vervangen. Het probleem is echter nog hetzelfde. De dealer zegt dat er nog ergens olie in het traject moet zitten en dat als alles goed schoon is gemaakt de auto weer zal lopen hoe het moet.
De monteur die de turbo inbouwde zegt echter werkelijk alles gecontroleerd te hebben en heeft als enigste mogelijkheid nog dat er iets aan de turbo niet goed is afgesteld door het revisiebedrijf.
Bij deze aan jullie de vraag of er nog andere oorzaken van het probleem kunnen zijn of hoe ik nu het beste verder moet. Heb onder andere gelezen dat bij een soortgelijk probleem de oorzaak zat in het kunstof inlaattraject waar haarscheurtjes inzaten.
Hopelijk hebben jullie nog wijze raad!?
Bij voorbaat dank.
Het gaat trouwens om een 320d (150pk) van 2002. Meer over de auto en over mijzelf op korte termijn in een topic waar ik mij kan voorstellen.
Groetjes
Turbo vervangen en mis nu vermogen, wijze raad aub!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Turbo vervangen en mis nu vermogen, wijze raad aub!
Heb je de intercooler ook vervangen?
Het schijnt dat deze ook vol olie kan lopen, waardoor de boel niet goed werkt.
Als dit het niet is, heb ik ook geen idee.
Het schijnt dat deze ook vol olie kan lopen, waardoor de boel niet goed werkt.
Als dit het niet is, heb ik ook geen idee.
-
Michiel Bos
Klinkt alsof de motor in z'n noodloop gaat. Zodra je van het gas gaat reset -ie weer. Bij mij kwam dat door een te hoge turbo druk (wat veroorzaakt werd door vervuilde turbo schoepen, bij jou niet het geval). Maar ook een te hoge turbodruk moet uit te lezen zijn...Lastig.. 
Intercooler is niet vervangen. Zal eens vragen of de monteur die nagekeken heeft. Heb net nog eens een flink stuk (snelweg) gereden. Als ik bij 120 gas geef trekt ie elke keer goed door zo richting de 200. 120 in zijn 5 zit ie op zo'n 2500 toeren. Daarentegen als ik 90 rij in de 5 en wil versnellen merk ik na de 2000 toeren dat hij niet goed doortrekt. Ook dan weer hetzelfde: even gas los, dan weer gas erop en dan trekt hij weer goed door. Morgen maar weer eens verder kijken... Hartelijk dank voor de eerste reacties in ieder geval!
-
whitexsjao
5maanden geleden heb ik dit ook gehad de eerste keer dat ik die turbo vervangen had. toen heb ik alles vervangen wat maar ik maar vervangen kon. uiteindelijk toch maar turbo vervangen en probleem was weg. terug perfecte auto. tot gisteren! weeeeeer kapot! nu zou het niet aan de turbos zelf liggen maar aan de turbo sensor die de kappote turbos veroorzaakt? weet iemand mij hier raad mee? want begint wel een eindeloze stilstaande rit te worden met die turbo's... 
De turbo wordt aangestuurd door een vacuum systeem aangezien het eentje van het type VTG is. Misschien ook interessant voor je: http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... t2412.html" onclick="window.open(this.href);return false;