audio advies

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
mirabeau

audio advies

Bericht door mirabeau » 05 mei 2011, 16:21

Hallo,

Vandaag even langs de hifi-boer gereden voor advies en misschien nieuwe setje boxen maar kwamen tot de conclusie dat het geen nut heeft. Het volgende:

Momenteel zit er een casette/cd wisselaar in de auto. Deze doet wat hij moet doen als hij zin in heeft. De cd wisselaar werkt echter wel gewoon zoals het hoort. Ik heb even rondgekeken in de shop en de goede man adviseerde mij een dubbel din namaak navigatie. Dit kwam uit op 700 euro ex inbouw. Wat ik het liefste wil is een originele bmw scherm, maar waar kun je zoiets kopen ? 2e hands is moeilijk te vinden en nieuw ook niet.

Wat betreft de audio, ik kreeg het advies om eigelijk....niks te kopen want volgens hem kon het niet. Ik zou nergens plaats hebben voor een subwoofer. Kofferbak is soundproof, onder de stoel past niet :( Hij liet me wel kleine subjes zien, maar goed, daar heb ik ook geen plaats voor. Dus kortom welke boxen moet ik aanschaffen voor zuivere geluid? en heeft een subwoofer wel zin in een e46 zonder de hele interieur te veranderen...en iemand enig idee hoe ik aan een originele bmw navigatie scherm kom ?

Reloader

Re: audio advies

Bericht door Reloader » 06 mei 2011, 20:54

ligt eraan wat je uit wilt geven, in een E36 heb je keuze genoeg, in een E46 heb je wat minder keuze maar alles is passend te maken.

bavarian soundwerks maakt hele gave spulletjes (moet wel uit amerika komen en is niet goedkoop)
audiosystem heeft pasklare speakers wat een hele goede upgrade is.

Rainbow audio heeft geloof ik ook wat, maar voor de rest is alles gewoon passend te maken :duim:

mirabeau

Bericht door mirabeau » 11 mei 2011, 17:13

Wow Bavarian soundworks heeft idd mooi spul, jammer dat het helemaal uit VS moet komen :(

Coldburn

Bericht door Coldburn » 11 mei 2011, 21:28

Subwoofer aan te raden in e46 sedan?

dw70

Bericht door dw70 » 11 mei 2011, 22:31

een mono sub is altijd aan te raden. Eenmaal aan een goed sub geproefd, wil je nooit meer zonder.
Dan komt het huiskamergevoel met goede speakers een stuk dichterbij. Als je dan loudness indrukt weet je precies waarom er een loudness knop op de radio zit. :shine:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”