beeldscherm van navi cd is uitgevallen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
oosteroom

Navigatie start soms niet op

Bericht door oosteroom » 25 jan 2011, 18:15

Ik heb een E61 Touring uit 2004 met Professional Navigatie. Normaal gesproken werkt de Navi prima. Echter als ik kort stil heb gestaan (zo'n 20 à 30 minuten) en sleutel uit het contact heb gehad, dan is de kans aanwezig dat de Navi scherm niet wil opstarten. In dat geval werkt de radio niet, werkt wel de PDC met de pieptoontjes zonder scherm aanduiding.

De BMW dealer stelt voor een nieuwe Navi te plaatsen voor meer dan €2000. DAt zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Ik heb hem aangegeven of hij goed bij z'n hoofd was.

Wie heeft een idee wat het hier kan zijn?
Alvast dank daarvoor.

Roy

suyker

Re: Navigatie start soms niet op

Bericht door suyker » 25 jan 2011, 20:57

Misschien start je hem te snel.

Heb ik ook weleens wanneer ik niet eerst alle lampjes laat uitgaan. Na 2 min komt er wel ineens beeld
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Alibali

Bericht door Alibali » 25 jan 2011, 21:22

Het is onzin om een nieuwe navi tekopen en anders kan je eerst zelf via marktplaats een scherm kopen deze erin tezetten als dat niet oplost een computer maar bij elkaar...

Ik heb zelf dit probleem gehad met mijn 7 serie teminste een soort gelijk probleem ik heb het scherm lo geschroeft en de stekker eruit gehaald en effe schoongeblazen en weer terug geplaatst en hop geen probleem meer het kan ook zijn natuurlijk dat de andere kant in de computer dus effe los moet maar je het is het proberen waard... succes

Dutch 530i

Bericht door Dutch 530i » 01 feb 2011, 21:37

You can also try reseting the computer by pressing the radio on/off button and the cd eject button at the same time for about 10 seconds. You should see the screen reset itself then.

suyker

Bericht door suyker » 02 feb 2011, 08:01

Ok weer een nieuwtje geleerd.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

GenuinePaul

Bericht door GenuinePaul » 02 feb 2011, 10:15

Het zijn nog steeds computers. Zoals je pc thuis. Die heeft ook wel eens behoefte aan een reset!

Grtz
Driving an BMW makes you smile everyday!

Ralph

Bericht door Ralph » 02 feb 2011, 10:25

Roy,
Ik denk niet dat het aan je scherm ligt, maar ik zou (zoals hierboven aangegeven) de scherm even losschroeven
en de contactpunten schoonmaken.
Los schroeven is zo gebeurd. 2 torx schroefjes en je kan de scherm er zouit klappen. De kabels zitten met een een soort klikmechanisme vast.

Als dat niet de oplossing is kan je wat anders proberen. Probeer eens een andere (professional) scherm op de auto.
Ik ga ervan uit dat je die niet ergens hebt liggen dus als je een keertje in de buurt van Rotterdam ben, mag je mijn scherm even proberen. Kan je tenminste iets uitsluiten.
Bij de BMW stealers hoef je niet op hulp te rekenen. Die willen meteen alles vernieuwen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 02 feb 2011, 19:15

Toffe actie Ralph!!!!!

Alibali

Bericht door Alibali » 03 feb 2011, 19:26

Ik denk dat het de stekkers zijn :love:

kurt1978

beeldscherm van navi cd is uitgevallen

Bericht door kurt1978 » 30 apr 2011, 10:22

ik heb gisteren probleem gehad met mijn bmw 525 bwj 2005 .
het probleem was dat het scherm enkel het beeld bmw vertoonde .
na het prutsen aan de I drive controller heb ik nu enkel zwart beeld dus niets meer .
bij het starten van het auto komen er zwartgrijze strepen op het beeldscherm en daarna is het weer uit .
is er iemand die mij ermee kan helpen
groetjes

Dess

Re: beelscherm van navi cd is uitgevallen

Bericht door Dess » 30 apr 2011, 10:46

Welkom hier,

Das niet zo mooi, zou je je niet eerst eens voorstellen? We zijn altijd nieuwsgierig naar de foto's

Heb je je contact ook al langer uit gehad dan een kwartier zodat de computer helemaal spanningsloos is geweest? Bij mij kan je dat zien aan het ledje van de kinderbeveiliging van de achterramen, als deze uit gaat is de auto in "slaapstand"
Anders eens proberen om hem zonder nav-dvd en cd op te starten
En volgens mij kan je hem ook nog resetten door volume en alletwee de eject knoppen een paar tellen ingedrukt te houden.

Die van mij heeft dit ook weleens gehad nadat ik 3 uurtjes gereden had met een niet originele navigatie dvd (die ook niet zo goed meer te lezen was) waarschijnlijk is de boordcomputer hierdoor te warm geworden en viel uit. Na nieuw vers gebrande dvd is probleem niet meer terug gekomen
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

Lucien530

Bericht door Lucien530 » 04 jun 2011, 18:26

Ik ben bang dat je ccc radio stuk is, Ik had voor een paar weken terug het zelfde heb toen een nieuwe gekocht en nu is het weer goed.

CsQuared2

Bericht door CsQuared2 » 15 jun 2011, 00:31

Ik heb precies hetzelfde probleem, een paar dagen hiervoor had ik de melding: hoge accu ontlading.
Nu alleen zwart beeld, helemaal niks meer.

wat is een ccc radio?
E60 523i High Exec - Styling 128 - Navi Pro - iPod interface - M-Technic pakket II Next mods: Gunmetal grey wrap - Eibach Pro Kit

tikkie

Bericht door tikkie » 15 jun 2011, 06:35

Car Communication Computer. Zeg maar de processor die je I-drive gebruikt. Vervangen is nie goedkoop... :(
BMW E61 530i 2007 (LCI)

CsQuared2

Bericht door CsQuared2 » 16 jun 2011, 22:35

Ik heb de auto vandaag bij Ekris achtergelaten....

periodieke onderhoud en hopelijk kunnen ze het navi probleem oplossen.
E60 523i High Exec - Styling 128 - Navi Pro - iPod interface - M-Technic pakket II Next mods: Gunmetal grey wrap - Eibach Pro Kit

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”