Compact van Jorikdenkik

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jorikdenkik

Compact van Jorikdenkik

Bericht door Jorikdenkik » 14 mei 2011, 10:27

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen maart ben ik in het bezit van deze E36 316i Compact met lederen interieur. Met slechts145.000 op de teller.
Er waren wat problemen maar die heeft de dealer onder garantie (6mnd) verholpen. O.a. thermostaat, thermostaatkraan, ruitenwissermotor achter en nog wat andere dingen.

En waarom een 316i: hij verkeerd in een geweldige staat, en deze is 1150kg op kenteken dus scheelt in de wegenbelasting.

Nog 1 advies voor mensen uit het Noorden:
Spoiler: Laat zien
Ga nooit naar Buursema in Leek, duur in aanschaf en onderhoud en waardeloos. Ze hebben er bijvoorbeeld 3 keer over gedaan om de verwarming weer te maken, telkens zeiden ze dat een monteur het heeft getest en dat het dus weer werkt... Not :+
Afbeelding
Afbeelding

Hij is volledig OEM op een luchtfilter na.

Wat ik nog ooit wil doen:
- Cruise Control (dus als iemand toevallig een volledig setje heeft liggen bied ik me aan)
- Verlagen (ook hier weer als iemand iets heeft liggen let me know)
- M44ti/is van na 1996 plaatsen

Graag reacties :)

Beens1

Re: Compact van Jorikdenkik

Bericht door Beens1 » 14 mei 2011, 19:40

Leuke compact!
Ik zou trouwens niet zo gek veel an die wagen doen. Je wilt er dus een andere motor in lepelen? Waarom? Mijn 316i destijds reed ook goed hoor.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 15 mei 2011, 10:16

Ja en zo bijzonder is een 318ti/318is motor nu ook weer niet. Redelijk bij hoge toeren, maar bij lage toeren valt het allemaal nog wel tegen. Zou hem zelf nooit kopen en al helemaal niet erin bouwen. Zou lekker de 316i houden, prima voor een Compact en als je toch wat wilt een 323i (of beter) motor :P

Verder een mooi ding, ziet er netjes uit :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 mei 2011, 12:09

Persoonlijk vind ik het wel een heel lekker blokje :)

Jorikdenkik

Bericht door Jorikdenkik » 15 mei 2011, 13:40

Ach ik zie wel of ik ooit de motor ga swappen.

Ik zat net te kijken naar verlagingsveren, heeft iemand suggesties? Zag een paar 40 - 30mm, hoe zou dat er uit komen te zien? Ik wil niet te veel verlagen zodat ik bij elke drempel aan de grond kom(of flink in de ankers moet).

rfast

Bericht door rfast » 16 mei 2011, 22:15

Ziet er goed uit :D

Jaapi

Bericht door Jaapi » 16 mei 2011, 22:26

Welkom hier! Veel plezier van de auto. Verlagen dmv van setje veren is niet duur en brengt toch veel goeds, 40 rondom is goed te doen.
Mn pa heeft vroeger nog wel eens een auto bij buursema gehaald, goede wagen was dat. Nooit onderhoud gedaan daar though

Jorikdenkik

Bericht door Jorikdenkik » 20 mei 2011, 17:46

Ik zoek idd ook nog een plek waar ik goedkoop het onderhoud kan laten doen. Of ik moet het een keer, met hulp (iemand van dit forum?), zelf moeten doen.

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 20 mei 2011, 18:10

Welkom! Mooie compact, heb je ook interieurfoto's?

Het gat tussen een 316 compact en een 318ti compact is nog best groot te noemen met +-103 pk en 140 pk.
Maar een andere motor inbouwen zou ik er persoonlijk niet voor doen. Erg veel gedoe, en zolang je huidige blok nog goed is?
Als het puur om de snelheid ging had je vermoedelijk ook wel een andere auto gekozen ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”